اگر مسئولین متمسک به ولایت باشند، دشمنان هیچ غلطی نمی توانند کنند

آیت الله موحدی‌ کرمانی در نماز جمعه تهران:
آیت‌الله موحدی‌ کرمانی
اگر مردم و مسئولین متمسک به ولایت باشند، کفار، دشمنان و بیگانگان هیچ غلطی نمی توانند کنند، تمسک به ولایت یعنی اطاعت از ولی امر مسلمین در زمان غیبت.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از مهر, آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد،  در خصوص ضرورت حفظ تقوا برای مومنین،  اظهارداشت: تقوا و برخورداری از این خصیصه نیکو، مشکلات انسان در زندگی را برطرف می کند و هر کس تقوا داشته باشد خداوند کارهای بد او را تبدیل به خوبی و اجر او را زیاد می کند.
وی گفت: آنچه در ثواب اعمال انسان تاثیر گذار است سه عنصر مکان، زمان و عقل است. ببینید خداوند نسیم های رحمتی در زندگی انسان می آورد، اما این نسیم رحمت چه زمانی است؟ ابتدا باید دانست که نسیم رحمت الهی دائمی نیست. ایام اعیاد و شب هایی چون شب عرفه که پشت سر گذاشتیم در افزایش ارزش عبادات ما تاثیرگذار است که این از بُعد زمان است.

مسئولین بکوشند در غم مردم سهیم و شریک باشند
خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: بنابراین هم زمان بر روی ارزش عبادت اثر گذار است و هم مکان. ممکن است دو رکعت نماز در خانه خود بخوانید که همان دو رکعت به حساب می آید، اگر در مساجد نماز بخوانید افزایش بسیاری را در ارزش آن دو رکعت نماز خواهید داشت.
آیت الله موحدی کرمانی بیان کرد: باید قدردان اعیاد و فرصت های ارزشمندی چون عید غدیر باشیم که پیش روی خود داریم؛ از این فرصت ها استفاده کنیم. فقرا را در این روز خوشحال کنیم. یک درهم صدقه بدهید مساوی است با هزاران درهم که این به برکت روز عید غدیر است. مسئولین هم مردم را خوشحال کنند، همه در روز عید غدیر با یکدیگر مهربان و برادر باشیم. مسئولین بکوشند در غم مردم سهیم و شریک باشند.  
وی افزود: اگر مردم و مسئولین متمسک به ولایت باشند، کفار، دشمنان و بیگانگان هیچ غلطی نمی توانند کنند، تمسک به ولایت یعنی اطاعت از ولی امر مسلمین در زمان غیبت.
آیت الله موحدی کرمانی گفت: مسئله نفوذ که رهبری بر آن بسیار تاکید دارند به دو صورت انجام می شود، یکی آنکه برخی اوقات فرد با تغییر چهره خود نفوذ خود را در دل حزب اللهی ها و مسئولان انجام می دهد و حالت دوم اینکه در پی تغییر فکر مسئولان برمی آید که در داستان کربلا هم این حالت دوم اتفاق افتاده بود.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه بنا به گفته امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، افزود: دشمنان شما سلاح و امکانات دارند ولی چون خدا را ندارند شکست خواهند خورد.

ترامپ از هزینه بی فایده ای که آمریکا در منطقه انجام داده عصبانی است
وی ادامه داد: رهبری انقلاب هم چندی پیش بیاناتی را در همین خصوص فرمودند که آمریکا نمی تواند به ما حمله کند. این بیانات در واقع به این دلیل بود که رهبری خواستند به آنها که از آمریکا می ترسند تفهیم کنند که آنها هرگز نمی توانند با ما درگیر شوند و هرگز جنگی رخ نخواهد داد.
آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: ترامپ از هزینه بی فایده ای که آمریکا در منطقه انجام داده عصبانی است و این یکی از سیاست های آنها است که بخواهند از کشورهای منطقه هزینه تامین امنیت آنها را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه آمریکایی ها جرأت حمله به ایران را ندارند چرا که می دانند در آن صورت چه بر سرشان می آید، گفت: هزاران نیروی مستقر در سوریه و لبنان در کنار موشک های توانمندی که دارند می توانند تلاویو و حیفا را بر سر اسرائیل خراب کنند.

آمریکا واسرائیل از قدرت بازدارندگی ایران  بسیار نگرانند و خواب آسوده ای ندارند
خطیب نمازجمعه تهران افزود: رهبری هم گفتند که ایران امروز در بیخ گوش اسرائیل قرار دارد و اگر کوچکترین حماقتی از سوی آمریکا و اسرائیل سر بزند، عواقب بسیار بدی برای آنها خواهد داشت و البته آنها از قدرت بازدارندگی ایران که همان موشک هایی است که در پی از کارانداختن آن هستند، بسیار نگرانند و خواب آسوده ای ندارند.
آیت الله موحدی کرمانی گفت: رهبری در بخش دیگری از بیانات خود فرمودند «دوران بزن دررو» گذشته است، چرا که دهها هزار نیروی نظامی و تجهیزات آمریکایی در کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس مستقر هستند که در تیررس موشک های ایران قرار دارند.
وی تصریح کرد: دشمن مگر کور است که تولید نخستین جنگنده ایرانی و فوق پیشرفته کوثر ما را که چند روز پیش به طور رسمی به کار گرفته شد، نبیند.

آمریکا به ایران می گوید شما اول به تعهدات خود عمل کن، یعنی در پی نقد گرفتن است
خطیب نماز جمعه تهران در خصوص مطرح کردن مجدد مذاکره از سوی آمریکایی ها گفت: رهبری گفتند که مذاکره برای چه؟ هنوز هم می خواهیم آمریکا را امتحان کنیم که به وعده های خود پایبند است یا نه؟ آمریکا به ایران می گوید شما اول به تعهدات خود عمل کن، یعنی در پی نقد گرفتن است و آن زمان که به خواست خود رسید، از مذاکره خارج می شود و زیر همه چیز می زند.
امام جمعه موقت تهران افزود: آمریکا و غرب همراه با ضدانقلاب، سلطنت طلب ها و منافقان امیدوار شدند با فشار اقتصادی به مردم، بین مسئولان و آنها جدایی بیندازند اما کور خوانده اند، چرا که مردم مشکلات را تحمل می کنند، ولی دست از انقلاب خود نمی کشند.
وی گفت: یکی از مسائل مهم کشور ایجاد یک پل ارتباط دائمی و سهل الوصول بین مردم و مسئولان است تا مسئولان به شکل لحظه ای از مشکلات و خواسته های مردم باخبر باشند.
آیت الله موحدی کرمانی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم کلیه مسئولان، نمایندگانی را تعیین کنند تا در زمان و مکانی مشخص در ارتباط مستقیم با مردم، مشکلات و مسائل آنها را بشنوند و آن را به آقایان مسئولان منتقل کنند.

 

Share