تاجگذاری کوروش هخامنشی و آغاز سلسله هخامنشی در ایران(539 میلادی)

14 اکتبر
تاجگذاری کوروش هخامنشی,آغاز سلسله هخامنشی,گنجینه تصاویر ضیاءالصالحین
دوران حکومت سلسله هخامنشیان تا سال 330 قبل از میلاد به مدت 200 سال به طول انجامید و سرانجام به دست اسکندر مقدونی منقرض شد.

تاجگذاری کوروش هخامنشی و آغاز سلسله هخامنشی در ایران(539 میلادی)

پس از قدرت گرفتن کوروش هخامنشی و یورش به سرزمین بابل و تصرف آن، وی در چهاردهم اکتبر سال 539 قبل از میلاد در پرستش‏گاه بابِل تاج‏گذاری کرد.

از این زمان بود که سلسله پادشاهی هخامنشیان آغاز شد و حکومت شاهنشاهی در ایران بنیان‏گذاری گردید. کوروش در ابتدا، شوش را به پایتختی خود برگزید و سپس سالیانی به جنگ با اقوام گوناگون پرداخت تا اینکه در یکی از این جنگ‏ ها زخمی شد و در سال 529 قبل از میلاد، پس از ده سال سلطنت درگذشت.

دوران حکومت سلسله هخامنشیان تا سال 330 قبل از میلاد به مدت 200 سال به طول انجامید و سرانجام به دست اسکندر مقدونی منقرض شد.

تاجگذاری کوروش هخامنشی و آغاز سلسله هخامنشی در ایران(539 میلادی)

توجه: درج برخی مطالب بعنوان روزشمار تاریخ و... به هیچ عنوان دلالت بر تایید و یا رد محتوای آن نیست و صرفاً فقط برای اطلاع رسانی است و ممکن است محتوای آن در داخل همین سایت طی مقالاتی مورد نقد و بررسی هم قرار بگیرد...

بیشتر بخوانید: چند سوال مهم درباره کوروش

Share

دیدگاه‌ها

اینکه کوروش شاه ایران بوده از مزخرفات غربی هاست. در هر صورت سالها قبل از کوروش دوم که ادعا شده سلسله هخامنشیان را تاسیس کرد، هخامنش سلسله هخامنشیان خونخوار و آدم خوار را بنیانگذاری کرد. آخرش هم کوروش به اصطلاح کبیر که در هیچ کجای منابع ایرانی از او یاد نشده در راه هوسرانی و زن بازی و تصاحب ملکه تومیریس به عنوان چهارمین زن بود که توسط او هلاک شد و آن ملکه سر کوروش را برید و گذاشت در تشت خون تا از خون خواری سیراب شود و جسد آن ملعون پس داده نشد و در هیچ گوری موجود نیست.

بهتره بجای جوش زدن الکی یکمیم رو معزت کاری کنی ........

نه پان ترک و نه پان فارس؛ همه اشون تحفه یهودند...
مرگ بر نژادپرستان که با تعصبات خشک بددهن و نکبتند (همه اشون از قماشند)

برای فهمیدن حقایق درمورد کوروش و زرتشت و ایران باستان به «فرق، ادیان و مذاهب» و به بخش «زرتشت و باستان گرایی» مراجعه کنید، نه به سایت های کوروش پرستان و پهلوی باز ها و منافقین مزخرف باف که به هر تزویر سعی دارند تا آن جلادان لواط کار و بی ناموس را به عنوان پیامبران و ذوالقرنین و صلح طلب القا و به عنوان شهدای ایران تطهیر کنند.

کاربر گرامی، به زودی إن شاءالله بخش فرق و ادیان داخل سایت مطالب کامل و جامع تری درج خواهد کرد... از شکیبایی شما متشکریم.

به نظر من افراط و تفریط هر دو محکومه
و این کوروش پرستان هم حماقت دارند
بجای اینکه خداپرست باشند دنبال یه سری چیزای بی ثمر میرن
و غالبا هم فحاش و بددهن هستند، یکی نیست بهشون بگه شما اگه دنباله رو اربابتان هستید، آیا ارباب شما هم مثل خودتونه؟
کمی مودب باشید حداقل