از بین بردن بوی پیاز دست با چند ترفند ساده

پیاز
راهکارهای زیادی وجود دارد که برای از بین بردن بوی پیاز دست به کمک شما می آیند، مانند استفاده از اسکراب نمک و صابون مایع یا کمک گرفتن از وسایل فولادی ضد زنگ آشپزخانه. با روش هایی نیز می توانید از انتقال بوی پیاز به دستانتان جلوگیری کنید.

از بین بردن بوی پیاز دست با چند ترفند ساده

راهکارهای زیادی وجود دارد که برای از بین بردن بوی پیاز دست به کمک شما می آیند، مانند استفاده از اسکراب نمک و صابون مایع یا کمک گرفتن از وسایل فولادی ضد زنگ آشپزخانه. با روش هایی نیز می توانید از انتقال بوی پیاز به دستانتان جلوگیری کنید.

پیاز یک ماده غذایی خوشمزه، مغذی و چند منظوره است که می تواند به روش های مختلف پخته و به بسیاری از غذاها اضافه شود. زمانی که شما پیاز را برش می دهید، گاز می زنید و یا آن را خرد می کنید، ترکیبات گوگرد آزاد می شوند و پس از آن که فرآیند آماده کردن غذا تمام شد، دست هایتان بوی پیاز به خود می گیرند. خوشبختانه، چند ترفند وجود دارد که شما می توانید برای از بین بردن بوی پیاز دست خود از آنها استفاده کنید. با یک سری اقدامات نیز می توانید از انتقال بوی پیاز به دستانتان پیشگیری کنید. 

روش های از بین بردن بوی پیاز دست 

 ۱. استفاده از اسکراب نمک و صابون

یک اسکراب نمک و صابون درست کنید و برای از بین بردن بوی پیاز دست، دست هایتان را با این اسکراب لایه بردار بشویید.

برای درست کردن اسکراب، ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) صابون مایع و ۱ قاشق غذاخوری (۱۹ گرم) نمک را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید.

از بین بردن بوی پیاز دست با اسکراب نمک و صابون

  • شما می توانید از هر نوع شوینده مایع، از جمله مایع ظرفشویی، مایع لباسشویی، مایع دستشویی و یا شامپو استفاده کنید.
  • برای نمک نیز می توانید از نمک سفره، دریا، نمک زبر، یا هر نوع نمک دیگری استفاده کنید.
  • همچنین می توانید به عنوان یک جایگزین برای نمک  از خمیر دندان، تفاله قهوه و یا جوش شیرین استفاده کنید.

حال دست هایتان را با اسکراب بشویید. اسکراب صابون و نمک را به کف دست ها، پشت دست ها، مچ، بین انگشت ها و زیر ناخن هایتان بمالید. زمانی که دست هایتان را به طور کامل به این اسکراب آغشته کردید، آن را زیر آب سرد آبکشی کنید تا هم اسکراب و هم بوی پیاز از دستانتان برود.

  • برای اینکه این روش موثرتر عمل کند، از برس ناخن برای مالیدن اسکراب صابون و نمک به پوست و زیر ناخن هایتان استفاده کنید.

۲. دست هایتان را با فولاد ضد زنگ بسابید

زمانی که هنوز دست هایتان خیس هستند، وسیله ای که از فولاد ضد زنگ ساخته شده مانند آبکش فلزی، ابزارهای آشپزی یا سایر وسایل فلزی را برداشته و به دست هایتان بمالید.
این کار را در حالی انجام دهید که شیر آب باز است، دست هایتان را زیر آب بگیرید و قاشق و یا هر وسیله فلزی دیگری را به آن بکشید. یک دقیقه کامل این روند را ادامه دهید.

از بین بردن بوی پیاز دست با فولاد ضد زنگ

  • فولاد ضد زنگ می تواند مولکول های گوگردی که منشأ بوی پیاز در دستان تان هستند را خنثی کند.
  • یکی دیگر از راهکارهای عالی برای از بین بردن بوی پیاز دست استفاده از صابون فولادی است. صابون فولادی به طور خاص برای از بین بردن بوی پیاز، سیر و بوی ماهی طراحی شده است. می توانید به صورت آنلاین این صابون را خریداری کرده و به راحتی استفاده کنید.

