جهان اسلام باید در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها از خود واکنش نشان دهد

خطبه های نماز جمعه تهران
آیت الله سید احمد خاتمی:حزب الله امروز بسیار قوی تر از گذشته شده است، به صهیونیست ها می گویم که «اگر بی میل نیستید که تل آویو و حیفا با خاک یکسان شود، بار دیگر شانس خود را بیازمایید».

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از مهر, آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که همچنان موضوع روز به حساب می آید، اظهار داشت: فلسطینی ها راهپیمایی حق بازگشت انجام دادند و صهیونیست ها، آنها را به گلوله بستند که نتیجه آن ۲۰ نفر کشته و ۱۰۰۰ نفر مجروح بود.
وی ادامه داد: حقیقت این است که خونخواری در ذات صهیونیست ها است و جواب این رژیم جنایتکار جز زور نیست و این پیام مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از مبارزین فلسطینی هم مُبیّن این واقعیت است.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: در طول ۷۰ سال اشغال فلسطین، مذاکرات و نشست های فراوانی صورت گرفت، ولی نه تنها از آوارگی آوارگان فلسطینی نکاست، بلکه روز به روز بر تعداد آوارگان آنها افزود و نهایتاً منجر به جَری تر شدن این رژیم جنایتکار شد.
خاتمی با بیان اینکه در این برهه از زمان، صحبت کردن در خصوص مذاکره با رژیم صهیونیستی یک اشتباه استراتژیک است، گفت: جهان اسلام باید در برابر جنایت های صهیونیست ها، از خود واکنش نشان دهد و این به اقتضای غیرت مسلمانی و غیرت عَربی است.
وی تصریح کرد: مگر فلسطینی ها عَرب نیستند که این به اصطلاح کشورهای عرب، سکوت پیشه می کنند؟ این سکوت آنها مصداق همان چیزی است که ما می گوییم «سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن».
خطیب نماز جمعه تهران اظهارداشت: آنچه در این میان تعجب برانگیز است، این است که برخی از مفتیان دین فروش در عربستان فتوا دادند که تظاهرات غزه، بدعت و حرام است و سخنگوی رژیم صهیونیستی هم به استقبال از این سخن آمد، اما باید به آنها بگویم که قرآن می گوید «رفتار شما ضد اسلامی است».
خاتمی گفت: چرا آرام هستید، چرا سکوت می کنید و چرا از مظلومین حمایت نمی کنید؟ پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) قبل از بعثت در پیمان جوانمردان شرکت کردند؛ بنابراین فتوای مفتیان، ضد قرآن و ضد صحبت و رفتار نبوی است.
وی ادامه داد: اخیراً یکی از مقامات رژیم صهیونیستی گفته «تا پایان سال میلادی، ما به حزب الله حمله می کنیم»؛ البته در این خصوص غیورمردان حزب الله، جواب کوبنده و لازم را به آنها داده اند، اما من هم به آنها می گویم که شما یکی، دو مرتبه شانس خود را آزمودید و دیدید که حزب الله با موشک های ۷۰ کیلومتری خود، تل آویو و حیفا را به شهر اشباح تبدیل کرد.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه حزب الله امروز بسیار قوی تر از گذشته شده است، افزود: به صهیونیست ها می گویم که «اگر بی میل نیستید که تل آویو و حیفا با خاک یکسان شود، بار دیگر شانس خود را بیازمایید».
خاتمی گفت: رهبری در این رابطه فرمودند «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید»؛ شاید تقدیر خداوند این باشد که آنها دیوانگی کنند و قبل از این مدت، رژیم صهیونیستی متلاشی شود.
وی تصریح کرد: این روزها اراجیف زیادی از جوانک ناپخته ی سعودی به گوش می رسد. لکه  ننگ به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و علنی کردن آن کمی جدید است، اما عربستان چند دهه است که با آنها همکاری های مختلفی را دارد.
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: رژیم صهیونیستی تاکنون سه بار به غزه و سه بار به لبنان حمله کرده است و هر بار با تشویق و حمایت مالی سعودی ها، این کار انجام شده است و در نهایت اینکه امروز رژیم عربستان اقدامات مخفی گذشته خود را با رژیم صهیونیستی به طور علنی مطرح می کند.
خاتمی با بیان اینکه رژیم عربستان، رژیم مفسدی است که باید در دادگاه صالح اسلامی به جنایات آن رسیدگی شود، گفت: آنها پایه گذار تمام گروه های تکفیری هستند؛ شما باور نکنید که در هیچ جای عالم، ترور، عملیات انتحاری و یا بمب گذاری صورت بگیرد، مگر اینکه یک پای آن، قارون منطقه باشد.
وی ادامه داد: جنایات یمن، لکه ننگ ابدی رژیم سعودی است، آنها چهار سال است که در یمن کشتار به راه انداخته، آنجا را به ویرانه تبدیل کرده اند، تاکنون ۱۰ هزار نفر را کشته اند و اخیراً هم که به آوارگان بی پناه، کودکان و زنان حمله کردند؛ در خط مقدم این جنایات، ولیعهد سعودی قرار دارد که باید تقاص جنایات خود را پس دهد.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: رژیم سعودی در تمام جنایات رژیم صهیونیستی شریک است. به کیفرخواست سعودی ها، فضولی و دخالت های آنها را در کشورهای دیگر اضافه کنید. به طور مثال آنها ۱۰۰ میلیون دلار برای دخالت در انتخابات عراق کنار گذاشته اند و همچنین در مسئله سوریه، به آنها پیام داده اند که «از ایران و حزب الله دست بکشید تا ما میلیاردها دلار برای بازسازی کشورتان هزینه کنیم» و اضافه کنید دخالت های آنها را در لبنان و دیگر کشورهای منطقه.
خاتمی افزود: این دخالت ها و فضولی ها قطعاً جرم است و با این پرونده سیاه سیاسی رژیم سعودی، انشاءالله این رژیم کهنه و پوسیده متلاشی خواهد شد و با متلاشی شدن آن، به فضل الهی رژیم صهیونیستی هم خواهد پاشید؛ چرا که تمام امید آنها به رژیم سعودی است.
وی با اشاره به اینکه نشانه های زوال رژیم سعودی آشکار شده است، تصریح کرد: بگیر و ببندهای داخلی و نزاع های درون رژیم سعودی، اینها همه نشان از پوسیده شدن پایه های آن رژیم دارد و نهایتاً اینکه آنها امروز دچار توهم شده و حرف های گُنده تر از دهانشان می زنند و ایران را تهدید می کنند.
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: از سعودی ها می پرسم که «می دانید ایران کجاست؟»؛ ایران جایی است که نشان داده ارباب شما که آمریکا باشد هم نمی تواند غلطی در این کشور بکند، چه برسد به شما.
خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: اگر این شعر حافظ یک مصداق بارز داشته باشد، آن عربستان سعودی است که می گوید «ای مگس! عرصه سیمرغ نه جولانگه تو است/ عِرض خود می بری و زحمت ما می داری».

 

Share