کاهش قدرت موشکی ایران برای اینکه خیال اسرائیل راحت باشد

آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران؛
سید احمد خاتمی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه،آیت الله سید احمد خاتمی، در خطبه های امروز ( 13 بهمن 96) نماز جمعه تهران با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب، با بیان اینکه مسئولان نظام اتفاق نظر دارند که به هیچ وجه دربرجام مذاکره مجدد نمی کنیم، اظهارداشت: بر سر مسأله برجام به هیچ وجه مذاکره نمی کنیم و مطلقاً اصلاح و تکمیل در توافق هسته ای انجام نخواهد شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دغل بازی و بدعهدی جوامع استکباری، افزود: آمریکایی ها چهار راهبرد را در قبال ایران و کشورهای اسلامی و منطقه برنامه ریزی کرده اند، آنها به دنبال کاهش توان دفاعی و موشکی ایران هستند تا رژیم غاصب صهیونیستی در امنیت و راحت باشد.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: ما به دستور قرآن مجید در عرصه بازدارندگی و دفاع از نظام و کشورمان به پیش می رویم و هر چه بخواهیم موشک تولید می کنیم و هرچه هم بخواهیم برد آنها را هم افزایش می دهیم.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: ما در خصوص برنامه های دفاعی و توان موشکی خود با هیچ کس مذاکره نمی کنیم و به هیچ دولتی هم اجازه دخالت در این زمینه نمی دهیم.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: آمریکایی ها همچنین می خواهند با گسترش گروه های تروریستی و تکفیری ، منطقه را نا امن نگه دارند تا رژیم صهیونیستی در امنیت باشد و به اهداف خود برسند.
آیت الله خاتمی ادامه داد: کسانی که در آمریکا رئیس جمهور می شوند در حقیقت آدم روی تابلو و تریبون هستند و برنامه ریزان کسان دیگری هستند و یک خط را هم دنبال می کنند. گاه یک نفر دموکرات می آورند و گاه یک نفر جمهوریخواه، اما بازیگر کسان دیگری اند.
وی افزود: آنها قبل از روی کار آمدن اوباما گفتند که اگر ایران چهار کار را انجام دهد، روابط مان با آن حسنه خواهد شد و اگر این چهار کار را انجام ندهد باید به سمت براندازی برویم. اولین کار مدنظر آنها مهار کردن ایران در عرصه انرژی هسته ای بود.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: در این عرصه آنچه که شد، شد و من تحلیلی در این رابطه ندارم، اما به آمریکایی ها می گویم که نظام و مسئولین نظام اتفاق نظر دارند که مذاکره مجدد، اصلاح برجام، تطمیع و تکمیل برجام اتفاق نخواهد افتاد. این راهبرد قطعی ماست و در آن شک نکند.
آیت الله خاتمی تاکید کرد: کاهش قدرت موشکی ایران برای اینکه خیال اسرائیل راحت باشد، است، اما من به صراحت و شفافیت می گویم که ما به دستور قرآن در عرصه توان دفاعی بازدارندگی  هر چه بتوانیم موشک تولید می کنیم و هر چه بخواهیم بردش را بالا می بریم و در این عرصه با هیچ کس مذاکره نمی کنیم و به هیچ دولتی هم حق فضولی نمی دهیم.
امام جمعه تهران ادامه داد: وزیر خارجه فرانسه و دیگران نیز این پنبه را از گوش شان بیرون کنند که اگر می خواهند برای این بیایند، مذاکره کنند، جوابش همین است که شنیدید.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: گفتند که ایران دست از حمایت از حزب الله و فلسطین بردارد، اما به فضل خدا دست برنداشت و بر نمی دارد، چون ما حزب الله را یک گروه با شرف، با غیرت و مدافع حریم وطن می دانیم و مبارزان فلسطینی را نیز مبارز با اشغالگران می دانیم که هم قرآن و هم قانون اساسی به ما می گوید از آنها حمایت کنید و بحمدلله به این وظیفه عمل کردیم و عمل خواهیم کرد.
آیت الله خاتمی ادامه داد: نکته چهارمی که گفتند این بود که اگر ایران مانع تشکیل خاورمیانه جدید و بزرگ نشود ما رابطه مان را حسنه می کنیم. مقصود آمریکا این بود که بیاید و کدخدای منطقه شود، اما به فضل خدا در دهانش زدیم چون او لبنان، عراق و سوریه در مشت خود می خواست، اما نشد. آنها خاورمیانه بزرگ شان را به گور خواهند برد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: از 4 درخواست آمریکایی ها در حداقل 3 درخواست کاملا ناکام شدند، لذا به عرصه براندازی روی آوردند و رئیس جمهور روانی، وزیر خارجه و رئیس CIA آمریکا گفتند هر کاری از دستشان بربیاید برای براندازی، انجام می دهند. ما هم می گوییم هر کاری علیه آمریکا از دست هایمان برآید انجام می دهیم و فریاد «مرگ بر آمریکا» برمی آوریم.