۳. دست هایتان را با یک ماده اسیدی تمیز کنید

برای از بین بردن هر گونه رایحه مانده از پیاز بر روی دست هایتان، یک پارچه تمیز را با سرکه یا آب لیمو آغشته کنید و آن را روی دستتان بمالید. دقت کنید که با این پارچه بین انگشتان، زیر ناخن ها و دیگر مناطقی که بوی پیاز در آنها پنهان است را تمیز کنید.

از بین بردن بوی پیاز دست با ماده اسیدی

بگذارید این سرکه یا آبلیمو روی دستانتان خشک شوند و بعد با آب تمیز آب بکشید. به عنوان جایگزین سرکه یا آب لیمو می توانید از مواد زیر نیز به منظور از بین بردن بوی پیاز دست استفاده کنید:

  • کره بادام زمینی
  • آب گوجه فرنگی
  • آب کرفس
  • آب سیب زمینی
  • خردل
  • الکل
  • آلوئه ورا
  • برگ نعناع

۴. برای از بین بردن بوی پیاز دست از شکر استفاده کنید

حتما شما هم بعد از خواندن این راهکار تعجب می کنید، اما حقیقت دارد. دست هایتان را با آب خیس کنید، سپس مقداری شکر بردارید و به دست هایتان بمالید. این کار را تا زمانی که بوی پیاز از دست هایتان نرفته انجام دهید.

۵. کره بادام زمینی را به دست هایتان بمالید

کره بادام زمینی یکی دیگر از راهکارهای از بین بردن بوی پیاز دست است. تمام قسمت های دست تان را به کره بادام زمینی آغشته کنید و خوب بمالید و در نهایت پس از گذشت چند دقیقه کره را بشویید.

 

روش های پیشگیری از انتقال بوی پیاز به دست

۱. قبل از خرد کردن پیاز، دست هایتان را با سرکه بشویید

سرکه برای جذب بوها عالی است و حتی می تواند از انتقال بوی پیاز به دست ها در هنگام خرد کردن نیز پیشگیری کند. قبل از این که پیاز را خرد کنید، دست هایتان را در سرکه فرو کرده و سپس دست ها را خشک نموده و مثل همیشه پیاز را خرد کنید.

پیشگیری از انتقال بوی پیاز به دست

هنگام استفاده از چاقو بسیار مراقب باشید، به خصوص اگر دست هایتان مرطوب باشند.

۲. برای خرد کردن پیاز دستکش بپوشید

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از انتقال بوی پیاز به دستان تان، محافظت از آنها در هنگام خرد کردن پیاز است و شما می توانید این کار را با دستکش های پلاستیکی و لاتکس انجام دهید.

قبل از اینکه پیاز را خرد کنید، یک جفت دستکش راحت بپوشید و تا زمانی که کارتان با پیاز تمام نشده دستکش ها را از دست تان بیرون نیاورید.

جلوگیری از انتقال بوی پیاز به دست با پوشیدن دستکش

شما می توانید از همین راه برای جلوگیری از انتقال بوی سیر و ماهی به دست هایتان نیز استفاده کنید.

۳. از غذاساز استفاده کنید

یک ترفند دیگر برای جلوگیری از ماندن بوی بد پیاز در دست این است که از خرد کردن پیازها خودداری کنید. زمانی که می خواهید در غذایتان از پیاز استفاده کنید، اول پیاز را پوست کنده و سپس از یک خرد کن یا غذاساز برای خرد کردن آنها استفاده کنید.

جلوگیری از انتقال بوی پیاز به دست با استفاده از مخلوط کن

سخن آخر

اگر از بین بردن بوی پیاز دست، از دغدغه های همیشگی شما بوده است، حتما راهکارهای پیشنهادی این مطلب به شما کمک خواهد کرد. برای از بین بردن این بوی ناخوشایند کدام یک از روش های بالا را تا کنون امتحان کرده اید یا چه راهکار دیگری می شناسید؟ تجربیاتتان در این زمینه را از طریق قسمت ارسال نظرات با همراهان سایت ضیاءالصالحین در میان بگذارید.

 

برگرفته از: /wikihow.com/

پدیدآورنده: 
Share