اثر نماز اول وقت - حجت الاسلام هاشمی نژاد

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل اثر نماز اول وقت - حجت الاسلام هاشمی نژاد96.63 مگابایت
موضوع: 
این قطعه کوتاه ویدئویی حاوی سخنرانی استاد هاشمی نژاد با عنوان «اثر نماز اول وقت» به مدت 10 دقیقه تقدیم شما عزیزان می شود.

اثر نماز اول وقت - حجت الاسلام هاشمی نژاد

این قطعه کوتاه ویدئویی حاوی سخنرانی استاد هاشمی نژاد با عنوان «اثر نماز اول وقت» به مدت 10 دقیقه تقدیم شما عزیزان می شود.

اثر نماز اول وقت

اثر نماز اول وقت

نماز اول وقت موجب عادت دادن شخص به نظم و باعث نشاط و آمادگی و حضور قلب بیش تر در نماز می باشد؛ علاوه بر این موارد در نصوص دینی نیز آثار دنیوی و اخروی فراوانی برای نماز اول وقت نقل شده که می توان در این زمینه از امور زیر نام برد:

تضمین بهشت

رسول الله - صلی الله علیه وآله – فرمود: «إِنَّ رَبَّکُمْ یَقُولُ هَذِهِ الصَّلَوَاتُ الْخَمْسُ الْمَفْرُوضَاتُ فَمَنْ صَلَّاهُنَّ لِوَقْتِهِنَّ وَ حَافَظَ عَلَیْهِنَّ لَقِیَنِی یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ لَهُ عِنْدِی عَهْدٌ أُدْخِلُهُ بِهِ الْجَنَّةَ وَ مَنْ لَمْ یُصَلِّهِنَّ لِوَقْتِهِنَّ وَ لَمْ یُحَافِظْ عَلَیْهِنَّ فَذَلِکَ إِلَیَّ إِنْ شِئْتُ عَذَّبْتُهُ وَ إِنْ شِئْتُ غَفَرْتُ لَه»[1]رسول خدا فرمود: خدای شما می فرماید: این نمازهای پنجگانه فریضه است، پس کسی که این نمازها را در وقتش به جا آورد و محافظت بر او نماید، روز قیامت مرا ملاقات خواهد کرد. و بر عهده من است که او را وارد بهشت کنم، و کسی که در وقتش نمازها را به جا نیاورد و محافظت بر او نکند، در این صورت بر من است که اگر بخواهم او را عذاب می کنم، و اگر بخواهم او را می بخشایم.»

برآورده شدن حاجت

امام حسن عسکری - علیه السلام – فرموده اند: «موسی بن عمران با خداوند سخن گفت و از پروردگار خویش پرسید: خدایا! پاداش کسی که نمازش را اول وقت می خواند چیست؟ خداوند تبارک و تعالی فرمود: خواهش و خواسته او را برآورده می کنم و بهشت را بر او مباح می گردانم.»[2]

مصون ماندن از بلایای دنیوی

رسول الله - صلی الله علیه و آله – وعده داده: «إِذَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَاهَةً مِنَ السَّمَاءِ عُوفِیَ مِنْهَا حَمَلَةُ الْقُرْآنِ وَ رُعَاةُ الشَّمْسِ أَیِ الْحَافِظُونَ لِأَوْقَاتِ الصَّلَوَاتِ وَ عُمَّارُ الْمَسَاجِدِ»[3]«هنگامی که خداوند سبحان، از آسمان آفت نازل کرد حاملین قرآن، رعایت کنندگان خورشید، یعنی کسانی که اوقات نماز را مراعات کنند، و مساجد را آباد می سازند از این آفت در امانند.»

پی نوشت ها :

[1] ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 29

[2] بحارالأنوار، ج 13، ص 327

[3] مستدرک الوسائل، ج 3، ص 149

 

Share