آیت الله خاتمی تصریح کرد: آنها وارد فاز براندازی شدند و در این فاز جدولی را ترسیم کردند که خانه های زیادی دارد. آنها گفته بودند برای آسیب زدن به نظام باید رأس قله نظام یعنی ولایت را هدف قرار دهند، لذا شیب خود را در توهین به رأس نظام قرار دادند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در رأس نظام اسلامی ولایتی قرار دارد که تدبیر او امنیت کشور و دور کردن خطر داعش را دنبال داشت. در این ماجرا برخی از رئوس فتنه سال 88 نیز به کمک آمریکا آمدند و می خواهند این خانه را هم آنها پر کنند.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزود: خانه دوم این جدول ناامید کردن مردم است. در حالی که با تلاش مسئولین و رهبری مقام معظم رهبری مشکلات حل خواهد شد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ایجاد آشوب و ناامنی خانه سوم این جدول آمریکایی بود و در این عرصه هم برخی کانال ها در فضای مجازی آتش بیار معرکه اند. ما گفتیم اگر آنها را باز کنید باز فتنه گری ها شروع می شود و ملاحظه می کنید این شیاطین بنا دارند در هر مناسبت مقدسی فتنه کنند.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه من قبلا هم گفته بودم با فریب خوردگان مدارا شود، گفت: الان هم می گویم آنهایی که بازی و فریب خورده اند، تنبه شوند و بیدارشان کنید و تعهد دهند که دیگر شیطنت نکنند و سیاهی لشکر اغتشاشگران نشوند نه اینکه بیایید نازشان کنید و مسئول محترم بیاید مصاحبه کند که همه آنها آزاد شده اند. این ناز کردن آنهاست.
وی تاکید کرد: باید با اغتشاشگر هر کس که هست چه دانشجو، چه طلبه و ... در قبال کارش برخورد شود. اگر می خواهید رأفت کنید، اشکالی ندارد، اما نازشان نکنید و جوری نشود که تلقی کنیم دغدغه برخی افراد، آزادی اغتشاشگران است. به همان اندازه که مهر و رأفت دارید باید در برابر لیدرهای اغتشاشگران خشم داشته باشید و با قاطعیت علی  وار برخورد کنید.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید با سران فتنه با قاطعیت برخورد کرد، گفت: من در فتنه 88 هم اعلام کردم. الان هم می گویم در فقه ما آن کسی که علیه حاکم عادل اسلامی به خیابان بریزد، آتش بزند و مردم را بکُشد، باغی است و این حکم باغی در فقه ما اعدام است. این دستور صریح قرآن است. اگر می خواهیم امنیت داشته باشیم باید رأفت به جا و خشم به جا داشته باشیم.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه اغتشاش و ناامنی از اقدامات آمریکا برای براندازی است، اظهار داشت: تشدید فشار اقتصادی از دیگر برنامه های آمریکاست و قطعا مردم ولایت مدار و انقلابی آنها را ناکام خواهند گذاشت.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با اشاره به راهبرد آمریکا در منطقه گفت: راهبرد آمریکا این است که منطقه را ناامن نگه دارد تا امنیت اسرائیل تامین شود و در حال انتقال داعش به افغانستان برای رسیدن به اهداف خود است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: ولیعهد خام و نپخته عربستان در حال تبدیل کردن این کشور به یک ایالت آمریکا است. او اخیرا دستور داده ورود شراب، فساد و فحشا آزاد شود. از طرفی شاهد جنایاتش در یمن و بحرین هستیم.
آیت الله خاتمی افزود: بحرین تبدیل به یک زندان بزرگ شده و شیخ عیسی قاسم را سلب تابعیت و اعدام معنوی کردند و اجازه درمان به او نمی دهند، در حالی که اگر قرار باشید کسی در بحرین سلب تابعیت شود آل خلیفه هستند که اصلا بحرینی نیستند و بیابانگرد حجاز بودند که توسط انگلیس به بحرین آمدند و عاقبت آنها عاقبت شاه ایران خواهد بود و سرنگون می شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ادامه بحث های خود درباره سبک زندگی قرآنی پرداخت و گفت: قرآن بر اصل یاد خدا و یادآوری نعمت های خدا تاکید دارد. در سوره احزاب قرآن یادآور می شود که نباید نعمت های الهی را فراموش کنیم؛ به ویژه نعمت هدایت توسط انبیاء.
خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: نعمت دیگری که خدا به بندگان خود عطا کرده، نعمت وحدت و یکدلی است و از سوی دیگر، دفع توطئه ها دشمنان است که به لطف خداوند، از جامعه اسلامی دور شده است.
آیت الله خاتمی، نابودی حکام ظالم را یکی دیگر از نعمت های بزرگ الهی دانست و گفت: سال ۵۷ و شکنجه های قرون وسطایی رژیم ستمشاهی از نمونه های ظلم حاکمان ستمگر است که به لطف خدا از سرِ این نعمت دور شد. اگر شکرگزار این نعمت بزرگ نباشیم، از ما گرفته می شود.
وی با اشاره به دیدار همافران در ۱۹ بهمن سال ۵۷ با امام راحل و بیعت با ایشان اظهار داشت: من معتقدم آن روز کمر رژیم ستمشاهی شکست و آنها مرگ خود را به چشم دیدند. نیروهای مسلح بازوان قدرتمند نظام اسلامی هستند و ملت ما همواره به آنها افتخار می کند.

 

Share