همه چیز درباره مصرف آلبالو +عکس نوشته های طب سنتی

خواص آلبالو برای گرمازدگی
خواص میوه آلبالو
مناسب با مزاجتان مربا بخورید!
آلبالو بخورید، گرمازده نشوید!
تنقلات پیشنهادی ویژه کودکان برای روزهای مدرسه!
پرخوری عامل فشار خون بالاست
بهترین خوردنی‌های فصل گرما
در تابستان چه بخوریم، چه نخوریم؟!
تغذیه مناسب در تابستان
بهترین راه پیشگیری از گرمازدگی
تدابیر تغذیه ای در تابستان
در فاصله افطار تا سحری چه میوه‌هایی بخوریم؟!
مصرف میوه بعد از افطار
غلظت و پرفشاری همزمان خون
فشار خون
نوشیدنی های سالم و غیر سالم
غذاهای مناسب بیماران دیابتی
انواع میوه جات و مزاج آنها
پنیر غذای مناسب برای شب
رفع بدبویی عرق بدن
بهبود پسوریازیس و کاهش علایم آن
درمان ماه گرفتگی
مصرف همزمان میوه های مختلف
آشنایی با مزاج میوه های تابستانی
راهکارهای مقابله با تشنگی

همه چیز درباره مصرف آلبالو +عکس نوشته های طب سنتی

در این پست مجموعه ای از عکس نوشته هایی که در حقیقت همه موارد مرتبط با مصرف آلبالو در طب سنتی را بیان می کنند، درج می شود.

توجه: جهت مشاهده و دریافت تصاویر در اندازه بزرگ تر روی آنها کلیک کنید.

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

خواص آلبالو برای گرمازدگی

آلبالو، در رفع تشنگی و تقویت معده و کبد گرم بسیار سودمند است. به خصوص اگر مایل به ترشی باشد، برای مقابله با حدت صفرا و گرمازدگی و رفع علایم آن کارآمد است. برای این منظور آلبالو را می توان به صورت خام یا به صورت شربت کم شیرین مصرف کرد.

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

خواص میوه آلبالو

- آلبالو علامت جوانی و نشاط است و تمام قسمت‌ های این میوه یعنی هسته، دم، برگ و ساقه آن در طب و صنعت کاربرد دارند. آلبالو ارزش غذایی زیادی ندارد. اشتها آور است و چربی خون و قند خون را کاهش می‌ دهد. برای افراد دارای چربی شکمی مفید است. مسکّن تشنگی، ضد حالت تهوع و مناسب برای رفع سوء هاضمه است. هرگز بعد از خوردن آن آب ننوشید، چرا که موجب نفخ شدید می‌ شود. افرادی که مشکل کلیوی و ورم روده دارند و کودکانی که مشکل هاضمه دارند، در مصرف آلبالو زیاده‌ روی نکنند…

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

مناسب با مزاجتان مربا بخورید!

مصرف مربای آلبالو و تمشک به دلیل سرد مزاج بودن و مربای گل‌ محمدی، بالنگ و پرتقال به خاطر مزاج معتدلی که دارد، به افراد گرم‌ مزاج پیشنهاد می‌ شود. درضمن شربت به‌ لیمو نیز مزاج معتدل و خوبی دارد چون به گرم و لیمو سرد است. ولی اگر فردی دارای مزاج سرد است و می‌ خواهد رطوبت بدن افزایش پیدا نکند، استفاده از مرباهایی با مزاج گرم، برایشان مفید است. مربای به، مربای هویج یا مربای انجیر انتخاب خوبی برای استفاده است…

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

- آلبالو بخورید، گرمازده نشوید!

دکتر محمد عسکرفراشاه : مصرف آلبالو، با توجه به طعم مایل به ترشی که دارد در رفع تشنگی و برای مقابله با گرمازدگی و رفع علایم آن در گرم مزاجان در فصل گرما موثر است.

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

تنقلات پیشنهادی ویژه کودکان برای روزهای مدرسه!

