موشن گرافیک آموزش احکام روزه - اول شوال - قسمت دوم

دریافت ویدئو
نمیشه یک روز رو به عنوان عید برای کلیه بلاد مسلمین اعلام کرد چون که عید برای هر شهر تابع رویت ماه در خود شهره. البته اگه ماه در یه شهر رویت بشه برای شهر های نزدیک و شهر های دوردستی که هم افق هستن یعنی فاصله زیادی با هم ندارن، هم اول ماه ثابت میشه.

موشن گرافیک آموزش احکام روزه - اول شوال - قسمت دوم

موشن گرافیک آموزش احکام روزه مطابق فتوای حضرت آیت الله مکارم شیرازی دام ظله - موضوع: اول شوال - قسمت دوم

برای دسترسی به سایر بخشهای موشن گرافیک احکام روزه مطابق نظر آیت الله مکارم شیرازی اینجا کلیک کنید

نمیشه یک روز رو به عنوان عید برای کلیه بلاد مسلمین اعلام کرد چون که عید برای هر شهر تابع رویت ماه در خود شهره. البته اگه ماه در یه شهر رویت بشه برای شهر های نزدیک و شهرهای دوردستی که هم افق هستن یعنی فاصله زیادی با هم ندارن، هم اول ماه ثابت میشه. مثلا در ایران افق همه شهرها یکسان نیست ولی تقریبا کل ایران قریب الافق هستن و اگه در شهرهای مرکزی ماه رویت بشه در بقیه شهرها هم ماه ثابت میشه.

کسانی هم که در کشورهای حاشیه خلیج فارس زندگی می کنن می تونن به اعلام اول ماه ایران استناد کنن ولی ساکنین کشورهای غربی یا شرقی، باید طبق نظر منجمین مورد اعتمادی که به گفته اون ها به به یقین می رسن عمل کنن. حتی کشورهای همسایه مثل افغانستان هم نمی تونن به اعلام اول ماه ایران استناد کنن مگه اینکه هم افق یا قریب الافق باشن مثلا نیم درجه تفاوت داشته باشن

از بلند بودن ماه و دیر غروب کردن ماه نمیشه اثبات کرد که شب قبل شب اول ماه شوال بوده. همچنین محاسبات نجومی دقیق و تقویم ها اول ماه رو ثابت نمیکنن مگه اینکه از گفته اون ها یقین حاصل بشه که ماه رویت میشه.

ولی البته امروزه با توجه به ابرازهای دقیق منجمین، اگه همه منجمان به مسئله رویت ماه اتفاق نظر داشته باشن به سختی میشه با نظرشون مخالفت کرد مگه اینکه عده زیادی بر خلاف نظر اون ها نظر بدن.

موشن گرافیک آموزش احکام روزه , اول شوال , آیت الله مکارم شیرازی
مطالب مرتبط و پیشنهادی:
Share