تنها راه‌ حل مشکل فلسطین مقاومت و مجاهدت در این راه است

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز؛
خطبه های نماز جمعه تبریز
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم:برای اولین بار نیروی‌ های صهیونیستی علاوه بر تسلیحات نظامی از پهباد نیز استفاده کردند، این اقدام بار دیگر چهره خونخوار و جنایتکار صهیونیست را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل ازمهر,حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه باید برنامه های هنری انقلابی تولید شوند، ابراز داشت: از تمام هنرمندان می‌ خواهیم به تعهدات خود عمل کرده و هنر انقلابی و اسلامی خود را معرض نمایش قرار دهند.
وی سپس با اشاره به ۲۰ فروردین روز ملی تحقق انرژی صلح ‌آمیز هسته‌ ای ابراز داشت: شهدای هسته‌ ای سند مظلومیت ایران اسلامی هستند.
آل هاشم با اشاره به اینکه عشق به وطن، تعهد و مسوولیت‌ پذیری دانشمندان، خصیصه بارز تسلط بر علم، پیوند زدن بین علوم، تحقیق و عمل از جمله ویژگی مشترک شهدای هسته‌ ای و دانشمندان هسته‌ ای کشور است‌، افزود: از جمله کاربرد صلح آمیر انرژی هسته‌ ای تولید برق، پزشکی و امور بهداشتی، دامپزشکی و دامپروری، دسترسی به منابع آب، صنایع غذایی و کشاورزی، صنعت، شناسایی مین‌ های ضدنفر است.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران توانسته به برکت دانشمندان جوان ایرانی و انقلاب خود به دستاوردهای بزرگی برسد، گفت: این دانشمندان با ویژگی‌ های مشترک و اهداف مشخص مسیر صلح ‌آمیز کردن هسته‌ ای در کشور را تحقق بخشیدند.
امام جمعه تبریز همچنین گفت: شعار ما می‌ توانیم عملی شد.
وی با تاکید بر اینکه تنها راه‌ حل مشکل فلسطین مقاومت و مجاهدت در این راه است، گفت: باید مردم فلسطین مقاومت کنند تا به پیروزی برسند.
آل هاشم افزود: مقاومت مردم فلسطین باعث پیروزی آنها می شود. تنها راه‌ حل مشکل فلسطین مقاومت بوده و مذاکره و سازش خیانت به خون‌های ریخته شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه برای اولین بار نیروی‌ های صهیونیستی علاوه بر تسلیحات نظامی از پهباد نیز استفاده کردند، گفت: این اقدام بار دیگر چهره خونخوار و جنایتکار صهیونیست را به نمایش گذاشت.
امام جمعه تبریز سپس به درپیش بودن ۲۵ رجب و شهادت حضرت امام موسی بن جعفر(علیه السلام) اظهار داشت: امام هفتم پس از شهادت امام جعفر صادق در ۲۰ سالگی به امامت رسید و ۳۵ سال امامت شیعه را بر عهده داشت.
وی با بیان اینکه فعالیت های علمی ایشان در جهت گسترش اسلام و تشیع علوی تاثیرگذار بود گفت: رفتار ایشان در برابر دشمنان صبورانه و اخلاقی بود و به‌ دلیل کنترل خشم در برابر دشمنان لقب کاظم گرفت.
آل هاشم افزود: پس از ۳۵ سال امامت، هارون الرشید ایشان را تحمل نکرد و دستور قتل امام را صادر و در ۲۵ رجب ۱۸۳ قمری در بغداد به شهادت رسید و ایشان را در کاظمین دفن کردند.

 

Share