عبادتی مخصوص خدا - حجت الاسلام انصاریان

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل روزه تو ،مال منه! - استاد حسین انصاریان16.93 مگابایت
موضوع: 
روزه؛ عبادتی ارزشمندیست که فقط مخصوص خداوند متعال است!

عبادتی مخصوص خدا - حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان

در این کلیپ کوتاه و شنیدنی با موضوع « عبادتی مخصوص خدا » در کلام دلنشین حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان به مدت دو دقیقه با ما همراه باشید.

عبادتی مخصوص خدا

عبادتی مخصوص خدا / الصوم لی... روزه برای من است!

باطن روزه انسان را به لقای الهی می كشاند كه خداوند حکیم می فرماید: "الصّوم لى وأنا أجزى به" روزه مال من است و من شخصاً به آن جزا و پاداش می دهم.
این تعبیر فقط درباره ی روزه وارد شده است. این حدیث در انسان شوق ایجاد می كند. انسان تا مشتاق نباشد، تلاش نمی كند و تا تلاش نكند، نمی رسد.
مرحوم علامه محمد تقی مجلسی رحمت الله علیه می گوید:
خداوند کریم به این معنا اكتفا نكرد كه بفرماید: "الصوم لى". فرمود: "أنا أجزى به". ضمیر متكلم وحده را قبل از فعل ذكر كرده و با ذكر كلمه ی "أنا" خودش را مطرح می كند كه: روزه مال من است و من هستم كه جزای روزه دار را می دهم.
باطن روزه آدمی را به درجه ای می رساند که مخاطب خاص خدا قرار می گیرد، چنان که اگر تاکنون در روز می گفت : « ای خدا » ، خداوند سبحان هنگام افطار به او خطاب می کند : « بنده ی من ». ماه رمضان ماه خداوند کریم و متعال است، لذا اگر انسان در این شهر خدا به لقاء خدایش نرسد، به باطن روزه نائل نشده است. بلکه روزه ای در سطح طبیعت گرفته است و در همان سطح نیز به او پاداش خواهند داد.

 

عبادتی مخصوص خدا

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share