آثار شگفت قرائت سوره حشر - حجت الاسلام عابدینی

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل آثار شگفت قرائت سوره حشر - حجت الاسلام عابدینی10.92 مگابایت
موضوع: 
«آثار شگفت قرائت سوره حشر» عنوان سخنرانی کوتاه و دلنشین حجت الاسلام عابدینی است که به مدت 3 دقیقه تقدیم حضور جویندگان طریق معرفت می شود.

آثار شگفت قرائت سوره حشر - حجت الاسلام عابدینی

« آثار شگفت قرائت سوره حشر » عنوان سخنرانی کوتاه و دلنشین حجت الاسلام عابدینی است که به مدت 3 دقیقه تقدیم حضور جویندگان طریق معرفت می شود.

آثار شگفت قرائت سوره حشر

آثار شگفت قرائت سوره حشر

  سوره حشر پنجاه و نهمین سوره قرآن كریم است كه در مدینه منوره نازل شده و 24 آیه دارد.

1) شفای بیمار

هرگاه این سوره را با خلوص بر بیمار بخوانند ان شاء الله شفابخش است. در روایتی از نبی مكرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم آمده است : هنگام قرائت سه آیه آخر سوره حشر دست را بر سر بگذارید و آیات را قرائت نمایید كه این دستور جبرییل است از جانب خداوند . و این عمل شفای همه بیماری هاست به جز مرگ.

2) حفظ و امان

امنیت یابی و آسایش از خواص قرائت و كتابت این سوره عظیم الشأن است . پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم در این باره فرمودند : هر كس سوره حشر را در شب جمعه قرائت نماید تا صبح از انواع بلاها در امان خواهد بود.

3) تقویت حافظه و هوش

امام صادق علیه السلام در روایتی فرمودند : هر كس سوره حشر را بنویسد و با آب پاك بشوید و بیاشامد حافظه ای قوی و هوشی سزشار نصیب او خواهد شد.

4) بخشش گناهان

از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده است : هر كس سه آیه پایانی سوره حشر را قرائت كند گناهان گذشته و آینده اش بخشیده خواهد شد.

5) جهت ورم پا

امام محمد باقر علیه السلام خطاب به جابر فرمودند : وقتی جایی از پایت ورم كرد برای آن آیه آخر سوره حشر را سه مرتبه بخوان كه به اذن الله آن درد و ورم خوب خواهد شد.

6) جهت درمان سردرد

حضرت علی علیه السلام آیه های آخر سوره حشر را مایه درمان سردرد دانسته اند.

آثار شگفت قرائت سوره حشر

Share