پاره تن رسول خدا - حجت الاسلام انصاریان

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل پاره تن رسول خدا - حجت الاسلام انصاریان29.45 مگابایت
موضوع: 
این قطعه کوتاه ویدئویی حاوی روایتیست که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در بستر به غاصبان فدک یادآوری کردند!

پاره تن رسول خدا - حجت الاسلام انصاریان

در این کلیپ کوتاه 3 دقیقه ای با عنوان " پاره تن رسول خدا " در کلام حجت الاسلام انصاریان با ماه همراه شوید.

پاره تن رسول خدا

پاره تن رسول خدا

فاطمه (س) دخت پیغمبر اکرم (ص) در بین زنان عالم، معروف ترین و محبوب ترین چهره دینی، اخلاقی، ایمانی، علمی، ادبی و معنوی به شمار می آید. جاذبیت حضرت فاطمه(س) قلمروی بس وسیع دارد که پیش از زندگی او در این جهان شروع می شود و تا مرز ابدیت امتداد می یابد.

حضرت زهرا (س) در عمر کوتاه ولی پر برکت خود، عالی ترین درسهای زندگی را به انسانها آموخت و بهترین سرمشق و نمونه برای زنان جهان گردید.

فاطمه (س) در دوران زندگی بانویی از هر جهت نمونه و کامل بود. او دختری نمونه برای پدرش پیامبر (ص)، و همسری نمونه برای علی (ع) و مادری نمونه برای فرزندانش بود و بالأخره در تمام ابعاد وجود، زن نمونه ای برای عالم بشریت به شمار می آمد. 

پیامبر گرامی فاطمه (س) را بسیار دوست می داشت و به او احترام می نمود و از هر فرصت در معرفی این بانوی نمونه و عصاره هستی استفاده می کرد و حقایق و معارفی را در عظمت شخصیت فاطمه زهرا (س) مطرح می نمود. یکی از احادیثی که پیامبر گرامی (ص) درباره فاطمه (س) فرموده اند این حدیث است: «فاطمه پاره تن من است...»

از طریق این حدیث بسیاری از فضایل و مناقب حضرت زهرا (س) مانند عصمت را می توان اثبات نمود.1 ما در اینجا به طور خلاصه مطالبی را درباره این حدیث شریف در چند قسمت مطرح می نماییم.

متن حدیث

پیامبر اکرم (ص) فرموده است:

فاطمة بضعة منّی من سرّها فقد سرّنی و من سأها فقد سأنی، فاطمه اعزّ البریّة علیّ؛2

فاطمه پاره تن من است. هر که او را شاد سازد، مرا شاد ساخته و هر که او را اندوهناک کند، مرا اندوهناک کرده است. فاطمه از همه ی مردم پیش من عزیزتر است.

پی نوشت ها :

1. راهبرد اهل سنت، ص 330 ؛ بحارالأنوار، ج 29، ص 337.

2. امالی مفید، ص 260 ؛ بحارالأنوار، ج 28، ص 303 و ج 43، ص 23 و 39 ؛ امالی شیخ طوسی، ص 24 ؛ مناقب آل ابی طالب، ح 3، ص 112.

Share