عکس نوشته/ قمه زنی

قمه زنی

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:«وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلا.[نساء/141] و خدا تا ابد اجازه نداده كه كافران كمترین تسلّطى بر مؤمنان داشته باشند».
باید بدانیم اگر دیروز به هر دلیلی توجیهی برای قمه زدن وجود داشت امروز چون قمه زدن ابزاری برای تبلیغات بر ضد اسلام و راه اهل بیت شده است و دشمنان به این واسطه راهی برای تسلّط تبلیغاتی علیه اسلام و شیعه پیدا کرده اند دیگر هیچ توجیهی پذیرفته نیست.
امام خمینی رحمت الله علیه در رابطه با آیه شریفه مذکور که از آن به عنوان دلیل قاعده ردّ ابدی تسلط دشمنان بر مسلمانان یاد می شود می فرمایند:« اگر روابط تجاری با کفار موجب ترس بر حوزه اسلام شود ترک این روابط بر تمام مسلمانان واجب می شود. در اینجا فرقی میان استیلاء سیاسی یا فرهنگی و معنوی دشمن وجود ندارد. اگر روابط سیاسی که بین دولتهای اسلامی و دول بیگانه بسته می شود و برقرار می گردد موجب تسلط کفار بر نفوس و بلاد و اموال مسلمانان شود یا باعث اسارت سیاسی این ها گردد، برقراری روابط حرام است و پیمان هایی که بسته می شود باطل است و بر همه مسلمین واجب است که زمامداران را راهنمایی کنند و وادارشان نمایند بر ترک روابط سیاسی این چنانی هر چند به وسیله مبارزه منفی باشد».
آیا با این همه دلایل روشن می توان دلیلی برای دفاع از قمه زدن خود و اطرافیانمان در آخرت و محضر خدا اقامه کرد؟

Share