کودک مبتلا به کم خونی: مویز و بادام - کودک مبتلا به شب ادراری: ترکیب مغزهای فندق، بادام، گردو و پسته - کودک کم بنیه: نخودچی - کودک پرهیجان: شربتهای ترش‌مزه مثل عناب، آلبالو یا شربت آبلیمو شکر - کودک مبتلا به یبوست: حریره بادام و انجیر خشک - کودک با کلیه‌ی ضعیف: نارگیل آغشته به شکر - کودک مبتلا به سرماخوردگی مکرر: بادام

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

پرخوری عامل فشار خون بالاست

دکتر روشنک قدس : عامل اصلی بروز فشار خون مصرف غیر متعارف فست فودها  و یا غذاهای غیرارگانیک است که به روش غیر استاندارد تهیه شده  باشند. مصرف این نوع غذا ها به ویژه اگر با خوردن متوالی و بی وقفه و بدون رعایت فاصله زمانی مناسب برای تکمیل فرآیند هضم همراه شود فرد را  در معرض ابتلا به بیماری های گوناگون قرار می‌دهد .در نتیجه یکی از بهترین راهکارها برای کاهش فشار خون، رعایت اصول و آداب صحیح غذاخوردن بر اساس اصول و مبانی طب سنتی است. گیاه یا عرق بومادران، کیالک، آب آلبالو و سیر در کاهش فشارخون بسیار موثر اند. برای استفاده از این گیاهان حتما با یک پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

بهترین خوردنی‌های فصل گرما

آب دوغ خیار - شربت سکنجبین با خیار - شربت خاکشیر - شربت تخم بالنگو - شربت آلبالو

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

در تابستان چه بخوریم، چه نخوریم؟!

نوشیدن شربت ریواس، انار، سکنجبین، به‌لیمو، شربت نارنج و امثال اینها به صورت خنک و تناول میوه‏هاى تازه و چاشنى‏دار مثل آلبالو، گیلاس، آلو، آلوچه، توت سیاه، سیب ترش و هندوانه و همچنین مصرف سبزیها، کاهو، کدو، اسفناج و خیار توصیه می‌شود.
همچنین باید از مصرف غذاهاى گرم و خشک، تند، شور و شیرین اجتناب کرد.

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

تغذیه مناسب در تابستان

دکتر ناصر رضایی پور : شربت سکنجبین ، شربت لیمو ، غوره ،‌ ریواس ،‌ انار ، نارنج ، تمبر هندی ، هندوانه و فالوده سکنجبین از نوشیدنی‌ های مناسب برای فصل تابستان بوده و میوه‌ های ترش و شیرین همچون آلو، آلبالو، گیلاس، آلوچه، توت سیاه، سیب، به، کدو، اسفناج، خیار نیز برای کاهش علائم آلرژی‌های تابستانه مفید هستند.

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

بهترین راه پیشگیری از گرمازدگی

دکتر مجید امتیازی : شربت خیار را یکی از نوشیدنی های مفید در تابستان می باشد و جهت تهیه این شربت می توان از چند عدد خیار به همراه مقداری سکنجیبن و گلاب استفاده کرد.اسراف در مصرف نوشیدنی ها موجب آسیب به سایر ارگان های بدن می شود. میوه هایی مثل زردآلو، آلوچه، گیلاس، آلبالو، شاه توت، هلو و شفتالو ( با توجه به مزاج افراد) را از دیگر میوه های مفید برای پیشگیری از گرمازدگی ع می باشد و افراد دقت داشته باشند در مصرف این دسته خاص از میوه ها زیاده روی نکنند. مصرف میوه های همچون گرمک، طالبی، هندوانه، شربت زرشک و ریواس به صورت متعادل و با احتیاط از دیگر مواردی است که می توان جهت پشگیری از گرمازدگی بهره برد.

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

تدابیر تغذیه ای در تابستان

دکتر محمد نظری : نواع آش ها شامل آش آلو، آبغوره، سماق، تمر هندی، آش رشته، دوغ، ماست و خیار یا آبدوغ با خیار توصیه می شود و از مصرف زیاد گوشت و مغزها پرهیز شود. مصرف سبزی و میوه مناسب فصل تابستان از قبیل آلو، توت، توت فرنگی، هندوانه، خیار، آلبالو، زردآلو و … علاوه بر اینکه آب تحلیل رفته بدن را تأمین می کنند، برای برطرف کردن و پیشگیری از ابتلا به یبوست نیز مفید هستند

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

در فاصله افطار تا سحری چه میوه‌هایی بخوریم؟!

