مسئولان دستگاه دیپلماسی سیاست های رهبری را مدنظر قرار دهند

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز؛
خطبه های نماز جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه, حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و پرتعداد مردم تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد ابراز داشت: وتوی روسیه یکی از نمودهای مثبت توصیه رهبر انقلاب در داشتن نگاه به شرق در سیاست خارجه کشور است.
وی با بیان اینکه باید تحلیلگران و مسئولین دستگاه دیپلماسی سیاست های رهبری را مدنظر قرار دهند، گفت: دوشنبه هفته قبل قطعنامه پیشنهادی انگلیس با موضع یمن و با هدف اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی ارائه شد که با وتو روسیه روبه رو شد.
آل هاشم همچنین با تاکید بر اینکه نباید فریب اینها را بخوریم چرا که انها مدت یمن را تحت شدیدترین تحریم های غذایی و دارویی و بمباران قرار می دهند، ابراز داشت: دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران را به جهت حمایت معنوی از انقلاب یمن، بازخواست می کند.

سازمان ملل نماینده واقعی دولت ها باید باشد
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه وتوی قطعنامه شورای امنیت شکست تلاش های ضد ایرانی است، گفت: هر چند تلاش های ضد ایرانی به شکست انجامید ولی سازمان ملل نماینده واقعی دولت ها باید باشد.
وی با تاکید بر اینکه این تلاش های بیهوده سازمان ملل را زیر سئوال می برد خاطرنشان کرد: بسیاری از صاحب نظران از سال ها قبل سازمان ملل را سازمانی بی خاصیت تعریف می کردند.
آل هاشم همچنین با تاکید بر اینکه وتوی قطعنامه توسط روسیه در حمایت از ایران یکی از آثار نگاه به شرق و عدم اعتماد به غرب است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید کرده اند که در سیاست خارجی باید نگاه تان به شرق باشد.

ضرورت حمایت از نیازمندان جامعه در آستانه عید نوروز
امام جمعه تبریز همچنین به ضرورت حمایت از نیازمندان جامعه در آستانه عید نوروز تاکید کرد و گفت: جشن نیکوکاری نزدیک است و باید همه از قشر نیازمند جامعه حمایت کنیم.
وی گفت: از همه مردم خواهش می کنم در این روزها فقرا را از یاد نبرده و در کمک به آنها تمام توان و تلاش خود را به کار گیرند.
وی سپس افزود: در ایام عید به فکر نیازمندان باشیم و در حد توان به آنان کمک کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرارسیدن وفات حضرت ام البنین گفت: امروز وفات حضرت ام البنین است که روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.
وی گفت: مادران دو یا سه شهید در هیچ جای دنیا پیدا نمی شوند و اینها اسطوره صبر و مقاومت هستند.
آل هاشم به ضرورت توجه به درختکاری و توسعه فضای سبز نیز تاکید کرد و گفت: درخت گرانبهاترین آفریده‌های خداوند متعال است و باید در آستانه سال جدید توجه ویژه ای به موضوع درخت کاری شود. درخت شاخص خرمی و مظهر زندگی است.

 

Share