مجامع جهانی به داد یمنی ها و مسلمانان میانمار برسند

آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران؛
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه, آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه  های نماز جمعه امروز (11 اسفند) تهران با ابراز نگرانی از اوضاع یمن و بحرین اظهار داشت: متاسفانه اوضاع یمن خطرناک است و همچنین ما نگران بحرین هستیم و این کشور زندان بزرگی برای خداجویان شده است و امیدواریم با نابودی این ناعادلان، مردم بحرین نفسی بکشند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به وضعیت مسلمانان میانمار اشاره کرد و گفت:  6 هزار 720 نفر در بحران مسلمانان در میانمار کشته شده اند و با بولدوزر خانه آنها را ویران کرده اند و ما از سازمان ملل و جمعیت دفاع از حقوق بشر می خواهیم در این عرصه اقدام شایسته خود را داشته باشند.
آیت الله خاتمی در ادامه با بیان اینکه قریب به 4 دهه شاهد دشمنی شمنان قسم خورده اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشیم، افزود: شبکه های بیگانه در پی الگوسازی هستند. الگوهای بدلی و آدم هایی که از خدا بی خبر هستند و یک بار پیشانی برای خدا به خاک نسائیده اند را برای جوانان الگو می کنند.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: متاسفانه طی هفته های اخیر شاهد دو جریان ترویج بدحجابی و شل حجابی بودیم و جریانی که می خواهد این مسئله را توجیه و تئوریزه کند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: جریانی که بی حجابی و بدحجابی را تئوریزه می کند گناهش به مراتب بدتر از بی حجاب ها است. حجاب قانون خداست. همه فقها می گویند حجاب از ضروریات دین است.
آیت الله خاتمی تصریح کرد: در دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با رئیس اوقاف سوریه، ایشان از محور مقاومت یاد کردند و بشار اسد را یک مبارز مقاوم نام بردند و بر وحدت بین المسلمین با اشاره به نقاط مشترک تاکید کردند و فرمودند امیدواریم در قدس نماز بخوانیم واین روز دیر نیست.
وی همچنین با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعات دفاع مقدس در کتاب ها گفت: رهبر انقلاب با تقریض شان در کتاب های ارزشی باعث می شوند که جوانان راه را گم نکنند.
آیت الله خاتمی همچنین به مراسم تجلیل از سردار قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: تجلیل از شخصیت حاج قاسم سلیمانی، تجلیل از ارزش جهاد، فداکاری، خستگی ناپذیری و ولایتمداری است. شخصیتی که یکی از صد چهره پر نفوذ جهان در سال 2017 است. این ارزشی است که هر چه بر آن پافشاری کنیم کار ستودنی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قاطعیت مسئولین در برخورد با اغتشاشگران و جانیان آدمکش گفت:  قرآن قاطعیت را یک ارزش می داند. جنایتکارانی که شهید حدادیان را بین خودشان کشاندند و با بی رحمی تمام با هر چه در دست داشتتند به این شهید ضربه زدند و میله در چشمش فرو بردند و جمجمه اش را از پشت سرش شکستند، یعنی داعش های وطنی. اینک سخن همه مردم هم زبان با مسئولین این است که این جنایتکاران مستحق اشد مجازات هستند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: ما تقاضایمان این است که برخورد با این افراد زیاد طول نکشد و یک جوری این جنایتکاران مجازات شوند که جانیان این چنینی در خواب شان هم اینگونه قساوت و وحشی گری و آدمکشی را نبینند.
آیت الله خاتمی گفت: من یقین دارم بعد از این صحبت من، مثل خطبه قبل در این یک ماه به شدت در فضای مجازی مرا نوازش، فحاشی و اهانت کردند و در این خطبه هم این کار را خواهند کرد، ولی «خاتمی منتظرة الشهادة» است. خاتمی کوچکترین و کمترین شماست و دعا کنید به صراط مستقیم همراه شما بماند و بیمی در این مسیر به خودش راه ندهد.
سخنگوی مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ارزش دیگری که این روزها شاهد هستیم ایستادگی در مقابل آمریکاست. اینکه مسئولی می گوید آن چه در عرصه نظامی نیازمند هستیم غیر از سلاح کشتار جمعی و بمب اتم برای کشور می سازیم و برد آن را هر چه بخواهیم افزایش می دهیم. این موضع، موضعی درستی است و ما این موضع را از مسئولین می خواهیم.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اقدام بانک مرکزی برای ممنوعیت ثبت سفارش با دلار، گفت: باریک الله به این بخشنامه، این بخشنامه عمل به رهنموندهای مقام معظم رهبری است،
آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه امروز میدان، میدان فرهنگی است، گفت: مسئولان فرهنگی سرداران این جبهه هستند. آفرین به این موضع که مسئول فرهنگی گفت بی حرمتی به اسلام و منطق و نظام را در دانشگاه آزاد تحمل نمی کنیم. امیدواریم همه مسئولان عرصه فرهنگی هم این چنین موضع داشته باشند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش پایانی سخنانی خود تصریح کرد: در جامعه گرایش مبارکی به ساده زیستی ایجاد شده است و مردم از اشرافی گیری ابراز تنفر می کنند و با این گرایش همه ساخته می شوند.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که افتخار روحانیت، بودن در بطن مردم است، افزود: منش روحانی با مردم بودن است، اما این نرده ها ارتباطی با امام جمعه ندارد؛ بلکه در شهرهای دیگر امام جمعه مسئول ستاد است، اما در تهران نیست، البته ارتباطی هم با ستاد نماز جمعه ندارد، بلکه در اختیار مسئولان امنیتی کشور است و هر موقع آنها صلاح دیدند این نرده ها را بر می دارند و هرموقع صلاح ندیدند، برنمی دارند.
آیت الله خاتمی اظهار داشت: من به شما می گویم که ما از صمیم جان می خواهیم با شما باشیم و از صمیم جان می خواهیم فاصله ای هر چند ناچیز بین ما و شما نباشد.

 

Share