سپردن مسئولیت به فردی که شایستگی ندارد خیانت است

ابوترابی در خطبه های نمازجمعه تهران:
خطبه های نماز جمعه تهران

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه اول نماز جمعه تهران اظهار داشت: امیدوارم آنچه را که تاکنون در دانشگاه و حوزه آموخته ام بتوانم در خدمت نمازگزاران بگذارم و با هدایت الهی و یاری حق و با زبان دانشگاه و حوزه با شما سخن بگویم که زبان علم، برهان، استدلال و ادب است.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت:  این حرکت عظیم، تداوم رحمت و عنایت خدا به ملت بزرگوار ایران است. این رحمت خدا بود که در بیش از هزار شهر و پنج هزار روستا تجلی یافت. باید این نعمت گرانبها را با ایمان، تقوا و عمل صالح پاس بداریم.
وی پیام این راهپیمایی افتخارآفرین را تحکیم پیوند استوار امت با امام خویش نام برد و گفت: این مهم در پرتو شناخت رهبر صالح و فهم درست رهنمود و پیام او و التزام عملی به رهنمودهای معظم له تحقق یافته است که این نعمت گرانبها رمز اقتدار ملت است.

پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن تحکیم پیوند امت با امام و رهبری بود
ابوترابی فرد با بیان اینکه پیام ۲۲ بهمن در واقع پیام تحکیم پیوند امت با امام، رهبری و مقتدای خویش است، افزود: کدام ملتی توانسته بدون رهبری صالح قله های رفیع قدرت را فتح کند و کدام ملتی بدون شناخت و اطاعت از رهبری صالح به چنین وحدت و انسجامی دست یافته است؟ کدام ملت بدون فرماندهی مقتدر به جبهه واحد متحد در برابر همه دنیای استکبار تبدیل شده است.
خطیب جمعه تهران بیان داشت: پیام سوم راهپیمایی عظیم مردم برای مسئولین و مدیران ارشد و میانی کشور است. چرا مردم در صف مقدم قرار دارند؟ چرا مردم در فهم وظیفه و انجام شایسته آن گوی سبقت را از مسئولین یا جمع قابل توجهی از آنها ربوده اند؟ پاسخ این است که ملت در سایه اطاعت از رهبری به این پیروزی دست یافته و اگر مسئولین می خواهند در این مسیر قله های موفقیت را فتح کنند باید نقشه راه ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را نقشه راه خود قرار دهند.
ابوترابی فرد با اشاره به سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، اظهار داشت: این سیاست ها پس از ساعت ها بحث و بررسی با مدیران با تجربه و کار آزموده و نخبگان دانشگاهی کشور مبدل به سیاست های کلی کشور می شود که رهبر انقلاب بر آن مهر تایید زده و ابلاغ می کنند.

