چرا با دعا و توسل زیاد هم حاجتمان برآورده نمی شود؟ - استاد محمدی

دریافت ویدئو
در این کلیپ پاسخ استاد محمدی را به این سوال که "چرا با وجود دعاهای زیاد، حاجت ما برآورده نمی شود؟" مشاهده می فرمایید.

دعا و توسل زیاد هم حاجتمان را برآورده نمی کند! - حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا محمدی

در این کلیپ کوتاه ، پاسخ حجت الاسلام و المسلمین استاد رضا محمدی را به این سوال اعتقادی که " چرا با وجود دعا و توسل زیاد هم حاجات ما برآورده نمی شود؟ " به مدت 37 : 14 مشاهده می فرمایید.

××  ××  ××  ××  ××  ××  ××  ××  ××  ××

حقیقت دعا کردن ، توجه ناقص به کامل مطلق برای رفع نقص ها و احتیاجات انسان است.

دعا نمودن امری جبلّی  و فطری است که لازمه ی آن یأس از غیرحق و انقطاع از غیر خدا و قطع طمع از مردم می‌ باشد.

یکی از حکمت‌ های عدم استجابت دعا اینست که اگر اجابت شود به دین و اعتقادات ما لطمه می‌ زند. ما چیزی را از پروردگار طلب می‌ کنیم، اما به‌ دلیل نبود آگاهی و عدم تسلط، به نفع دین ما نیست، شاید دنیای ما را آباد کند، ولی آخرت که دنیای حقیقی و جاودانه است با آن، ویران شود. چه بسا مصلحت – که همان استجابت واقعی دعا به شمار می‌ رود - در این باشد که خواسته‌ ی دعا کننده از سوی خداوند محقق نشود.

حضرت حق در آیه ۲۱۶ سوره مبارکه بقره در این باب فرموده است:

«کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ کُرْهٌ لَّکُمْ وَعَسَی أَن تَکْرَهُواْ شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَعَسَی أَن تُحِبُّواْ شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ؛

بر شما کارزار واجب شده است در حالی‌ که برایتان ناگوار است و بسا چیزی را خوش نمی‌ دارید و آن برای شما خوب است و بسا چیزی را دوست می‌ دارید و آن برای شما بد است و خداوند می‌ داند و شما نمی‌ دانید».

دعا و توسل

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع ( از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و ... ) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share