کلیپ تصویری/ به احترام امام حسین(علیه السلام)- حجت الاسلام پناهیان

دریافت ویدئو
موضوع: 
ما این پیاده روی ای که می کنیم، پیاده روی همه اش از سر محبت نیست. بخشی اش رعایت ادب است. از کیلومترها قبل شروع می کنیم پای پیاده رفتن. چرا؟ آقا احترام دارند.

کلیپ تصویری/ به احترام امام حسین(علیه السلام)- حجت الاسلام پناهیان

ما این پیاده روی ای که می کنیم، پیاده روی همه اش از سر محبت نیست. بخشی اش رعایت ادب است. از کیلومترها قبل شروع می کنیم پای پیاده رفتن. چرا؟ آقا احترام دارند.

توی این قصه هایی که مرحوم شهید دستغیب نوشته، یک کسی اینجا توی کوفه همسایۀ خوبی نداشت. شیعه که نبود ولی خوب هم نبود ظلم می کرد ارتشی بود و اینها، می رود حرم امیرالمؤمنین می گوید آقا باید انتقام من را ازش بگیری، من نمی دانم. دیگر اصرار اصرار، بعد چند شب اذیت اش کرده بوده این همسایه نابکار، توی عالم رؤیا می بیند که آقا امیرالمؤمنین می فرماید فلانی ما شنیدیم حرف تو را، حرفی نداریم او تو را اذیت کرده، اما اگر می شود شما ببخش اش ما انتقام این ظلم را ازش نگیریم. می گوید آقا جان هر چی شما بگویید ولی آخر چرا؟ او که آدم بدی است که. شما چرا او را رعایت می کنید؟ بعد در آن عالم رؤیا حضرت فرموده باشند این یک بار با سربازهایش داشت از کنار حرم ما رد می شد یک دفعه ای گنبد حرم ما را دید ایستاد یک سلام نظامی به من داد و رد شد. ما آن جوابش را هنوز بهش بدهکاریم.

الآن از شما بپرسند چند دفعه آمدی حرم؟ می گویی یادم نیست. شما یادت نیست، آقا همه اش را یادش است. چند قدم زدی به سوی حرم حسین؟ می گویی یادم نیست. آقا تمامش را یادش است. آقا سخت گذشت جایی گرسنه ات بشود تشنه ات بشود آب نباشد؟ می گویی آره بود مواردی یادم نیست. اما حسین همه اش را یادش است. دو مرتبه توی این راه تشنه اش شده بود هی می خواست آب گیر بیاورد گیرش نمی آمد گفت مهم نیست. عباسم بنویس برایش. راستی یک چیزی هم بگویم، توی این سفر احترام مهدی فاطمه را نگه دارید. حتماً آقا هستند توی جمع تان. حتماً آقا توی این مسیر هستند. هر چند لحظه یکبار مثل دیوانه ها، مثل یک سربازی که بگو بگذار بگویند خل شده. یک دفعه ای بایست بگو «صلّی الله علیکَ یا اباصالح المهدی». بعد بهت بگویم آقا چی شده؟ کسی را دیدی؟ بگو نه یک وقت گفتم عبور کند فرمانده ببیند سربازش این جوری دارد ادای احترام می کند. احترام یک چیز دیگر است. گریه آدم گاهی گریه اش می آید گاهی گریه اش نمی آید. چه اشکال دارد؟ ولی احترام همیشگی است. درست است؟ گاهی آدم گریه اش می آید گاهی گریه، ولی احترام همیشگی است. ادب همیشگی است. بعد توی قلبَت داری پیاده می روی، بگو ارباب، فرمانده، امام من، پسر پیغمبر، من به احترام عظمت شأن شما می خواهم پیاده تا کربلا بیایم. به احترام شما. ببین این، این را بریز توی قلبَت جاری کن.

مردم دنیا وقتی این اربعین را می بینند همه اش تلقّی محبت نمی کنند. تلقّی محترم بودن، تلقّی ادب رعایت کردن هم دارند. ما این را توی قلب مان هم بیاوریم. می گوییم آقا احترام دارند

Share