آب هندوانه - آب سیب - شاه توت - آلبالو - گیلاس - هلو - خربزه - زردآلوی رسیده

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

مصرف میوه بعد از افطار

یکی از مهم ترین نکات مربوط به روزه داری در فصل گرما، تامین آب مورد نیاز بدن است. بهتر است این نیاز بدن را در فاصله بین افطار تا سحری برطرف کنیم تا مشکلات ناشی از کمبود آب در طول روز دردسر ساز نشود. پیشنهاد طب سنتی ایران برای تامین رطوبت بدن مصرف میوه و نوشیدنی های با طبع سرد است. زمان مناسب مصرف میوه دو ساعت بعد از غذا و یک ساعت بعد از نوشیدنی هاست. مصرف آب هندوانه، آب سیب، شاه توت، آلبالو و گیلاس، هلو، خربزه، زردآلوی رسیده و شیرین،  و سایر میوه جات فصل در فاصله افطار تا سحری توصیه می شوند.

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

غلظت و پرفشاری همزمان خون

فردی که هم غلظت و هم پرفشاری خون دارد با مصرف داروهای ضدفشار خون و ادرارآور مانند تریامترن اچ، هیدروکلروتیازید و فورزماید، اوضاعش وخیم‌تر خواهد شد.

توصیه ما این است که افراد فربه پرخون، در فصل بهار از مصرف بیش‌ازحدّ متوسط شیرینی پرهیز کنند و به سوی خوراکی‌هایی با مزۀ ترش ملایم طبیعی بروند.

زرشک و آلو و آلبالوی خشک و برگۀ زردآلوی ترش و شیرین و لواشک‌های ترش طبیعی، نمونه‌های خوبی از این خوراکی‌ها هستند.

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

فشار خون

دکتر مجید انوشیروانی : کسانی که مستعد افزایش فشار خون هستند ، ممکن است با زیاده روی در مصرف شیرینی ، حتی شیرینی های طبیعی مثل ارده و شیره، یا عسل، یا خرما و شیرۀ خرما، دچار پرفشاری خون شوند. علامت این پرفشاری می تواند به صورت سردرد همراه با احساس فشار و پُری در سر، یا احساس کشیدگی عروق، یا سرخی چشم ها و صورت، و یا شنیدن صدایی همهمه وار در گوش ها همزمان با جهش نبض، و علایم گوناگون دیگر ظاهر شود. توصیه ما این است که افراد فربه پرخون در فصل بهار از مصرف بیش از حدّ متوسط شیرینی پرهیز کنند و به سوی خوراکی هایی با مزۀ ترش ملایم طبیعی بروند. زرشک و آلو و آلبالوی خشک و برگۀ زردآلوی ترش و شیرین و لواشک های ترش طبیعی نمونه های خوبی از این خوراکی ها هستند.  افزودن آلوبخارا، تمر هندی ترش، زرشک، و لیمو عمانی به خورشها و غذاهای آبکی نیز در این موارد توصیه می شود

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

نوشیدنی های سالم و غیر سالم

سالمترین نوشیدنی برای رفع عطش آب است؛ اما با توجه به مزاج افراد نوشیدنی های مفید دیگری هم هست.
از نوشیدنی های سالم برای گرم مزاجان میشود به شربت سکنجبین با طعم ها و خواص متفاوت به شکل ساده یا منعنع (طعمدار شده با نعناع، شربت آبلیمو، آب زرشک، آب انار و آب آلبالو در فصول گرم اشاره کرد.
شربت آب عسل یا ماء العسل طبی و شربت گلاب به همراه زعفران در افراد سرد مزاج کارایی دارد.
شیربادام و ماءالشعیر طبی برای رطوبت رسانی به افراد خشک مزاج توصیه می شود.
افراد با مزاج مرطوب نباید در مصرف نوشیدنی ها زیاده روی کنند و در صورت نیاز برای آنها سکنجبین های دارویی ویژه توصیه می شود.
شربت سیب و به و مصرف آب میوه ای تازه بدون افراط در مصرف، برای تقویت عمومی مفید است.
نوشابه های گازدار و کولاهای فعلی از معضلات تغذیه ای دنیای امروز است و با رنگ، میزان اگزالات، گاز، مقدار شیرینی و مواد نگهدارنده مشکلات جدی عدیده ای را ایجاد می کند.

