انشا در مورد دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی

دهه فجر
انشا در مورد دهه فجر و آغاز حکومت جمهوری اسلامی در سال 1357 که به رهبری امام خمینی و به پشتوانه تظاهرات عظیم و میلیونی مردم شکل گرفت.

انشا در مورد دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی

انشا در مورد دهه فجر و آغاز حکومت جمهوری اسلامی در سال 1357 که به رهبری امام خمینی و به پشتوانه تظاهرات عظیم و میلیونی مردم شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: دهه فجر - ویژه نامه انفجار نور

انشا در مورد دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی

بیشتر بخوانید: ویژه نامه رویدادها و روزشمار انقلاب اسلامی (12 الی 22 بهمن 1357)

انشا در مورد دهه فجر – شماره 1

دهه فجر انقلاب اسلامی به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می شود که طی آن سید روح الله خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) بعد از تبعید 15 ساله در 12 بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران وارد و در نهایت با اعلام بی طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در 22 بهمن ماه منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

با پیروزی انقلاب اسلامی، تحولات عمیقی در داخل کشور و جهان ایجاد شد که مهم ترین آنها عبارت است از:

  • شکوفایی معنوی و گرایش مردم به سمت ارزش های اسلامی
  • احیای اصل امامت در قالب ولایت فقیه
  • گسترش آزادی های مشروع که خود موجب حضور بیشتر مردم در صحنه های مختلف اجتماعی شده است.
  • فعال شدن حوزه و دانشگاه در صحنه های علمی و اجتماعی و وحدت این دو جناح مهم و سرنوشت ساز
  • حضور فعال زنان در انقلاب و بالا رفتن منزلت زن در ایفای نقش سیاسی
  • طرح مسأله استکبار ستیزی در سطح بین المللی و احیای فریضه جهاد و بیداری ملت های مظلوم در مقابل مستکبران و سلطه طلبان
  • مطرح شدن اسلام در صحنه های بین المللی به عنوان قدرتی قابل توجه.

 

در روز ۲۲ بهمن ۵۷ سقوط نظام ۲۵۰۰ ساله استبداد و پایان شب سیاه ستم تحقق یافت و نغمه دل انگیزدر بهار آزادی، جای شهدا خالی همه جا طنین انداز شد.

در بهمن ماه ۵۷، جهان شاهد تحولی شگرف و انقلابی عظیم و مردمی در تاریخ بود. قیام ملتی مصمم و یکپارچه با قلب هایی سرشار از عشق و ایمان. در بهمن ماه، رهبر بزرگ و نستوهی، پس از سال ها دوری از وطن، قدم بر خاک گلگون میهن گذاشت که آزادی و استقلال را نصیب امتی خداخواه کرد و بدین سان بهمن ۵۷ طلوع دوباره اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم را نوید داد.

انشا در مورد دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی

بیشتر بخوانید: جملات برگزیده امام خامنه ای درباره «۲۲ بهمن و دهه فجر»

انشا در مورد دهه فجر – شماره 2

دهه فجر انقلاب اسلامی، سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت، دهه فجر انقلاب آئینه ای است که خورشید اسلام در او درخشید.

در روز ۴ بهمن ۱۳۵۷ رژیم مزدور شاه برای جلوگیری از حضور امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) در بین مردم ایران، ارتش فرودگاه مهرآباد را به اشغال درآورد و در ۵ بهمن ۱۳۵۷ دولت بختیار ۳ روز فرودگاههای کشور را بست.

اما در روز ۹ بهمن ۱۳۵۷ فرودگاه برای ورود امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) بازگشایی شد و در پی اعتصابات و تظاهرات و راه پیمایی مردم که خواستار بازگشایی فرودگاه مهرآباد بودند. دولت بختیار فرودگاه مهرآباد را از اشغال نظامی خارج کرد.

در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) پس از پانزده سال تبعید پای بر خاک ایران گذاشتند. فرمانداری نظامی بر اثر فشار مردم راه پیمایی و تظاهرات را برای ۳ روز آزاد اعلام کرد.

در روز ۲۱ بهمن دولت بختیار زمان حکومت نظامی را افزایش داده و حکومت نظامی را از ساعت ۴ بعدازظهر اعلام نمود ولی حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) دستور شکستن زمان حکومت نظامی و حضور مردم در خیابانها را صادر نمودند. در تهران و شهرستانها بین سربازان گارد و مردم مسلح درگیریهای بسیار شدید رخ داد.

روز سرنوشت فرا رسید و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، نظام پوسیده ستمشاهی فرو ریخت و ریشه های فاسد دودمان سیاه پهلوی از این کشور اسلامی کنده شد.

در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تهران صحنه جنگ خونین مسلحانه بین مردم و سربازان طرفدار رژیم پهلوی گردیده است و سرانجام با تسلیم تمامی نیروهای نظامی و پیروزی مردم مسلمان ایران رژیم ستمشاهی پس از ۵۷ سال ظلم و ستم متلاشی گردید.

مبارزه پانزده ساله ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) به ثمر رسید و با سرنگونی نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروز گردید.

انشا در مورد دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی

منبع : مجله ستاره

Share

دیدگاه‌ها

هیچی