تعامل مقام معظم رهبری با دولت، باید یک الگو برای ائمه جمعه باشد

جت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز تبریز؛
خطبه های نماز جمعه تبریز
تلاش دشمنان برای تحمیل جنگ های دیگر، ایجاب می کند که ائمه جمعه با دولت تعامل سازنده داشته باشند چراکه این تعاملات در تبیین تلاش های نظام و دولت در راستای کاهش مشکلات مردم اثرگذار ست.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از مهر, حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه امروز با تبریک فرارسیدن عدیر غدیر خم، اظهار کرد: امیدواریم مسلمانان عید غدیر را امسال هرچه باشکوه تر برگزار کنند.
وی ادامه داد: رخداد غدیر تنها یک حادثه تاریخی یا جغرافیایی و روایی نیست، بلکه غدیر یک تفکر و نشانه  تداوم خط نبوت است. غدیر چشمه ای است که تا پایان هستی می جوشد و روز اکمال دین و موجب خوشنودی خداوند است.

زنده نگه داشتن غدیر به معنای زنده نگه داشتن اسلام است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه زنده نگه داشتن غدیر به معنای زنده نگه داشتن اسلام است، تصریح کرد: عید غدیر، عید ولایت، عید سیاست و عید دخالت مردم در امر حکومت است. غدیر، عید مظلومان است و الگوی حکومت اسلامی برای سایر کشورها به شمار می آید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران استان آذربایجان شرقی در بازی های آسیایی جاکارتا اندونزی بیان کرد: این افتخارآفرینی را به تمام مردم ورزش دوست آذربایجان شرقی و تبریز تبریک می گویم. هرچند تلفنی هم به ورزشکاران در اندونزدی تبریک گفته  بودم، اما لازم می دانم اینجا نیز به این افتخارآفرینان غیور، آفرین بگویم.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به روز صنایع دفاعی گفت: در هفته ای که پشت سرگذاشتیم، مراسم روز صنایع دفاعی برگزار شد و در آن مراسم از جنگنده کوثر که ساخت ایران است، رونمایی شد. همچنین در این هفته برخی از فرماندهان عزیز به سمت های جدید از سوی مقام معظم رهبری منصوب شدند که باید این انتصاب ها را هم تبریک گفت.
وی در ادامه فرا رسیدن روز پزشک و داروسازی را به تمام فعالان این عرصه تبریک گفت و یادآور شد: شرکت های داروسازی دانا، زهراوی و قاضی طباطبایی که در استان ما فعالیت می کنند، در این روزها که شاهد فشارهای اقتصادی هستیم، واقعا از جان مایه می گذارند و لایق تقدیر و تشکر هستند.
امام جمعه تبریز پزشکی و داروسازی را حرفه های مقدس و آسمانی برشمرد و گفت: پزشکی و داروسازی حرفه هایی سراسر اخلاص هتسند که به عشق انسانیت و برای انسان ها خدمت می کنند. جامعه پزشکی ایران در تمام شرایط سخت به مردم خدمت کرده اند و چه عبادتی بالاتر از این؟

لازم است که سیره مبارزاتی امام هادی (علیه السلام) را مورد مطالعه قرار بدهیم
وی همچین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت امام هادی (علیه السلام) اظهار کرد: لازم است که سیره مبارزاتی امام هادی (علیه السلام) را مورد مطالعه قرار بدهیم و درباره نفوذ امام هادی در میان دولت مردان، حل مشکلات جامعه با بهره گیری از علم امامت، سازماندهی مبارزات سری شیعیان، مبارزه با اندیشه های باطل و... را بیاموزیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین فرا رسیدن روز کارمند را به جامعه کارمندان تبریک گفت و تاکید کرد: کارمندان قشر سالم و قانع جامعه هستند و خدمت های آن ها ثواب های بسیاری دارد اما باید دقت کنیم که این خدمات مورد رضایت پروردگار متعال قرار بگیرد.
وی اخلاق، تقوا، کاردانی، مردم دوستی، فروتنی، نرم خویی، نیک خلقی، تسریع در دروند خدمت رسانی به مردم، گشاده رویی، حفظ حرمت مردم و رعایت عدل و انصاف را از ویژگی های بارز یک کارمند عنوان کرد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به فرا رسیدن روز مبارزه با تروریسم گفت: دهه ۶۰، سال عجیبی بود چراکه در آن دوران مقام معظم رهبری، شهید بهشتی، آیت الله مدنی و چندین شخصیت دیگر مورد ترور قرار گرفتند و همین باعث می شود امروز نسبت به مسئله تروریسم تنفر ویژه ای داشته باشیم.
وی خطاب به شهردار تبریز تاکید کرد: درخواست مان از شهرداری تبریز این است که محل شهادت شهید مدنی در بازار تبریز را به یک یادمان شایسته تبدیل کنند تا گردشگران و شهروندان با دیدن آن، به یاد شهید مدنی بیفتند.

تعامل مقام معظم رهبری با دولت، باید یک الگو برای ائمه جمعه باشد
امام جمعه تبریز همچنین با تبریک فرارسیدن روز دولت به تمام دولت مردان بیان کرد: تعامل مقام معظم رهبری با دولت، باید یک الگو برای ائمه جمعه باشد.
وی افزود: تلاش دشمنان برای تحمیل جنگ های دیگر، ایجاب می کند که ائمه جمعه با دولت تعامل سازنده داشته باشند چراکه این تعاملات  در تبیین تلاش های نظام و دولت در راستای کاهش مشکلات مردم اثرگذار ست.
امام جمعه تبریز رصد هوشمندانه، نقد منصفانه و حمایت حکیمانه ائمه جمعه از دولت را تعریف تعامل سازنده دانست و اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب سال هاست این شیوه را انجام می دهند و بر ما هم واجب است اینگونه عمل کنیم.

برنامه امروز پیام داشت و پیامش این بود که باید تمامی ادارات زمان خاصی برای دیدارهای مردمی تعیین کنند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار عمومی مدیران استان آذربایجان شرقی با مردم پیش از نماز جمعه امروز تاکید کرد: از شخص محترم استاندار که در ساعت های برای این دیدار مردمی زمان صرف کردند و تمامی مدیرانی که حضور داشتند و پای حرف و مشکلات مردم نشستند، نهایت تشکر و قدردانی را دارم.
حجت الاسلام آل هاشم خطاب به مدیرانی که در دیدار عمومی مردم و مدیران به مناسبت آغاز هفته دولت حضور نیافته بودند اعلام کرد: از مدیرانی که نیامده بودند گله مندم و امیدوارم عذرشان موجه باشد. برنامه امروز پیام داشت و پیامش این بود که باید تمامی ادارات زمان خاصی برای دیدارهای مردمی تعیین کنند.
وی در پایان خطاب به کسانی که می گویند در کشور فساد سیستماتیک وجود دارد، تاکید کرد: این دروغی بزرگ علیه نظام جمهوری اسلامی است. هرچند فسادهای بزرگ اقتصادی در کشور وجود دارد اما این دلیل نمی شود به بهانه فساد چندکارگزار، کل حکومت را به فساد متهم کنیم.

 

 

 

Share