کربلا رفتن ؛ مسیری برای توبه آدم های همه کاره / استاد فرحزاد

دریافت ویدئو
موضوع: 
در این قطعه ویدئویی سخنرانی کوتاه و دلنشین استاد حبیب الله فرحزاد را با عنوان "کربلا رفتن ؛ مسیری برای توبه آدم های همه کاره" ببینید و بشنوید.

کربلا رفتن ؛ مسیری برای توبه آدم های همه کاره / حجت الاسلام فرحزاد

در این قطعه ویدئویی سخنرانی کوتاه و دلنشین استاد حجت الاسلام فرحزاد را با عنوان "کربلا رفتن ؛ مسیری برای توبه آدم های همه کاره" ببینید و بشنوید.

کربلا رفتن ؛ مسیری برای توبه آدم های همه کاره / حجت الاسلام فرحزاد

تأثیر زیارت در روز قیامت

امام صادق علیه السلام فرمود: «هیچ کس در روز قیامت نیست مگر آنکه آرزو می کند که ای کاش از زائرین امام حسین (ع) می بود زیرا مشاهده می نماید که با زائران حسین علیه السلام به واسطه مقامی که در نزد پروردگار دارند، چگونه عمل می شود(1) . «

و نیز فرمود: «هر کس دوست دارد در روز قیامت بر سر سفره هایی از نور بنشیند پس باید از زائرین حسین بن علی علیه السلام باشد .«(2)

و زرارة بن اعین گوید: «امام صادق علیه السلام فرمود: «زائرین حسین یک برتری نسبت به سایر مردم دارند» پرسیدم : برتریشان چیست ؟ فرمود: «چهل سال قبل از مردم وارد بهشت می شوند در حالی که دیگران هنوز در حال حساب هستند.» (3) 

 رهایی از شداید قیامت

رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «من تعهد می کنم که در روز قیامت هنگامه رستاخیز ، ضمن ملاقات با زائر حسین (علیه السلام)، دستش را بگیرم و از مراحل هول انگیز و سختی های قیامت نجاتش بخشیده و او را به بهشت وارد کنم» . (4)

 نجات از آتش جهنم

امام صادق علیه السلام فرمود: «هر کس قبر حسین علیه السلام را به خاطر خداوند و در راه خدا زیارت نماید، خداوند او را از آتش دوزخ آزاد می سازد، و روز ترس بزرگ (قیامت) او را ایمن می دارد . از خداوند نیز هیچ حاجتی از حوائج دنیا و آخرت را طلب نمی کند مگر آنکه به او عطا می نماید.» (5)

پی نوشت ها :

(1)وسائل الشیعه ، شیخ حر عاملی ، ج 10ص 33ظ

(2)وسائل الشیعه ، شیخ حر عاملی ، ج 10ص 331

(3)بحارالانوار ، علامه مجلسی ، ج 44 ص 235

(4)منتخب کامل الزیارات ، ابن قولویه ، ص 278

(5)وسائل الشیعه ، شیخ حر عاملی ، ج 10ص 324

 

Share