پنج روش برای پاک کردن چسب و اسپری یک دو سه

پاک کردن چسب و اسپری یک دو سه
چسب های یک دو سه به دلیل ماده تشکیل دهنده شان (سیانواکریلات) بسیار قوی و مقاوم هستند و اگر اشتباه چسبانده شوند، ممکن است دیگر کنده نشوند. با دانستن تکنیک های مربوطه می توانید به راحتی آن را پاک کنید.

پنج روش برای پاک کردن چسب و اسپری یک دو سه

ماده اصلی سازنده چسب یک دو سه، سیانواکریلات است که باعث دوام و خشک شدن سریع آن می شود. چسب های یک دو سه برای ساخت کاردستی و دوخت و دوز بسیار بادوام و موثر هستند. با این حال، از آنجا که برای چسبیدن این نوع چسب از یک اسپری هوا استفاده می شود، تمایل زیادی دارد که پخش شده و از سطح موردنظر خارج شود. در این مطلب به بیان پنج روش برای پاک کردن چسب و اسپری یک دو سه می پردازیم.

پنج روش برای پاک کردن چسب و اسپری یک دو سه

چسب های یک دو سه به دلیل ماده تشکیل دهنده شان (سیانواکریلات) بسیار قوی و مقاوم هستند و اگر اشتباه چسبانده شوند، ممکن است دیگر کنده نشوند. با دانستن تکنیک های مربوطه می توانید به راحتی آن را پاک کنید.

پنج روش برای پاک کردن چسب و اسپری یک دو سه

روش های ساده ای برای پاک کردن چسب و اسپری یک دو سه از روی سطوح مختلف وجود دارد؛ بدون این که به حاصل کار شما آسیبی برساند:

۱. الکل

هنگامی که سطح لمینت، پلاستیک و یا برخی از فلزات باشد، ایزوپروپیل الکل مشکل را بر طرف می کند. کمی از ایزوپروپیل الکل را روی پارچه تمیز ریخته و آن را روی ناحیه مورد نظر بمالید. چسب و اسپری بلافاصله شروع به لایه برداری می کند و از بین می رود. با این حال، این پاک شدن سریع در همه موارد جواب نمی دهد. ایزوپروپیل الکل ممکن است به سطح روی چوب یا سطوح رنگ شده آسیب برساند، بنابراین ابتدا بررسی کنید تا مطمئن شوید آسیبی که الکل می زند بیشتر از چسب  و اسپری باقیمانده روی سطح نباشد.

۲. خمیر براق کننده

در سطوح صاف و به ویژه فلز، خمیر براق کننده یا موادی که برای تمیز کردن قسمت های مختلف ماشین به کار می روند، می توانند با اطمینان و بدون آسیب رساندن، باقیمانده چسب و اسپری را از بین ببرند. کافی است خمیر براق کننده را روی سطح مورد نظر بمالید سپس چسب و اسپری بدون هیچ سایشی برداشته می شود.

۳. پاک کننده ناخن

روی لکه های چسبناک اضافی، کمی پاک کننده ناخن بمالید. ساختار شیمیایی پاک کننده های ناخن همانند رقیق کننده های رنگ است؛ اما به همان اندازه قوی یا مضر نیستند. بعلاوه، احتمالا آن را می توانید در همه خانه ها بیابید. پاک کننده ناخن را روی یک دستمال تمیز بمالید و ناحیه مورد نظر را پاک کنید. توجه کنید که باید بعد از مالیدن روی سطح کمی به آن زمان دهید تا چسب نرم شود، بعد آن را پاک کنید. مانند ایزوپروپیل الکل، باید بدانید که از پاک کننده ناخن روی چه سطحی استفاده می کنید؛ زیرا پاک کننده ناخن باعث می شود رنگ روی بدنه از بین برود و به سطح شما آسیب برسد، بنابراین حتما آن را فقط روی سطوح خام یا ناتمام استفاده کنید.

۴. خراش دادن

هنگامی که را ه های بالا را امتحان کردید و جواب نگرفتید، چسب و اسپری چسبیده روی سطح را بخراشید. اگر چسب یک دو سه چسبیده به سطح، خیلی محکم و سفت است طوری که با خراشیدن برداشته نمی شود، از تیغ استفاده کنید تا چسب از روی سطح پاک شود. اگر نگران آسیب رسیدن به سطح زیری هستید، از اسکرابر (خراش دهنده) پلاستیکی ضعیف تر استفاده کنید.

۵. دستورالعمل کارخانه تولید کننده محصول را بخوانید

اکثر تولید کنندگان چسب نیز محصولات خاصی برای خنثی کردن چسب های خود طراحی می کنند. دستورالعمل چاپ روی قسمت پشتی اسپری خود را بخوانید و یا به وب سایت سازنده چسب سر بزنید. به احتمال زیاد یک محصول برای از بین بردن این مشکل وجود داشته باشد.

پنج روش برای پاک کردن چسب و اسپری یک دو سه

کلام آخر

احتمالا شما هم در طول کار های روزانه خود از چسب یک دو سه زیاد استفاده می کنید و ممکن است در هنگام استفاده از آن، دچار اشتباه شوید و مجبور باشید که آن را پاک کنید. در چنین حالتی توجه داشته باشید مشخص کردن نوع سطحی که می خواهید چسب و اسپری را از روی آن پاک کنید بسیار مهم است. سپس یکی از روش های متناسب با سطح را انتخاب کنید و آن را از بین ببرید. همچنین شما نیز می توانید برای جلوگیری از چنین مشکلاتی از نوار چسب در اطراف منطقه ای که اسپری می زنید استفاده کنید.

شما برای از بین بردن انواع چسب ها از چه روشی استفاده می کنید؟ دیدگاه ها و تجربیاتتان را با ما و دیگر مخاطبان ضیاءالصالحین در میان بگذارید. 

 

برگرفته از: doityourself

پدیدآورنده: 
Share