حضرت زهرا؛ خورشید زندگی ما - حجت الاسلام انصاریان

موضوع: 
وقتی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها وارد محشر می شوند...

حضرت زهرا؛ خورشید زندگی ما - شیخ حسین انصاریان

در این کلیپ کوتاه 2 دقیقه ای با سخنرانی شیخ حسین انصاریان با موضوع " حضرت زهرا؛ خورشید زندگی ما " با ما همراه باشید.

حضرت زهرا؛ خورشید زندگی ما

حضرت زهرا؛ خورشید زندگی ما

از روایات معروف اسلامى استفاده مى شود که ورود بانوى بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) در صحنه محشر و روانه شدن از آن جا به بهشت، با تشریفات بسیار باشکوهى که بیانگر عظمت فوق العاده مقام اوست انجام مى گیرد، به احادیث زیر (که از جمله احادیثی است که بیانگر این مطلب است) توجه کنید:
امام على(علیه السلام) از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) چنین نقل مى کند: «تُحْشَرُ ابْنَتِی فاطِمَةُ یَوْمَ الْقِیامَةِ وَ عَلَیْها حُلَّةُ الْکَرامَةِ قَدْ عُجِنَتْ بِماءِ الْحَیَوانِ، فَتَنْظُرُ اِلَیْهَا الْخَلایِقُ فَیَتَعَجَّبُونَ مِنْها»؛ (دخترم فاطمه در قیامت محشور مى شود در حالى که لباس کرامتى که با آب حیات عجین شده در تن دارد، و خلایق به سوى او مى نگرند، و از مقام والاى او در شگفتى فرو مى روند!).
سپس در ذیل این حدیث مى افزاید: «فَتُزَفُّ اِلَى الْجَنَّةِ کَالْعَرُوسِ لَها سَبْعُونَ اَلْفَ جارِیَة»(1)؛ (سرانجام او را با احترام تمام همانند عروس، در حالى که هفتاد هزار از حوریان بهشتى اطراف او را گرفته اند، به بهشت مى برند).
در حدیث دیگرى از عایشه از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) در این زمینه چنین مى خوانیم: «اِذا کانَ یَوْمُ الْقِیامَةِ نادى مُناد: یا مَعْشَرَ الْخَلایِقِ! طَأْطِئُوا رُؤُسَکُمْ حَتّى تَجُوزَ فاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّد»(2)؛ (هنگامى که روز قیامت برپا شود منادى صدا مى زند: اى مردم! سرهاى خود را به زیر افکنید تا فاطمه دختر محمّد بگذرد).
و در حدیث دیگرى بعد از ذکر همین معنا آمده است: «فَتَمُرُّ مَعَ سَبْعِینَ اَلْفَ جارِیَة مِنَ الْحُورِ الْعِینِ کَمَرِّ الْبُراقِ»(3)؛ (فاطمه با هفتاد هزار حورالعین به سرعت برق از آن جا عبور مى کند و به سوى بهشت مى شتابد.(4)

پی نوشت ها :

(1). ذخائر العقبی، صفحه48.

(2). تاریخ بغداد، جلد8، ص141.

(3). کنزالعمال، جلد6، صفحه218.

(4). گردآوري از کتاب: زهرا(ع) برترين بانوى جهان‏، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، انتشارات سرور، قم، 1388 ه.ش، ص 96

Share