ابهامات پرونده سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اکراین

موضوع: 
سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اکراین
سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران جلوی دوربین آمد و یک تنه مسئولیت همه حوادث را به گردن گرفت

ابهامات پرونده سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اکراین

در مورد ابهامات پرونده سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اکراین بد نیست که یک مروری اجمالاً به این مباحث داشته باشیم:

همه ما اطلاع داریم که دیشب سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران جلوی دوربین آمد و یک تنه مسئولیت همه حوادث را به گردن گرفت و غریبانه شاهرگ خود را نشان و یا گفت که وقتی این خبر را شنیدم آرزوی مرگ کردم و....

ابتدا فیلم "تشریح جزئیات حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین از زبان فرمانده نیروی هوافضای سپاه" را ببینید...

نهایتاً سردار حاجی زاده خود را مقصر تمام قضایا معرفی می کند، ولی به راستی چه کسی مقصر اصلی سقوط هواپیمای اکراین است؟

ستاد کل نیروهای مسلح ضمن عرض تسلیت به خانوادگان داغدیده اعلام کرد که یک خطای انسانی باعث وقوع چنین حادثه ای شده و ایران ناخواسته هواپیمای اکراینی را مورد هدف قرار داده و برای همین خاطر عذرخواهی کرد.
چه اتفاق در این چند روز افتاد و چرا ایران بعد از 72 ساعت این مسئله را اعلام کرد؟
هفته پیش آمریکا در یک اقدام تروریستی و بر خلاف قوانین بین المللی یکی از فرماندهان نظامی ایران را به همراه چندین همراه و یک مقام رسمی کشور عراق در نزدیک فرودگاه بغداد به شهادت رساند.
ایران اعلام کرد مطابق قوانین بین المللی حق دارد این حمله آمریکا را پاسخ دهد.
ترامپ تهدید کرد که اگر ایران اقدامی انجام دهد 52 نقطه ایران را بمباران خواهد کرد.
ایران بامداد روز چهارشنبه پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا در عراق را موشک باران کرد.
نیروهای نظامی ایران در آماده باش کامل بوده و منتظر واکنش نظامی آمریکا بودند.
ساعتی بعد هواپیمای مسافربری اکراین پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) مورد هدف قرار گرفت.

اپراتور پدافند هوایی به اشتباه این هواپیما را دشمن تلقی کرده و آنرا منهدم می کند، اما مشکل از آنجایی شروع شد که این ماجرا از سوی پدافند ایران اطلاع رسانی نشد.

بسیاری از رسانه ها با اعتماد به مسئولین نظامی موضوع شلیک به هواپیما را منتفی اعلام کردند، روز گذشته مسئولین ارشد نظامی از ماجرای پدافند مطلع می شوند و به سرعت اطلاع رسانی را دنبال می کنند.

قرار بود دیشب این ماجرا خبری شود که با طولانی شدن جلسه شورای عالی امنیت به صبح امروز رسید.  برخی خبرگزاری ها در توییتر اعلام کردند که «از روزنامه خواسته شده در صورت امکان جلد خود را تا ساعت 9 شب نگه دارند و برای چاپ نفرستند، احتمال دارد خبر مهمی منتشر شود»

حالا ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس جمهور و سازمان قضایی نیروهای مسلح وعده برخورد با مقصرین را داده اند. به نظر می رسد در کنار تقصیر اپراتور در تشخیص هدف مقصر اصلی هم باید دیده شود.

ابهامات پرونده سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اکراین

سردار حاجی زاده با فداکاری هر چه تمام در یک نشست خبری برخی ابهامات را رفع کرد ولی ابهامات جدیدی را به مسئله افزود.

«باتوجه با اطلاعاتی که به اپراتور داده بودند که شرایط جنگی است و موشک کروز شلیک شده، او این هواپیما را کروز تشخیص داده؛ او موظف بوده تماس بگیرد و تاییده بگیرد و خبط اپراتور هم از همین نقطه است ، منتها در آن شرایط گویا شبکه ارتباطی او با اختلال مواجه شده بود ، او ده ثانیه فرصت داشته که تصمیم بگیرد که بزند و می‌توانسته نزند و در این شرایط این تصمیم بد را می‌گیرد»

چه کسی به اپراتور پدافند گزارش داد که موشک کروز شلیک شده است تا پدافند به طرف هدف گنگ (موشک کروز) شلیک کند؟

چه کسی در وضیعت جنگی که باید آسمان به اصطلاح کلییر می بود، اجازه یا دستور پرواز را صادر کرد؟ و چرا پروازهای هوایی آن روز لغو نشد؟

چطور امکان دارد یک شهروند بطور کاملاً اتفاقی و دقیقاً از موقعیت برخورد موشک به هواپیمای اکراینی فیلم می گرفته و این فیلم سر از نیویورک تایمز درمیاورد؟! فیلمبردار پشت دوربین وقتی انفجار در آسمان را مشاهده می کند هیچ واکنش کلامی ندارد! ظاهراً از قبل منتظر چیزی بوده!!! (فیلم را ببینید)

و بسیاری از ابهامات دیگر که باید بطور دقیق بررسی شده و اطلاع رسانی شود و اینها نیاز به زمان دارد تا روشن شوند....