زاویه دولت و مجلس با سیاست های کلی نظام
وی با بیان اینکه در مقام عمل زاویه جدی در مجلس و دولت با سیاست های کلی ابلاغی مشاهده می شود که به اختلاف نظرهای سیاسی و حزبی هم بر نمی گردد، گفت:  این ویژگی تمام نهادها و قوا در فراز و نشیب های مدیران کشور است.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سکان دار انقلاب برای خلق قدرت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و دفاعی برای ملت چشم انداز ۲۰ساله را تدوین کردند، سیاست های کلی با نگاه به دستیابی به چشم انداز تدوین می شود و آینده را می بیند و این اقتضاعاتی دارد اما در تدوین لایحه بودجه ۹۷ نگاه به سال ۹۷ است. در مجلس هم با نگاه به سال ۹۷ بودجه را تصویب می کنند و این نگاه کوتاه مدت و روزمره روز به روز بر مشکلات کشور خواهد افزود.
ابوترابی  فرد ادامه داد: مطالبه ملت فهم سیاست های کلی ابلاغی رهبری معظم و برنامه ریزی برای تبدیل آن به قانون است و ملت آماده است برای رسیدن به هدف با مشکلات دست و پنجه نرم کند. ملتی که تا امروز ایستاده تا ایران را در قله اقتدار ببیند در صورت اجرای درست سیاست های ابلاغی آماده است تا مشکلات را برای رسیدن به قدرت در فردا تحمل کند.
وی گفت: این شعار برآمده از شعور، دانش ، عقلانیت، اندیشه و ایمان این اقتدار بزرگ سیاسی را رقم زده است و جبهه مقاومت اسلامی را در برابر همه دنیای کفر به قدرتی بالنده و افتخارآمیز و پیروز مبدل کرده است.
خطیب نمازجمعه تهران در خطبه دوم نمازجمعه تهران، گفت: در این خطبه با الهام از آیات نورانی قرآن کریم به تبیین اصولی می پردازم که از اصلی ترین ارکان دعوت انبیاءالهی و آموزه های وحیانی است.
وی  با اشاره به اصولی که تنها در سایه التزام به آن جامعه به راه سعادت می رسد، ادامه داد: حیات واقعی در سایه فهم آموزه های دین، ایمان به آن آموزه ها و عمل به آن به دست می آید. حیات دستاورد ایمان و عمل صالح است. این اصلی ترین پیام انبیا الهی است که پیام میعادگاه نمازجمعه است.
ابوترابی فرد افزود: حیات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و در همه عرصه ها در سایه فهم صحیح از دین بدست می آید.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انسان زانو زده در مدرسه قرآن یک قدم بدون دانش بر نمی داردو دولت محترم، مدیران دلسوز، مسئولین ارشد دستگاهای قضایی و همکارانم در مجلس اگر این پیام قرآنی شنیده شود مشکلات به سرعت حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید سیاست ها باید سیاست های دانش بنیاد باشد، گفت: این سیاست ها باید بر اساس دانش و علم و بر اساس چالش های جامعه باشد و باید دانش و علم مسیر حرکت خانواده و جامعه را تدوین کند. هرگام و هر سخن بدون پشتوانه علمی و کارشناسی یک گناه بزرگ است.

سپردن مسئولیت به فردی که شایستگی ندارد خیانت است
ابوترابی فرد با اشاره به اصل شایسته سالاری گفت: اگر مسئولیتی به فردی که شایستگی ایمانی و رفتاری آنرا ندارد سپرده شود خیانت به دین است.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: مدیران کشور مراقب سخنان خود باشید. چرا سخنانی بگوییم که دارای محمل های مختلفی است تا این سخنان را نقد کنند و بعد به نقد آنان اعتراض کنیم و بگوییم این منظور ما نبود. از یک مقام مسئول انتظار می رود سخنانش محکم، مستدل، متقن و مبتنی بر اصول باشد تا دلها را نزدیک کند. قول باید سدید و لین باشد تا دلها قبول کنند.

اقتدار ما دستاورد وحدت ماست
وی با اشاره به لزوم استقامت و ایستادگی بر اصول اضافه کرد: باید در جبهه داخلی صابر و استوار باشیم و در برابر دشمن مقاوم  و ایستاده باشیم و این ویژگی جامعه اسلامی است.
ابوترابی فرد افزود: اسلام تنها دینی است که اساس آیین خود را بر اساس اجتماع قرار داده است. اسلام مردم را از هرگونه پراکندگی بدور داشته است، جامعه مورد توجه آموزه های دینی است و یکی از اساسی ترین ویژگی ها و ارکان یک جامعه اسلامی وحدت است و امروز اقتدار ما دستاورد وحدت ماست. اما باید بر صفوف امت اسلام بیفزاییم و وحدت کلمه را ارتقا بخشیم و همه و همه در چارچوب اصول و مبانی دینی و انقلابی در کنار هم در یک صف واحد در خدمت انقلاب حرکت کنیم تا امت اسلامی طعم پیروزی را احساس کند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جامعه اسلامی باید در برابر دشمن مقتدر و ایستاده باشد، گفت: جامعه اسلامی باید یک جبهه متحد با دلهای گره شده ، دشمن شناس و رصدکننده تهدیدها باشد.

 

Share