منبع: سبک زندگی سالم در طب ایرانی اسلامی

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

غذاهای مناسب بیماران دیابتی

تعدادی از غذاهایی که از دیدگاه طب ایرانی دارای مزاج معتدل یا گرم و تر و همچنین سایر خصوصیات متناسب برای تمام بیماران دیابتی -که دچار عوارض بیماری دیابت نیستند و مشکلات گوارشی و بیماری زمینه ای دیگری نیز ندارند- را دارا هستند، در زیر آمده اند:
۱-ماءالجبن آب پنیر را می گویند. مزاج ماء الجبن: گرم و تر
۲-رب سیب مزاج رب سیب: گرم و تر
۳-خورش قورمه آلو: متشکل از گوشت گوسفند ۸۰ گرم، پیاز، ۱ عدد کوچک، لپه ۱۵ گرم، آلو برقان ۲ عدد، شنبلیله ۲۰ گرم، زردچوبه ۲ گرم، نمک ۱ گرم، روغن زیتون یک قاشق مرباخوری
۴-آبگوشت میوه: متشکل از گوشت ۹۰ گرم (گوشت گوسفند یا سینه مرغ یا سینه خروس)، پیاز یک عدد، زردچوبه ۲ گرم، نمک ۱ گرم، لپه ۱۵ گرم، سیب ۵۰ گرم، آلوبرقان ۱ عدد، به یا آلبالو (بسته به فصل) ۲۵ گرم، دارچین ۲ گرم. در هنگام مصرف ۵ گرم روغن زیتون به غذا اضافه شود
۵-قورمه آبغوره: متشکل از گوشت ۹۰ گرم (گوشت گوسفند یا سینه مرغ یا خروس)، پیاز ۲۵ گرم، زردچوبه ۲ گرم، نمک ۱ گرم، روغن زیتون ۵ گرم، لپه ۱۵ گرم، اسفناج ۱۰۰ گرم، تره ۲۰ گرم، شنبلیله ۱۰ گرم، آبغوره ۳۰ گرم
۶-خورشت سیب: متشکل از گوشت (گوسفند، مرغ یا خروس) ۹۰ گرم، سیب درختی ۱۰۰ گرم، پیاز ۵۰ گرم، زردچوبه ۲ گرم، نمک ۱ گرم، آلوبخارا ۲۵ گرم، آبغوره ۱۰ گرم، گلاب ۱۰ گرم.
۷-سوپ جو: متشکل از جو پوست کنده ۳۰ گرم، گشنیز ۲۰ گرم، شلغم ۳۰ گرم، خرفه ۱۰ گرم، شوید ۱۵ گرم، اسفناج ۲۰ گرم، گوشت (مرغ، خروس، گوسفند) ۶۰ گرم، آلو بخارا ۵۰ گرم، آبغوره ۵ گرم، روغن زیتون ۵ گرم، پیاز ۵۰ گرم، زردچوبه ۲ گرم، نمک ۱ گرم
۸-سوپ سبزیجات:متشکل از اسفناج ۲۰ گرم، عناب ۱۰ گرم،پودر بادام ۵ گرم (یک قاشق مرباخوری)، شنگ ۵ گرم، گشنیز ۳۰ گرم، پنیرک ۳۰ گرم، مرزنجوش ۳ گرم، آلوبرقان ۵۰ گرم، ریواس ۱۰ گرم، نعناع ۵ گرم، جعفری ۵ گرم، پیاز ۲۵ گرم،زردچوبه ۲ گرم، نمک۱ گرم، سرکه ۲ قاشق غذاخوری، گوشت (گوسفندیا مرغ) ۹۰ گرم.
۹-مرغ شکم پر: متشکل از گوشت مرغ ۹۰ گرم، پیاز ۲۵ گرم، زردچوبه ۲ گرم، نمک ۱ گرم، زرشک ۵ گرم، خرفه ۲۵ گرم، اسفناج ۵۰ گرم، سماق ۲ گرم، روغن بادام ۵ گرم.
دکتر مجتبی حیدری

