راهکار خلاص شدن از شهوت جنسی - حجت الاسلام پناهیان

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل راهکار خلاص شدن از شهوت جنسی - استاد پناهیان36.43 مگابایت
کلیپ کوتاه سخنرانی استاد علیرضا پناهیان در پاسخ به سوال یک نوجوان

راهکار خلاص شدن از شهوت جنسی - حجت الاسلام و المسلمین پناهیان

کلیپ کوتاه سخنرانی استاد علیرضا پناهیان را در پاسخ به سوال یک نوجوان که پرسید "چجوری از شر شهوت جنسی خلاص بشم؟" به مدت 5 دقیقه تقدیم شما خوبان می کنیم.

شهوت جنسی - پناهیان

خدا این کارها چیست می کنی؟ حالا بگذار این سِنی ازش بگذرد بعد! اصلاً ما رویمان نمی شود در این باره با هم حرف بزنیم. میل عظیم در قرآن، شهوت. بچه ها اگر مراقبت نکنید عضلات روح تان ضعیف می شود.

  یک کسی استاد دانشگاهی بود به من گفتش که ما توی انگلستان بودیم بالاخره آنجا دعای کمیل می خواندیم شب های جمعه، من اصلاً به زن ها نگاه نمی کردم و ریخته بود همه جور بی لباسی و بد لباسی و اینها. دیگر از آن وقت که آمدم ایران چادری از کنار من رد می شود تحریک می شوم یک نگاهی بکنم. گفتم خب حالا منظور؟ گفتش خب شما هم حجاب را آزاد کنید این حساسیت برود کنار. گفتم برای چی باید حساسیت برود کنار؟ گفت اِ! شما می خواهی حساسیت از بین نرود؟ گفتم نه. حسّاسیت باشد، مراقبت کنید. آن وقت قوی می شوی. گفت تا حالا حاج آقا این جوری نگاه نکرده بودم.

  اگر می خواستی حساسیت از بین برود، آقا همه لخت و پتی باشند که دیگر عادی بشود برای همه. اگر این بود که خدا از اول غریزۀ جنسی بگذارد برای آدم . اشتباه نکرده خدا. حساسیت باشد، مراقبت کن. آن وقت قوی می شوی.

  بچه ها اگر مراقبت نکنید عضلات روح تان ضعیف می شود. عضلۀ روح که ضعیف شد چی می شود؟ آخر عمر می بینمت. عصبی، افسرده، داغون، پرت، پلا. خدا نگاه کن شهوت را توی جوان ها قرار داده چهارده سالگی. امکان ازدواج نیست برای پسرها چهارده ساله کی بهشان زن می دهد؟ آ خدا این کارها چیست می کنی؟! حالا بگذار یک سنی ازش بگذرد بعد! بعد این جوان می افتد توی خیالات توی خیابان! حالا دیگر خیابان و خیالات هم آمده توی موبایلش. من که پیشنهاد می کنم بیست سالگی، بیست و یک سالگی، بیست و پنج سالگی بالغ بشود، تا آن موقع نفهمد این حرف ها چیست. میل عظیم در قرآن، شهوت.

  خدا می زند کنار می گوید من این انسان را ساختم برای تقوا! خب باید یک انگیزه ای درش ایجاد بکنم شروع کند مراقبت کردن خودش. خنثی باشد که به چی مراقبت کند؟ این کشش گذاشتم بعد می گویم مراقبت باش، جمع کن خودت را، برای چی؟ برای قوی شدن عضلۀ روح.

  گفت حاج آقا چه کار کنم با شهوت؟ گفتم هیچی مبارزه کن. گفت می خواهم خلاص بشوم از دستش. گفتم یعنی چی؟ آن وقت باید با یک چیز دیگر مبارزه کنی. حالا خوب است دیگر با همین مبارزه کن. رفتی ورزشگاه باشگاه مربی می گوید فعلاً این برنامه ات است. تو مبارزه کن. ورزشکار می شوی. شهوت را خدا گذاشته برای مراقبت. مراقبت از جنس سلبی، انجام ندهی. فکرت هم طرفش نرود. اصلاً خدا وجود انسان را تکویناً یک  جوری خلق کرده برای مراقبت!

  الآن شما پس فردا ازدواج کنی. بعضی وقت ها خانم های شما ان شاءالله یک پدری از شما در بیاورند. تقوا، اصلاً سیر و سلوک بعضی از عرفا در مراقبت توی خانه بوده. اصلاً همه چی برای مراقبت است. همکلاسی ات، هم مباحثی ات، حسادت تحریک می شود، مراقبت باید بکنی. همۀ این بازی ها برای تقویت مراقبت است.

  بچه ها اگر مراقبت نکنید عضلات روح تان ضعیف می شود. عضلات بدنت را تقویت بکنی، بعد آب می شود می پوسد می رود زیر خاک تمام می شود. ولی عضلات روحت الی الابد فَربه باقی خواهد ماند.

Share