نماهنگ محرم «چرا نمیرم ز سر به زیری» / مداحی حاج محمدرضا طاهری

دریافت ویدئو
نوحه جانسوز " چرا نمیرم ز سر به زیری " با مداحی حاج محمدرضا طاهری / شب چهارم ماه محرم الحرام ۱۴۴۰ هجری قمری

نماهنگ محرم «چرا نمیرم ز سر به زیری»:

نماهنگ محرم «چرا نمیرم ز سر به زیری» اسم قطعه کوتاه ویدئویی حاضر است که با مداحی سوزناک حاج محمدرضا طاهری در شب چهارم محرم 1397 به مدت 09:44 مشاهده می فرمایید.

 نماهنگ محرم «چرا نمیرم ز سر به زیری»

همچنین بشنوید :

صوت/نور چشم ترم ای ز جان بهترم - حاج محمد رضا طاهری
نماهنگ محرم/ خوش آمدی ای سر بریده / مداحی حاج محمدرضا طاهری

نماهنگ محرم «چرا نمیرم ز سر به زیری»5

بیوگرافی حاج محمدرضا طاهری :

حاج محمدرضا طاهری فرزند حاج محمدتقی طاهری از مداحان مهروف تهران است. مداحی را از کودکی و در کنار پدرش با حضور در جلسات و مراسم های مذهبی فراگرفت. خانواده طاهری از خانواده های مذهبی و سنتی تهران بود. پدر بزرگ و دایی محمدرضا از مدیحه سرایان خاندان پیامبر بودن پس در این خانواده همه فرزندان از کودکی با اهل بیت آشنا شدند و اکنون هم دو برادر دیگر محمدرضا یعنی مرتضی و محسن مداح هستند.
به گفته خود حاج محمدرضا او برای اولین بار در هیئت ” حسین جان ” محله نازی آباد تهران نوحه خوانی کرده است. این هیئت متعلق به حاج ناصر ارضی برادر حاج منصور ارضی است. بعد از چندی محمدرضا طاهری ۱۳ ساله از طریق همین هیئت به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد.
پس قسمت شد که محمدرضا نوحه خوانی های خود را در جبهه ها و در منطقه دوکوهه اجرا کند. پس از فعالیت های محمدرضا طاهری در جبهه ها و نوحه خوانی ، وی به شهرت رسید و برای مداحی به پادگان ابوذر در گیلان غرب اعزام شد.
روشی که این مداح جوان استفاده می کرد تلفیقی از روش های سنتی و سبک های جدید بود که مورد استقبال قرار گرفت. محمدرضا طاهری این سبک را از حاج منصور ارضی فراگرفته است و البته حاج منصور ارضی هم این سبک را از حاجی چمنی از مداحان قدیم بازار تهران به ارث برده است.پس از پایان دفاع مقدس دراوایل دهه هفتاد جوانان مذهبی با نوای این مداح اهل بیت از طریق کاست آشنا شدند. بعد از حاج منصور ارضی که از مداحان سرشناس و به نوعی استاد همهم مداحان ایران به حساب می آید کاست های حاج محمدرضا طاهری و حاج محمود کریمی مورد استقبال مردم قرار گرفت.
حضور حاج محمدرضا طاهری و حاج محمود کریمی در مهدیه تهران و اجراهای دو نفره آن ها بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت و صداوسیما هم به پخش نوحه خوانی های دو نفره آن ها پرداخت.
اکنون حاج محمدرضا طاهری از ریش سفیدان عرصه نوحه خوانی و مدیحه سرایی خاندانم عصمت و طهارت هستند. حاج محمدرضا طاهری سبک زندگی ساده ایی دارد و همین اعتقاد را هم بارها در مصاحبه های خود اعلام کرده که مداحان باید از زندگی خود از افراط و تفریط دوری کنند. مداح باید ساده زیست باشد و همانند مردم عادی زندگی کند.
مداح نباید ماشین چند صد میلیون تومانی سوار شود چون نگاه مردم به مداحی و نوحه سرایی تغییر می کند.

 

Share