ایستادگی؛ بر ملا کننده ضعف دشمنان

موضوع: 
سید حسین سیدی
اسارت ملوانان آمریکایی
دشمنان اسلام علیرغم هیبت پوشالی خود، در مقابل قدرت جوامع مسلمان از جمله کشور ما، نقطه ضعف خود را نشان می دهند.

الحمدلله امروز قدرت ایران به حدی رسیده است که آمریکا؛ فکر هر تجاوز نطامی را از سر خود بیرون کرده است. آمریکا دیگر می داند که نمی تواند مثل سال 67 که هواپیمای ایرانی را بر فراز خلیج فارس منهدم کرد، رفتار کند. زیرا آنها قدرت ایران را در به اسارت گرفتن ملوانان خود در خلیج فارس دیده اند. حقیقت این است که آمریکا و دشمنان اسلام، آنگونه که عربده می کشند، نیستند. این مطلب به نحوی در قرآن آمده است. «لا يُقاتِلُونَكُمْ جَميعاً إِلاَّ في‏ قُرىً مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ وَراءِ جُدُرٍ بَأْسُهُمْ بَيْنَهُمْ شَديدٌ تَحْسَبُهُمْ جَميعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّى؛ همه آنان [به صورت متحد و يك‏پارچه‏] با شما نمى‏ جنگند مگر در آبادى‏ هايى كه داراى حصار و قلعه و دژ هستند، يا از پشت ديوارها، دلاورى آنان ميان خودشان شديد است [ولى از رويارويى با شما مى ‏ترسند]، آنان را متحد و هم‏دست مى ‏پندارى در حالى كه دل‏هايشان پراكنده است.»[1]
 باید توجه داشت که برای  نشان دادن ضعف دشمنان باید در مقابل آنها ایستاد و برای آنها خط و نشان کشید. چنانکه در جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 53 روزه و 7 روزه غزه، همه دنیا دید که رژیم صهیونیستی علیرغم تبلیغات گسترده و ادوات نظامی فراوان، تاب مقاومت نیاورد. اما در سالهای قبل از آن، با  سوءاستفاده از غفلت جوامع عربی، ارتش های عربی را در 6 روزشکست داده بود. همین قضیه نیز طبعا در  مورد کشور خودمان صدق می کند.
هنگامیکه نیروهای ایرانی، با قدرت تمام ملوانان آمریکایی را به اسارت گرفتند، از دست ناوهای پیشرفته آمریکایی در خلیج فارس هیچ کاری بر نیامد و دولت آمریکا فرمانده ملوانان را توبیخ کرد. اما وقتی که ناو وینسس آمریکا در سال 67 هواپیمای ایرانی را مورد هجمه قرار داد، به کاپیتان آن مدال شجاعت دادند. بنابراین ایستادن با صلابت در مقابل دشمنان، ضعف آنها و به تعبیر قرآن، پراکندگی قلب آنها را آشکار می سازد.
نکته مهم: متاسفانه در موضوع برجام نقطه ضعف هایی بروز کرد و باعث پیشروی دشمن و گستاخی او شد؛ وگرنه آمریکا همان است که ملوانانش، دستهایشان را ذلیلانه بالا برده بودند و ناوهای کذایی و کذایی آمریکا تماشاچی بودند و حرفی برای گفتن نداشتند.

پی نوشت:
1ــ حشر/14

Share