جام جهانی از دشمن غافلت نکند

موضوع: 
سید حسین سیدی
جنگ یمن
دشمنان اسلام همواره در زمان مسابقات ورزشی، جنایات خود را تشدید می کنند. نباید ما مسلمانان از این نکته غفلت کنیم.

 این روزها که جام جهانی فوتبال است و بیشتر مردم دنیا متوجه این رقابت ها هستند، ائتلاف عربی غربی، حملات ددمنشانه و بی سابقه ای را علیه مردم مظلوم یمن شروع کرده اند. در این میان افکار عمومی کشورهای(مخصوصا) مسلمان نباید از درد و رنج مسلمانان گرفتار یمن و مسلمانان رنج دیده دیگر نواحی غافل شوند.
شاید برخی با خوش خیالی بگویند که جام جهانی نماد صلح ملتها است و در مراسم افتتاحیه بازی های جام جهانی، شعارهای مبارزه با نژادپرستی، برابری حقوق همه انسان ها، مبارزه با سرطان، حفظ محیط زیست و اهمیت تربیت کودکان منعکس شده و قبل از هر بازی پرچم مخصوص فیفا با شعار "احترام متقابل" وارد چمن سبز استادیوم می شود؛ اگر هم مواردی برعکس این پیش می آید اتفاقی است. اما ای کاش اتفاقی بود...
این اولین بار نیست که زورگویان عالم در هنگامه مسابقات ورزشی، اهداف پلید خود را (حمله به یمن) پیش می برند. چنانکه رژیم جعلی صهیونیستی در المپیک 1948م موجودیت ظالمانه خود را اعلام نمود و در جام جهانی 1982 و 2006 به لبنان و در جام جهانی 2014 به نوار غزه حمله کرد و نیز در جام جهانی اخیر، داعش، این گروه تروریستی وهابی صهیونیستی، به عراق حمله کرد.[1]
آیا دشمنانی که در شرایط عادی از ریختن خون مسلمانان و ملت ها، ابایی ندارند، از فرصت جام جهانی(که افکار عمومی دنیا متوجه هیجان فوتبال هستند) برای پیشبرد اهداف پلید خود استفاده نمی کنند؟
واقعیت این است که اگر ما مسلمانان با سهل انگاری و غافلانه از کنار قضیه رد شویم؛ دلیل بر آن نیست که دشمن نیز غفلت کرده است؟ دشمنی که در شرایط عادی نیز غفلت نمی کند. بفرموده حضرت علی(علیه السلام): «من‏ نام‏ لم‏ ينم‏ عنه؛ اگر تو خوابیدی؛ (دشمن) نخوابیده است.»[2] بنابراین افکار عمومی کشورهای مسلمان و مسئولان کشورهای اسلامی، نباید در بحبوحه جام جهانی از حال و روز مسلمانان مظلوم یمن و غیره غافل شوند.

‏پی نوشت:
1ـــ کلیک کنید
2ـــ نهج البلاغة (للصبحي صالح) / / 452 .

Share