کلید بدبختی 10 - قضا و قدر یعنی چی؟

همه چیزهای عالم مهندسی و نظام مند و ریاضی شده هست که بهش میگن قضا و قدر؛ حالا قدر و قضا یعنی چی؟ 

کلید بدبختی 10 - قضا و قدر یعنی چی؟

عواقب انتخاب ها، ارتباطات و رفتارهای اشتباه شما که بر پایه تنبلی و بی حوصلگی های شما استوارند، تقصیر خود شماست نه تقصیر خدا

دانلود صوت

برای دسترسی به سایر قسمتها اینجا کلیک کنید

❒ همه چیزهای عالم مهندسی و نظام مند و ریاضی شده هست که بهش میگن قضا و قدر؛ حالا قدر و قضا یعنی چی؟ 

قدر یعنی اندازه و قضا هم به معنای حکم و نتیجه است. هر قدری رو انتخاب کنیم قضا و حکم باهاش هست مثلا ۴=۲×۲ که در فیزیک به آن عمل و عکس العمل و در فلسفه علت و معلول و در دین با عنوان قضا و قدر مطرح میشوند.
 
مثلا گوش ما تا اینقدر موج فرکانس داره و می شنود. اگر صدا بیشتر از این حد باشه کر میشیم و کمتر باشه اصلا شنوایی نداریم، هر قدری رو انتخاب کنیم قضاش و نتیجه هم همراهش هست.

”همه چیز قاعده مند هست؛“

 مثلا بدن ما۱۵۰۰ کالری نیاز داره اگر شد ۲۰۰۰ تا بخاطر این ۵۰۰تای اضافه باید دل درد، چربی خون بالا، اضافه وزن و انواع بیماری ها رو تحمل کنیم که نتیجه و حکم و عکس العمل این پرخوری میشه

حالا آیا خدا این قضا و قدر رو میخواد گفتیم قضا و قدر الهی با خواست و رضایت خدا فرق می کند.

یعنی سیستم جوری طراحی شده که با انتخاب ما قدر اون حکم و نتیجه حاصل میشه. خدا نخواسته فردی تصادف کنه و بمیره یا معتاد بشه قدری که انتخاب کرده باعث شده اینجور سرنوشت برای فرد حاصل شود. 

”پس تنبلی و بی حوصلگی در انتخاب ها ارتباطات و رفتارها عواقب خطرناک داره..

خدا نمیخواد ما ظالم را یاری کنیم ظلم پذیر باشی. سراغ فرد نامتخصص بریم.
خدا میخواد قدرها عالی و قوی، مهمتر و بالاتر را انتخاب کنیم که در قرآن تمام این قدرها مشخص شده، پس باید قبل از همه کارها قضا و قدر های سعادت شناسایی شود. اونم توسط خود خدا که متخصص همه انسان هاست.

یکی از قدرها تلاشه که قضاش مالکیت ثروت موفقیت هست که در آیه خداوند می فرمایند: ای جنیان و انسیان بروید به عمق زمین و آسمان اگر می توانید ولی شما نمی تونید مگر با قدرت یعنی اینکه علمش رو پیدا کنید.

سلطان یعنی علمی که تسلط می آورد.

پس انتخاب قدر خوب و تلاش برای رسیدن به آن یک نتیجه خوب برای فرد به همراه دارد. 

پدیدآورنده: 
Share