تلاوت سوره الرحمن - استاد شعبان عبدالعزیز صیاد

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل تلاوت سوره الرحمن - استاد شعبان عبدالعزیز صیاد121.69 مگابایت
موضوع: 
سوره الرحمن با صدای مرحوم استاد شعبان عبدالعزیز صیاد از قاریان بزرگ قرآن در مصر - تلاوت تصویری

تلاوت سوره الرحمن

تلاوت سوره الرحمن با صدای دلنشین و ماندگار مرحوم استاد شعبان عبدالعزیز صیاد از قاریان بزرگ قرآن در مصر به مدت 27:17 به همراه متن و ترجمه آیات

تلاوت سوره الرحمن - استاد شعبان عبدالعزیز صیاد

محتوای سوره الرحمن : 

سوره الرحمن مجموعه ای از نعمت های خداوند در دنیا و آخرت را برمی شمرد و به عبارتی، این سوره بیانگر صفت رحمانیت خداوند است.[مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، ۱۳۷۴ش، ج۲۳، ص۹۶.] مطالب مطرح شده در این سوره را می توان به سه بخش کلی تقسیم کرد:

۱. نعمت های دنیای: اشاره به برخی نعمت ها مثل تعلیم قرآن کریم، آفرینش انسان و جن، آفرینش گیاهان و درختان، آفرینش آسمان، حاکمیت قوانین، آفرینش زمین با ویژگی هایش، خلقت میوه ها، خلقت گل ها و گیاهان معطر؛ تلاقی دریای شور و شیرین و نعمت های موجود در دریا (آیات ۱ تا ۳۰).

۲. برپایی قیامت: اشاره به فروپاشی نظام های دنیایی و برپایی قیامت، ویژگی هایی از قیامت، چگونگى حساب، كيفر و مجازات (آیات ۳۱ تا ۳۰ ).

۳. نعمت های اُخرَوی: پس از اشاره ای کوتاه به عذاب  جهنمیان، نعمت های نیکوکاران شمرده شده است. مهم ترین نعمت هایبهشتی که به آنها اشاره شده است: باغ ها، چشمه ها، میوه ها، همسران زیبا و باوفا (آیات ۳۱ تا ۷۸).[مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، ۱۳۷۴ش، ج۲۳، ص۹۱.]

تلاوت سوره الرحمن - استاد شعبان عبدالعزیز صیاد

شعبان عبدالعزیز صیاد :

شعبان عبدالعزيز صياد يكی از قاريان مشهور مصری در 20 سپتامبر سال 1940 ميلادی مصادف با 1319 هجری شمسی در روستای «صراوة» از توابع شهر آشمون در استان منوفيه مصر به دنيا آمد. پدرش «عبد العزيز إسماعيل احمد الصياد» قاری قرآن بود و به سبب تلاوت بسيار زيبايش، در مناسبت ها و محافل برای تلاوت قرآن دعوت می شد و اين مقدمه ای بود تا شعبان عبدالعزيز صياد از همان اوان كودكی آيات وحی الهی را در دل و جان خود زمزمه كند. تلاوت های اين قاری برجسته مصری همراه با حزن و سوزی خاص همراه است كه تا اعماق دل ها رسوخ كرده و قلب ها را جلا می دهد،استاد شعبان عبدالعزيز صياد سرانجام در سال 1998 در سن 58 سالگی دعوت حق را لبيك گفت و به ديدار معبود شتافت. روحش شاد يادش گرامی باد.

فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین

Share