خط قرمز جعلی بعضی ها در برخورد با مفسدان، ملاک فقط قانون است

خطبه های نماز جمعه تهران؛
خطبه های نماز جمعه تهران
خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد:خط قرمز جعلی بعضی ها در برخورد با مفسدان مورد قبول نیست؛ فقط و فقط قانون است که محور است

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از مهر، آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: دهه کرامت دهه بزرگی است که امروز میلاد شاهچراغ و چهارشنبه هفته آینده میلاد امام رضا (علیه السلام) است.
وی در خصوص جایگاه امامزاده شاهچراغ گفت: شیراز سومین حرم اهل بیت است، بیش از هزار و 400 امامزاده در این استان آرام گرفته اند که نشان دهنده استقبال خوب مردم این استان از امامزادگان است.
امام جمعه موقت تهران اظهارداشت: امام کاظم (علیه السلام) حضرت شاهچراغ را خیلی دوست داشت و بعد از امام کاظم (علیه السلام) عده ای آمدند تا با ایشان به عنوان امام بعدی بیعت کنند اما ایشان اعلام کردند امام من هم امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) است.
خاتمی تصریح کرد: حضرت شاهچراغ خط خوبی داشت، هزار قرآن نوشت و هر قرآن را می فروخت و با پولش یک برده آزاد می کرد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: جناب علی بن حمزه فرزند حضرت حمزه که در شهرری مدفون است نیز در شیراز به شهادت رسیدند.
وی تاکید کرد: این امامزادگان ذخایر و ثروت های معنوی و مبلغان خاموش هستند. آن زمان که زنده بودند، مبلغان گویا بودند و بعد از شهادتشان، مرقدشان محل نور و معرفت است.

تاکید برتوصیه های مقام معظم رهبری
خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: در هفته گذشته مقام معظم رهبری دو دیدار داشتند که در هر دو دیدار مطالب بسیار مهمی فرمودند؛ دیدار اول با رئیس جمهور و هیأت دولت بود و دیدار دوم نیز با کارگزاران حج برگزار شد.
وی ادامه داد: در این دیدارها مقام معظم رهبری مشخصاً راهکارها برای برون رفت از مشکلات کنونی را بیان کردند و نقشه راه اقتصاد باثبات، تقویت بخش خصوصی، ضرورت برخورد قاطع با متخلفان، اشراف و اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالی، جدی گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی، اقدام پیش از علاج، حرف زدن رودررو با مردم و تحرک بیشتر و احساس مسئولیت مضاعف کارگزاران، هماهنگی همه دستگاه ها با تیم اقتصادی دولت، انتقال تصویر درستی از اقدامات و فعالیت ها توسط صدا و سیما، نشان دادن اقتدار نظام در مقابل بیگانگان بخصوص آمریکا و جدی گرفتن کارها با استفاده از امکانات و توانمندی های داخلی را مد نظر قرار دادند.

بدترین شکل فساد، دور زدن قانون است
خطیب موقت نماز جمعه تهران در خصوص مبارزه با فساد ۷ نکته را تشریح کرد: اول آنکه فساد خوره ی هر نظام است؛ بین نظام حق و باطل هم فرقی ندارد، حتی اگر در نظام باطل هم خوره ی فساد پیدا شود، آن نظام را متلاشی می کند. یادم هست در اردیبهشت سال ۵۷ در مدرسه عالی شهید مطهری، آیت الله بهشتی تأکید کرد «بزرگترین عامل سقوط رژیم شاه، فساد اداری است»؛ باید مراقب بود این خوره به جان انقلاب نیفتد.
خاتمی افزود: دوم آنکه فساد کار غیرقانونی است و بدترین شکل فساد، دور زدن قانون است. اینکه افراد کار غلط انجام دهند و توجیه و پوشش قانونی برای آن درست کنند؛ مانند کاری که بنی اسرائیل کرد. قرار بود شنبه ها ماهی نگیرند؛ کلک زدند. شنبه شب راه رفتن ماهی هایی که به گودال هایی وارد شده بودند، می بستند و روز یکشنبه راحت ماهی ها را می گرفتند و به خیال خودشان خلاف نکرده بودند.
وی تصریح کرد: این افراد گناه کرده و اقدام خود را توجیه می کردند؛ این کار به معنای فساد است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: سوم آنکه باید هر نوع فسادی مبارزه شود، بخصوص دست انداختن به بیت المال که بدترین نوع فساد است و باید جدی ترین برخورد با این افراد صورت گیرد.
خاتمی گفت: نهج البلاغه ۷۹ نامه دارد، ۶ نامه در رابطه با مجازات غارتگران بیت المال است. در این ۶ نامه حضرت علی  (علیه السلام) قاطع ترین برخورد را با غارتگران بیت المال دارد.

