اعتماد به آمریکا همیشه نتایج تلخی داشته است

خطبه های نماز جمعه تبریز؛
خطبه های نماز جمعه تبریز
امام جمعه تبریز عنوان کرد؛ وقتی به تاریخ ایران نگاه می کنیم می بینیم که همیشه اعتماد به آمریکا نتایج تلخی درپی داشته است.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از مهر, حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: وقتی به تاریخ ایران نگاه می کنیم می بینیم که همیشه اعتماد به آمریکا نتایج تلخی درپی داشته است.
وی در همین خصوص افزود: همین چند روز بعد سالگرد کودتای ۲۸ مرداد است، دکتر مصدق با همکاری نیروهای مذهبی و ظرفیت‌های داخلی موفق شد دست انگلیسی‌ها را از صنعت نفت کوتاه کند ولی متاسفانه مصدق در دوران نخست وزیری خود به جای تداوم اتحاد با روحانیت، به آمریکا روی آورد و وعده‌ های آنها را باور کرد که نتیجه آن ۲۸ مرداد شد.

تاریخ معاصر ایران مملو از تجربه عدم اعتماد به آمریکاست که هرگونه اعتماد نتایج تلخ در پی خواهد داشت.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در کودتای ۲۸ مرداد عواملی با هدایت آمریکا دولت قانونی دکتر مصدق را سرنگون کرده و ایران را به دوران استبداد پهلوی کشاندند.
آل هاشم با تاکید بر اینکه برجام دیگر نمونه ای دیگر از این اعتماد به آمریکا است، ادامه داد: تاریخ معاصر ایران مملو از تجربه عدم اعتماد به آمریکاست که هرگونه اعتماد نتایج تلخ در پی خواهد داشت.
امام جمعه تبریز در خصوص برجام همچنین گفت: برجام بازهم نشان داد نباید به آمریکا اعتماد کرد. رهبری نیز با قاطعیت فرمودند که نه جنگی رخ خواهد داد و نه با آمریکا مذاکره ‌ای می کنیم.

دشمن چاره ای جز تحریم اقتصادی ندارد و برای همین می خواهد مردم ایران را تحت فشار قرار دهد.

وی همچنین به آغاز جنگ روانی دشمن اشاره کرد و گفت: در این شرایط وحدت بین مردم و مسئولان باید روز به روز بیشتر شود. دشمن چاره ای جز تحریم اقتصادی ندارد و برای همین می خواهد مردم ایران را تحت فشار قرار دهد.
آل هاشم با تاکید بر اینکه طرح مذاکره بدون شرط در آمریکا جدی گرفته نشد، افزود: در همین خصوص وزیر خارجه بلافاصله شروط ۱۲ گانه را مطرح کرد.
وی در همین خصوص افزود: در داخل کشور عده‌ ای تلاش کردند که به این موضوع پرداخته و دوباره آن را مطرح کنند که جای تعجب داشت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه همزمانی مطرح شدن تحریم با تهدید نظامی و طرح موضوع مذاکره موجب شد برخی افراد مجددا به بحث مذاکره با آمریکا بپردازند، گفت: واقعیت این است که یک جنگ روانی به راه افتاده و هدف این اقدامات با پشتوانه رسانه‌ ای قوی شکل گرفته است.

هدف دشمن این است که با ایجاد ترس در بین مردم و مسئولان، فضای ترس و دو قطبی جنگ روانی ایجاد کنند برای همین باید وحدت را حفظ کنیم.

وی ابراز داشت: هدف دشمن این است که با ایجاد ترس در بین مردم و مسئولان، فضای ترس و دو قطبی جنگ روانی ایجاد کنند برای همین باید وحدت را حفظ کنیم.
وی به شکست سیاست های آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا هر روز تنهاتر می شود. امروز هیچ کشوری به جز چند کشور مستبد منطقه از سیاست آمریکا حمایت نکرده و روز به روز شاهد شکست سیاست ‌های آمریکا در منطقه هستیم.
آل‌ هاشم به سالروز بازگشت آزادگان هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید مشکلات آزادگان و جانبازان در کشور حل شود، گفت: از مسئولان می‌ خواهم فقط یک روز به فکر آزادگان نباشند و همیشه به فکر آنها باشند.
 

Share