کتاب صوتی بهنام جنگجوی 13 ساله

موضوع: 
کتاب «بهنام، جنگ جوی ۱۳ ساله» نوشته ی مجید ملامحمدی است. اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز (انتشارات حنظله) این کتاب را در سال۱۳۹۷ منتشر کرد.

کتاب صوتی بهنام جنگجوی 13 ساله

کتاب صوتی بهنام جنگجوی 13 ساله ؛ روایتی از رشادت های یک نوجوان یعنی شهید بهنام محمدی رحمه الله در دوران دفاع مقدس است.

در دوران دفاع مقدس نوجوانانی حضور داشتند که بزرگ مردانی بی ادعا بودند. آنها براساس منطق ازخودگذشتگی، رشادت های بسیاری کردند؛ کسانی که شاید جزو فرماندهان و بزرگان آن عرصه نبودند، اما امروز نامشان در تاریخ پرافتخار آن روزگار نقش بسته است. شاید نسل امروز اطلاعات کمی از آن روزها دارد؛ نسلی که جنگ را ندیده و التهاب های آن را درک نکرده است. این داستان با زبان ساده، گوشه ای از زندگی و خلق و خوی یکی از افتخارات دفاع مقدس، «شهید بهنام محمدی» را نقل می کند.

نویسنده : مجید ملامحمدی
راوی : آسیه گرجی
قالب : روایی
دسته بندی : رمان و داستان

کتاب صوتی بهنام جنگجوی 13 ساله

پیشنهادی: فیلم سینمایی بزرگ مرد کوچک - شهید بهنام محمدی 1390

«بهنام محمدی راد» روز ۱۲ بهمن ۱۳۴۵ در خرمشهر به دنیا آمد. ریزه میزه و زرنگ و سرزبان دار بود. در روزهای انقلاب، تنهایی به تظاهرات می رفت و «مرگ بر شاه» می گفت و از کسی هم نمی ترسید.
یک بار او افشانه ی رنگی به دست آورد و فوراً روی یک دیوار نوشت: «یا مرگ یا خمینی، مرگ بر شاه ظالم».
«شاهَ» را هم برعکس نوشت.
پدرش می گفت: «بهنام جان به تظاهرات نرو، می ترسم گیر سربازهای شاه بیفتی!»
وقتی عراقی ها در شهریور سال ۱۳۵۹ به خرمشهر حمله کردند، او همراه عده ای از نظامیان و جوانان، در شهر ماند تا خرمشهر به دست دشمن نیفتد. بهنام در آن روزها، بارها به میان نیروهای دشمن رفت، مهمات آنها را برمی داشت و به دست نیروهای ایرانی می رساند؛ تا اینکه...

*کتاب «بهنام، جنگ جوی ۱۳ ساله» نوشته ی مجید ملامحمدی است. اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز (انتشارات حنظله) این کتاب را در سال۱۳۹۷ منتشر کرد.

Share