برخورد با مفسدان، ملاک فقط قانون است
وی اظهار داشت: چهارم آنکه برای برخورد با مفسدان، ملاک فقط قانون است؛ مفسد هر که هست، در هر جایگاهی که حضور دارد و هر نسبتی که با مقامات دارد، مهم نیست؛ باید با این افراد قاطعانه برخورد شود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: خط  قرمز جعلی بعضی ها مورد قبول نیست؛ فقط و فقط قانون است که محور است.
خاتمی افزود: پنجم آنکه برای مبارزه با فساد، نظارت یک ضرورت است؛ هم نظارت علنی که اعلام شود بازرس سرکشی می کند و هم نظارت مخفی که حضرت علی  (علیه السلام) این نظارت ها را نیز اعمال می کرد. در نامه ۳۳ حضرت علی  (علیه السلام) تأکید می کند که بازرس مخفی از کشور مغرب گزارشی داده است.
وی خاطرنشان کرد: ششم آنکه باید گزارش شفاف و صریح به مردم ارائه کرد، مردم صاحب این انقلاب و نظام هستند. حضرت علی  (علیه السلام) نیز می فرماید «اگر دیدید که رعیت سؤال دارد، آشکارا به آنها گزارش بدهید». مقام معظم رهبری نیز تأکید داشتند که صدا و سیما این گزارش ها را پخش کند.

باید با فساد بی مهابا و بی ملاحظه و به صورت قاطعانه برخورد کرد
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: هفتم آنکه نباید در این عرصه مبالغه کرد و حق خدمتگزاران پاک را ضایع کرد. بدنه ی اداره ی نظام، بدنه ی قضایی و قانونگذاری نظام دارای انبوه کارگزاران پاک است که دارای رفتار صالح هستند؛ نبایدطوری برخورد کرد که انگار فساد همه جای کشور را گرفته است، این خلاف واقع و سیاه نمایی است. باید با فساد بی مهابا و بی ملاحظه و به صورت قاطعانه برخورد کرد.
خاتمی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در مورد تلاش های دیپلماتیک گفت: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که به جز موارد معدودی همچون آمریکا، روابط ایران با شرق و غرب هر چه بیشتر تقویت شود و فعالیت هدفمند دیپلماسی ادامه پیدا کند.

رژیم صهیونیستی، رژیمی جعلی و غاصب است
وی اظهار داشت: اصل ۱۵۲ قانون اساسی اعلام می کند که دیپلماسی خارجی ما ۶ پایه دارد؛ اولین پایه اش نفی هرگونه سلطه و سلطه پذیری است. بر اساس این اصل، جمهوری اسلامی با همه دنیا به جز آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی رابطه دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رژیم صهیونیستی، رژیمی جعلی و غاصب است. با آمریکا نیز تا زمانی که آدم نشده است، رابطه نخواهیم داشت، چرا که تا الان آدم نشده است.

شعار نه شرقی نه غربی به معنای شرق و غرب حق سلطه بر ایران را ندارند
خاتمی گفت: شعار «نه غربی، نه شرقی» به این معناست که شرق و غرب حق سلطه بر ایران را ندارند؛ بنابراین ارتباط با کشورهای دنیا، متن قانون اساسی است. بر همین اساس است که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور پِیک ویژه به روسیه می فرستند.
وی تأکید کرد: مراودات اقتصادی ایران با چین و هند، رفتاری بر اساس قانون اساسی است. اگر آمریکا و اروپا بدانند که ما در بن بست هستیم، فشار خود را بر ایران افزایش می دهند. سیاست عزت، حکمت و مصلحت می گوید ما با همه دنیا بر این اساس که به هیچ کس زور نمی گوییم و اجازه نمی دهیم کسی نیز به ما زور بگوید، رابطه برقرار می کنیم؛ این سیاست، سیاست حق و سیاست نظام جمهوری اسلامی است.

 

Share