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

انواع میوه جات و مزاج آنها

خداوند متعال نعمت‌ های فراوانی را برای انسان آفریده که از جمله آنها انواع گوناگون میوه‌ هاست. چون بدن انسان به املاح و ویتامین‌ های زیادی نیاز دارد، میوه‌ های فراوانی در طبیعت وجود دارد بهتر است انسان بطور معمول از تمام میوه جات استفاده کند تا بدن او هرگز دچار کمبود املاح یا ویتامین نشود. توصیه می‌ شود میوه جاتی را که می‌ توان با پوست خورد، به همان شکل مصرف شوند. هسته و دانه همه میوه جات ضد انگل هستند و از این رو از عجایب آفرینش است. بهتر است هر میوه‌ای در همان فصل خود استفاده شود. میوه جات منبع عظیمی از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ها هستند که علیه رادیکال‌های آزاد (مواد پیش سرطانی) موجود در بدن انسان وارد عمل شده و آنها را از بین می‌برد. میوه جات و سبزیجات قوی‌ترین دارویی هستند که انواع سرطان‌ها را سرکوب می‌کنند. میوه در واقع دارویی است خدادادی و خوشمزه برای درمان تمام بیماری‌ها.
میوه جات و مزاج آنها:سیب مرکز القوی و گرم و خشک است. گلابی گرم و تر، انار سرد و تر، خرما گرم و خشک و به معتدل است. قیسی و گیلاس گرم و تر است. شفتالو، آلبالو و آلو سرد و تر هستند. زیتون رسیده گرم و تر ولی زیتون کال سرد و خشک است. زرد آلو سرد و تر، موز معتدل، گوجه سبز سرد و خشک، آناناس گرم و تر و آلوبخارا سرد و خشک است. پاپایا (خربزه درختی) گرم و تر، آلو سیاه سرد و تر، انبه گرم و تر، آلو زرد و ازگیل سرد و خشک و کُنار خشک است. شلیل و ذغال اخته سرد و تر، انگور گرم و تر و زالزالک سرد و خشک است.

منبع: کتاب مجموعه کامل دائرة المعارف تغذیه، داریوش صالحی

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

پنیر غذای مناسب برای شب

یکی از مشکلات تغذیه امروزما ایرانی ها اهمیت ندادن  خیلی ازمردم به وعده مهم صبحانه است، به طوریکه خیلی ها این  وعده مهم غذایی را نادیده می گیرند و در میان سایر افرادی که این وعده را میل می کنند رایج ترین ماده مصرفی نان و پنیر است. این در حالی است که اصولا پنیر غذایی خوبی برای صبحانه نیست، از نظر طب ایرانی مزاج پنیر سرد و تر بوده و مانع فعالیت مغزی کامل که معمولا در صبحگاه برای کار و تلاش مورد نیاز است می گردد. علاوه برآن مصرف پنیر با خیار و گوجه فرنگی آن هم در فصل سرما اثرات نامطلوب آن را چندین برابر می کند. با توجه به مطالعات جدیدکه ثابت شده جذب کلسیم بیشتر در موقع شب صورت می پذیرد بهتر است پنیر به عنوان یک ماده مغذی شب میل گردد و ثانیا پنیر با  مصلحات (اصلاح کننده) یعنی همراه با  گردو، سیاهدانه، آویشن و زنیان  میل شود. خیلی از ضعف ها و کسالت ها در بین دانش آموزان و کارمندان ما به علت عدم  به کاربردن همین آموزه طب ایرانی است. بهترین  صبحانه برای معده های سرد و ضعیف انواع مرباهای سیب درختی، بالنگ، به، هویچ و مربای پوست پسته است و معده های گرم می توانند از مرباهای آلبالو و زرشک استفاده نمایند و همچنین غذاهایی نظیر حریره بادام، شیر برنج با کمی دارچین یا زعفران، عسل و شیره انگور نیز ازگزینه های مناسب جهت صبحانه می باشد. این مرباها تا حد امکان بدون شیرابه و شهد میل شود وبیماران دیابتی نیز  از میوه های پخته شده بدون شیرینی نظیر به، سیب یا هویج آب پز همراه با نان بهره ببرند، همچنین بهتر است نوشیدنی هایی نظیر چای یا شیر، یک ساعت با وعده غذایی فاصله داشته باشد.

? با تشکر از همکار متخصص طب‌سنتی آقای دکتر محمد عسکرفراشاه برای تهیه این مطلب..