بخوانید: دستور رهبر انقلاب به ستادکل نیروهای مسلح در پی سقوط هواپیمای مسافربری اکراینی

Share

دیدگاه‌ها

عموی یکی از شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی: اراجیف ضد انقلاب ما را از حمایت از ولایت و سپاه باز نمی‌دارد/غفلت یک نفر ۴۰ سال خدمت سپاه را زیر سوال نمی‌برد

سیدمصطفی نقیبی، عموی شهیده زهرا نقیبی یکی از شهدای حادثه هواپیمای اوکاینی:
- این مسئله که دشمنان نظام و ضد انقلاب همیشه از هر موضوعی که حتی رخ نداده، برای ضربه زدن به ملت ما سوءاستفاده می‌کنند، تکراری است و جایگاهی در بین مردم فهیم ما ندارد.
- این مسئله حادثه ناگواری برای ماست، اما گویا قرار بود همه چیز دست به دست هم بدهد تا این رویداد ناگوار دل ما را داغدار کند، از یک ساعت و ۱۰ دقیقه تأخیر در پرواز تا کسب اطلاع ناقص و غلط یک نفر که شلیک کرد. اما قرار بر این نیست که ما خودمان آب به آسیاب بریزم و با حرف‌های پوچ و بی‌اساس و منافقین کوردل همسو شویم.
- اراجیف ضد انقلاب ما را از حمایت از ولایت و سپاه همیشه سرافراز، باز نمی‌دارد. در آن شرایط خاص که سپاه به دنبال نابودی پایگاه آمریکایی برای یک انتقام سخت بود، بروز چنین اشتباهی یک پیش آمد ناگوار اما سهوی بود.
- در دوران هشت سال دفاع مقدس هم گاهی اوقات مواضع خودی مورد اصابت قرار می‌گرفت، اگرچه بهتر بود که محاسبات دقیق انجام شود و اشتباهی هرچند سهوی روی ندهد، اما تقدیر چنین بوده و عمدی در کار نبوده است.
- به قول شهید بهشتی که می‌فرماید اشتباه مرابه حساب مکتبم نگذارید، حالا یک نفر در سپاه اشتباهی و عجولانه تصمیمی گرفت، ربطی به کل سپاه ندارد.
- این سپاه همان سپاهی است، که در طول ۴۰ سال مردانه جان خود را برای حمایت از زنان و مردان این مرز و بوم در دست گرفت تا امتیت کشور حفظ شود و مدافع اصلی امنیت مردم بوده است، حالا نباید با یک غفلت و اشتباه فردی از سوی یک نفر کل مجموعه را زیر سوال ببریم.

سردار حاجی زاده دروغ نگفت اما همه واقعیت را نیز نگفت*


* توضیحات سرباز دلباخته وطن سردار حاجی زاده در مورد ساقط نمودن هواپیمای اوکراینی به دور از هر دروغ پردازی بود اما سردار خود و مجموعه اش را بنا بر چه مصالحی قربانی چه کسان و مسائلی نمود که همه واقعیت را نگفت *

* سردار گفت : « در چندین مرحله به سامانه‌ها اعلام می‌شود که چند موشک کروز به سمت کشور شلیک شده و آماده باشند » اما نگفت سرنوشت این موشک های امریکایی چه شد *

* سردار شاید نگفت که برای آرامش و امنیت روانی کشور ، شلیک موشک های امریکایی به ایران و یا حتی انهدام آن را پنهان داشته اند *

* سردار بخاطر آرامش روانی مردم نگفت که اگر موشک و یا هواپیما واقعأ انتحاری و تعمدی به سمت تهران چرخش کرده بود و سامانه پدافند و اپراتور عمل نمی نمودند چه فاجعه ای در تهران رخ می داد *

* سردار گفت : « چندین بار درخواست کردیم آسمان کشور از پرواز متوقف و کلیر شود ، اما نگفت آنکه از کلیر ممانعت کرده دولت است *

* طبق ماده ۱۰ قانون هواپیمایی کشوری : « هواپیمایی کشوری می‌تواند در مواردی که امنیت عمومی یا علل نظامی ایجاب می‌نماید با تصویب هیأت وزیران پرواز‌ هواپیمای ایرانی یا خارجی را بر فراز قسمتی از خاک کشور ممنوع یا محدود یا مقید به شرایط خاصی بنماید »*

