فضائل حضرت خدیجه سلام الله علیها - دکتر رفیعی

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل فضائل حضرت خدیجه سلام الله علیها - دکتر رفیعی7.35 مگابایت
موضوع: 
در این کلیپ کوتاه با « فضائل حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها » در کلام حجت الاسلام رفیعی آشنا شوید.

فضائل حضرت خدیجه سلام الله علیها - حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی

در این کلیپ کوتاه با « فضائل حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها » در کلام دلنشین حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی به مدت 3 دقیقه با ما همراه باشید.

 ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی : در روایتی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله می خوانیم : خدیجه کانت من أحسن النِساء جمالاً و أکملهُنَّ عَقلاً و أتمهن رأیاً؛ حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها، زنی زیبا و دارای عقل کامل و تصمیم گیرنده ترین بود.

امام صادق علیه السلام می فرمایند: «وقتی حضرت خدیجه، پیامبر را به همسری برگزید، زنان مکّه به دلیل دشمنی با آن حضرت، از او دور شدند، آنان نه تنها به حضرت خدیجه سلام نمی کردند؛ حتّی از رفت و آمد زنان دیگر هم جلوگیری می نمودند. به این ترتیب وحشتی عجیب بر وجود حضرت خدیجه علیهاالسلام مستولی شد؛ البته او بیشتر از این می ترسید که به نبی مکرم اسلام آسیبی برسانند.

وقتی حضرت خدیجه به فاطمه علیهاالسلام حامله شد، فاطمه در شکم مادر با او سخن می گفت و مونس مادر بود و او را به صبر توصیه می فرمود امّا حضرت خدیجه این حالت را از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مخفی می داشت تا آن که روزی حضرت داخل شد و شنید که حضرت خدیجه با کسی سخن می گوید. حضرت به اطراف نگریست؛ امّا کسی را ندید، پرسید: ای خدیجه! با چه کسی سخن می گویی؟

حضرت خدیجه در پاسخ به کودکی که در شکم داشت، اشاره کرد و پاسخ داد: فرزندی که در شکم دارم، با من سخن می گوید و مونس من است. نبی مکرم اسلام فرمودند: در همین لحظه جبرییل به من خبر داد که این فرزند دختر است. او و نسل او خجسته، طاهر و بابرکت است و خداوند نسل مرا از او به وجود خواهد آورد. از نسل او امامان دین متولّد می شوند و حق تعالی بعد از قطع وحی، آنها را جانشین خود در زمین قرار می دهد.

فضائل حضرت خدیجه

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share