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

رفع بدبویی عرق بدن

اگر عرق بدبویی دارید می توانید با این تدابیر بوی بد آن را ازز بین ببرید:
میوه «زیره» عرق را زیاد می‌کند و بوی بد آن را برطرف می‌سازد. ضماد «کنگر» جهت خوشبو کردن عرق بدن توصیه شده است. مالیدن جوشانده چوب و برگ «آلبالوی تلخ» برطرف می‌سازد. ضماد «بلخ» خوشبو کننده‌ی عرق بدن می‌باشد. مالیدن گل «گل سرخ» در حمام بر بدن سودمند است. مالیدن ضماد گل «نسترن» در حمام بر بدن، بد بوئی عرق را از بین برده و آن را خوشبو می‌نماید. خوردن «بادنجان» بوی عرق بدن را از بین می‌برد. .«تخم هل» ، «قاقله صغار» خوشبوکننده عرق است.

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

بهبود پسوریازیس و کاهش علایم آن

از نظر دکتر انوشیروانی : سه میوه برای کمک به بهبود پسوریازیس و کاهش علایم آن
خوردن آلبالوی رسمی رسیده، شاهتوت رسیده، و سیب گلاب برای مبتلایان پسوریازیس جلدی بسیار سودمند است بویژه اگر التهاب و خارش زیاد در موضع درگیری داشته باشند. ترکیبی از آب سیب گلاب بعلاوه آب شاهتوت یا آب آلبالو را نوشیدنی بسیار خوبی برای مبتلایان پسوریازیس است. این میوه ها یا آب آنها، باید بصورت میان وعده غذایی مصرف شوند یعنی دو ساعت قبل و بعد از آنها نباید چیز دیگری خورده شود. پرهیز از خوردنی های خشکی آور نیز در این بیماری ضروری است.

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

درمان ماه گرفتگی

از نظر استاد ضیائی : برای درمان ماه گرفتگی روی بدن مالیدن آلبالوی تلخ در حمام به بدن، برای از بین بردن سیاهی ماه گرفتگی نافع است و به مرور بهبود می دهد.

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

مصرف همزمان میوه های مختلف

از نظر دکتر منتظر: همزمان چند نوع میوه مختلف را باهم مصرف نکنید چرا که مضر است. برخی میوه ها طبیعت گرم(خربزه، انبه، موز، انجیر و انگور) و برخی طبیعت سرد(هندوانه، خیار، آلبالو، کیوی) دارند همچنین برخی زود هضم(خربزه) و برخی دیگر دیر هضم(موز و هلو) هستند و خوردن آن ها دستگاه هاضمه را دچار مشکل می کند.

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

آشنایی با مزاج میوه های تابستانی

از دیدگاه طب سنتی مواد غذایی از جمله میوه‌ ها دارای مزاج‌ های مختلفی هستند و هر فرد برای داشتن سلامتی، بهتر است رابطه بین مزاج مواد غذایی و مزاج بدن خود را بداند تا با ایجاد تعادل، سلامتی خود را حفظ نماید.

آلبالو: مزاج سرد و خشک - انجیر: مزاج گرم و تر - انگور: مزاج گرم و تر - گلابی: مزاج معتدل مایل به گرمی - هلو: مزاج سرد و تر - زردآلو: مزاج سرد و تر - خربزه: مزاج گرم و تر - هنداونه: سرد و تر

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

راهکارهای مقابله با تشنگی

روزه داری و گرسنگی باعث افزایش حرارت بدن و افزایش تولید صفرا  می شود. برای رفع تشنگی در طی روز توصیه می‌شود در فاصله افطار تا سحری از میوه و نوشیدنی های زیر استفاده کنید: خوردن سیب، هنداونه، هلو، گیلاس، آلبالو و آلو، نوشیدن دو تا سه لیوان شربت عسل و آبلیموی تازه و طبیعی و نوشیدن خاکشیر همراه با آبلیموی تازه و طبیعی، نوشیدن آبغوره طبیعی با آب، نوشیدن عرق کاسنی و شاهتره به نسبت مساوی و نوشیدن سکنجبین (دو واحد شکر سرخ، دو واحد عرق کاسنی، یک واحد سرکه انگور طبیعی و پنج واحد آب) با آب به نسبت مساوی…

دانستنی های آلبالو در طب سنتی

مزاج آلبالو : سرد و خشک

مفید برای : رفع تشنگی - تسکین حدت صفرا اسهال صفراوی حالت تهوع صفراوی معده گرم کبد گرم
مضر برای : مزاج سرد
از مصلحات آن می توان به عسل اشاره کرد.

- آلبالو از جمله میوه های سودازا محسوب می شود.

نگارخانه ضیاء الصالحین

پدیدآورنده: 
Share