* طبق این قانون روحانی و دولت مسئول عدم کلیر در شرایط شبه جنگی آن روز هستند و سردار نامی از ایشان نیاورد اما آنان با پر روئی و بی آبروئی تمام بر سپاه و سردار تاختند *

* سردار نگفت چرا سامانه کد شناسائی هواپیما را تأیید نکرده ، آیا هواپیمای اوکراینی در لیست اعلامی فرودگاه به سیستم دفاعی وجود نداشته*

* سردار به طرفداری اپراتور و زیرمجموعه خود برنخاست و گفت گردن ما از مو باریک تر است اما مطمئن باشید هر کدام از ما در جایگاه آن اپراتور بودیم در ۱۰ ثانیه واکنشی مشابه داشتیم چرا که ماهیت یک سامانه رهگیری و انهدام شئ متخاصم و نجات جان هزاران نفری است که با اعتماد کامل در بسترها آرمیده اند*

* دیروز هشتگ می کردیم #من_قاسم_سلیمانیم امروز باید هشتگ کنیم #من_سردار_حاجی_زاده_ام ، قاسم سلیمانی را با موشک شهید کردند و سردار حاجی زاده را می خواهند بخاطر موشک شهید نمایند ، مراقب باشیم*

* بهانه اغتشاشات آبان را روحانی با ندانم کاری و بی تدبیری در شیوه گران نمودن بنزین به دست آشوبگران داد . بهانه هر اغتشاش و آشوبگری به بهانه سقوط هواپیما را نیز روحانی با ندانم کاری و سهل انگاری و بی تدبیری در عدم کلیر به آشوبگران بخشیده ، خدا کند که نباشد اما احتمالأ هفته ای آشوب زده در پیش داریم*

* آخرالزمان است دیگر ، هر روز به فتنه ای جدید آزموده می شویم*

باور کنیم که خطای انسانی بوده؟ هنوز یادمان نرفته در قضیه گلوبال هاوک، ترامپ از پدافند ما تشکر کرده بود که پرنده‌ای که سرنشین داشت را تشخیص داده و آن را منهدم نکردید آن یکی که بی‌سرنشین بوده را زدید. باور کنیم هواپیمای به آن بزرگی را پدافند ما تشخیص نداده است؟

می‌توان باور کرد که هماهنگی عجیب رسانه‌های آمریکایی از ساعات اولیه‌ی سقوط هواپیما و تأکید یک‌صدایشان بر اینکه پدافند خود ایران هواپیما را زده، کاملا اتفاقی بوده؟!

باور کنیم یک شهروند همین‌طور اتفاقی و دقیقاً از همان موقعیت برخورد موشک به هواپیما فیلم می‌گرفته و این فیلم سر از نیویورک تایمز هم سردرمی‌آورد؟! او در پشت دوربین وقتی انفجار در آسمان را می‌بیند هیچ واکنش کلامی ندارد! حتی تغییری در صدای نفس‌های او ایجاد نمی‌شود!

ببینید چقدر با آرامش و دقیق در آسمان تاریک که هیچ چیز در آن نیست، روی موقعیت برخورد موشک با هواپیما متمرکز شده! گویی از قبل منتظره سوژه‌ای بوده است. حتی بعد از برخورد هم، هیچ واکنش هیجانی ندارد؛ چون در این مواقع، یک واکنش احساسی عادی از سوی هر کسی هست!

بعد از هفت روز یک خبرنگار به پایگاه #عین_الاسد رفته و هنوز هم دولت آمریکا از تعداد تلفات سخنی به میان نمی آورد ، آنوقت برای تاخیر سه روزه در اعلام علت سقوط هواپیما همه را دروغگو می کنیم.
این غربزدگی نیست پس چیست؟

#بیداری_ملت
#هواپیمای_اوکراینی

در صحبتهای دکتر #حسن_عباسی اشاره شده که چطور یک نفر دقیقا تو اون ساعت در حال فیلم گرفتن از آسمان خالی و در زاویه برخورد موشک به هواپیما بوده؟! اونهم کاملا اتفاقی!
شاید اگر بدانیم اولین منتشر کننده این فیلم #نریمان_غریب همکار شبکه‌های من و تو و ایران‌اینترنشنال بوده، قدری حساس‌تر به موضوع نگاه کنیم.
نریمان غریب همان خائنی بود که باعث شد اپلیکیشنهای سیستم‌عامل ios برای ایرانیها از کار بیفتند.
شبکه معاند ایران‌اینترنشنال هنگامی که برای نخستین بار این فیلم را پخش کرد و همینطور در دفعات بعد از آن بارها به اینکه منبع این فیلم، صفحات اجتماعی #نریمان_غریب بوده اشاره کرده است.