خواص قرائت سوره ملک - حجت الاسلام رفیعی

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل خواص قرائت سوره ملک - حجت الاسلام رفیعی26.62 مگابایت
در این کلیپ کوتاه 6 دقیقه ای با خواص قرائت سوره ملک در کلام حجت الاسلام دکتر رفیعی آشنا شوید.

خواص قرائت سوره ملک - حجت الاسلام رفیعی

در این کلیپ کوتاه 6 دقیقه ای با خواص قرائت سوره ملک در کلام حجت الاسلام دکتر رفیعی آشنا شوید.

خواص قرائت سوره ملک - حجت الاسلام رفیعی

خواص قرائت سوره ملک

شصت و هفتمین سوره قرآن کریم است که مکی  است و 30 آیه دارد. نام دیگر این سوره «المنجیه» و «الواقعیة» می باشد (1).

از رسول خدا صلی الله علیه آله وسلم روایت شده است: هر کس در شب سوره ملک را قرائت کند اجری مانند احیای شب قدر را خواهد داشت. (2) و ایشان خود هر شب پیش از خواب این سوره را قرائت می کردند. (3)

ایشان در روایتی دیگر فرموده اند: دوست دارم که سوره ملک در قلب هر مؤمنی باشد(4)

همچنین فرمودند: بدانید سوره ملک  از طرف قاری و صاحب این سوره در روز قیامت مجادله می کند و برای او طلب آمرزش و مغفرت می کند.(5)

یکی از ارزش ها وبرتری های این سوره نجات دهندگی ان است . ابن عباس می گوید: مردی بر روی قبری نشست در حال که نمی دانست آنجا  قبری است.و سوره ملک را قرائت نمود ناگاه صدایی بلند شنید که می گوید: این سوره نجات دهنده است. این مطلب را به عرض پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم رساندند ایشان فرمود: این سوره نجات دهنده از عذاب قبر است. (6)

امام باقر علیه السلام نیز در فضیلت این سوره فرمودند: سوره ملک، سوره مانعه است و مانع از عذاب قبر می شود و در تورات نیز سوره ملک نوشته شده است .هر کس در شب ها این سوره را قرائت نماید عملی زیاد و پاک و نیکو به جا آورده است. و از گروه غفلان نوشته نمی شود. من پس از نماز عشای خود به حالت نشسته آن را قرائت می کنم و پدرم امام سجاد  علیه السلام در شب و روز این سورهرا قرائت می کرد. هر کس ان را قرائت کند هنگامی که نکیر و منکر از جانب پاهایش وارد قبرش می شوند پاهایش به این دو فرشته می گویند: شمارا به بالاتر از من راهی نیست زیرا این بنده خدا به روی ما ایستاد و سوره ملک را در رشب و روز قرائت می کرد و اگر از جانب شکم و سینه اش بیایند به آنها گفته می شود که شما را به این بنده راهی نیست؛ زیرا  او، سینه اش را جایگاه سوره ملک قرار داده است و اگر نکیر و منکر از جانب سرش بیایند زبانش به آن دو می گو.ید: شما را به پایین تر از من راهی نیست زیرا این بنده خدا به وسیله من سوره  ملک را هر شب و روز قرائت می کرد.(7)

پی نوشت ها :

(1) درمان با قرآن، ص122

 (2) مجمع البیان، ج10، ص66

(3) مستدرک الوسائل، ج4، ص306

(4) کنزالعمال، ص2648.

(5) مستدرک الوسائل، ج4، ص366

(6) الدعوات، ص279

(7) الکافی، ج2، ص633

Share