قانع نشدن از پاسخ های رئیس جمهور مشکلی از مشکلات را حل نمی کند

حجت الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه های نماز جمعه تبریز؛
نماز جمعه تبریز
امام جمعه موقت تبریز گفت: محاکمه اخلالگران بازار و اقتصادی و اعلام نتایج به صورت عمومی بهترین کاری بود که قوه قضائیه در این شرایط انجام داد.

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از مهر, حجت الاسلام احمد مطهری اصل ظهر امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز بابیان اینکه حضور رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی و پاسخ به وسالات نمایندگان نشان می دهد نظام جمهوری اسلامی پاسخگو است، اظهار کرد: اتهاماتی که در ماجرای طرح سوال از رئیس جمهور به مجلس وارد شده بود با حضور رئیس جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی نمایان شد که این اتهامات کاملاً بی اساس بوده است.
وی افزود: سخنان شخص رئیس جمهور در مجلس و نمایندگان مجلس و ارجاع به قوه قضائیه به دلیل عدم قانع شدن از پاسخ های رئیس جمهور مشکلی از مشکلات را حل نمی کند در این میان اصل دولت بوده که بایستی تغییراتی در بدنه خود ایجاد کند.
امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: در تغییر تیم اقتصادی دولت این انتظار می رود تا افرادی انقلابی و در عین حال جوان بر سر آید و اگر مجلس به عنوان صدای ملت از پاسخ های رئیس جمهور قانع نشد به لحاظ اهمیت موضوع به تغییراتی در داخل قوه مجریه دست بزند.

محاکمه اخلالگران اقتصادی بهترین اقدام قوه قضائیه در شرایط حال بود
مطهری اصل با اشاره به اینکه محاکمه اخلالگران بازار و اقتصادی و اعلام نتایج به صورت عمومی بهترین کاری بود که قوه قضائیه در این شرایط انجام داد، گفت: اخیراً هجمه های بسیاری علیه قوه قضائیه وارد می شد که خوشبختانه محاکمه اخلالگران اقتصادی اقدام خوبی بود و باعث می شود تا اعتماد عمومی بازگردد.
وی، معرفی قضات فاسد را اقدامی امیدوارکننده از سوی قوه قضائیه دانست، بیان داشت: امیدواریم این اقدامات که هراس در دل افرادی که غیر از پول به هیچ چیز اهمیت قائل نمی شود ایجاد کرده دستگیر و اشد مجازات برای آنها اعمال شود.

آمریکایی ها در بحث برجام نشان دادند که به هیچ توافقی پایبند نیستند
امام جمعه موقت تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکایی ها جزو ضروریات است، گفت: آمریکایی ها در بحث برجام نشان دادند که به هیچ توافقی پایبند نیستند البته این را پیش تر رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره هشدار بودند و باید توجه داشت نمی توان مجدداً به آمریکا اعتماد کرد چون قابل اعتماد نیستند و همه این را بدانند امکان مذاکره مجدد با آمریکا به هیچ عنوان وجود ندارد.
مطهری اصل اضافه کرد: خوشبختانه با هوشیاری و وظیفه شناسی سربازان اسلام امنیتی داریم که بسیاری از کشورها آن را هم ندارد به طوری که در حوزه پدافند هوایی حرکت پرنده ای هم به دور از چشمان تیزبین پدافند هوایی پنهان نمی ماند و به طور دقیق و در هر لحظه آسمان ایران اسلامی را رصد می کنند.
وی با ذکر اینکه با حمایت دولت از تعاون اقتصاد کشور رشد یافته و روند رو به جلو و اشتغال زایی به خود می گیرد، افزود: متاسفانه همیشه تعاون مغفول واقع شده و آنطور که شایسته است به آن توجه نمی شود البته برای بها دادن به نیروهای کار فعال و متخصص کشور می بایست به این مهم توجه مضاغفی داشت.
امام جمعه موقت تبریز در پایان به مناسبت دهم شهریور روز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا نیز اشاره کرد و یادآور شد: واقعیت این است که بانک های ما باید بدون از ربا باشند ولی در شرایط فعلی نه مردم و نه مقام معظم رهبری از عملکرد بانک ها راضی نیستند و البته که چالش های متعددی وجود دارد اما توصیه می شود نباید سوءمدیریت ها باعث شود تا فقرا فقیرتر و ثروتمندان پولدارتر شوند.

 

Share