دانلود مستند «قاسم» روایتی از تولد تا شهادت سردار قاسم سلیمانی

دریافت ویدئو
مستند «قاسم» روایتی از تولد تا شهادت سردار قاسم سلیمانی است و فعالیت‌های او در میدان عمل را به تصویر کشیده است.

دانلود مستند «قاسم» روایتی از تولد تا شهادت سردار قاسم سلیمانی

مستند قاسم به کارگردانی مهدی فارسی و تهیه کنندگی مرتضی شعبانی، روایتی از سردار سلیمانی از تولد تا شهادت است و 4 دهه فعالیت ایشان در «میدان» را به تصویر می کشد.

در این فیلم مستند تلاش شده است زندگینامه سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی از تولد تا شهادت به تصویر کشیده شود، البته محور اتفاقات فیلم، فرماندهی در منطقه و فعالیت آن شهید در میدان است.

بسیاری از تصاویری که در مستند «قاسم» به نمایش درمی آید، دیده نشده و جدید است، البته نکته مهم تر این است که این تصاویر جدید در جای درست خود آورده شده که قطعاً تأثیرگذاری آنها را بالاتر برده است.

تهیه کننده مستند «قاسم» درباره زمان پخش این مستند گفت: در ابتدا قرار بود که این فیلم در ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی پخش شود اما بنا بر دلایلی این اتفاق رخ نداد که البته با توجه به اتفاقات اخیر، به نظرم خیریتی در آن وجود داشته است. ما این مستند را در جواب به هیچ موضوع خاصی نساخته ایم اما فکر می کنم زمان پخش آن در این روزها بسیار مبارک و همراه با خیریت باشد.

این مستندساز درباره تصاویر این مستند گفت: بخش زیادی از تصاویر این مستند ضبط شده توسط کارگردانان و تصویربرداران مرکز مستند حقیقت است که در زمان حیات شهید سلیمانی در پروژه های مختلف همراه ایشان بودند؛ بنابراین اکثرشان تولیدی است، علاوه بر این، تصاویر آرشیوی نیز از لشکر 41 ثارالله، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و آرشیوهای شخصی جمع آوری شده است. گفت وگوهایی که در این مستند می بینید نیز تولیدی است.

عوامل تولید این مستند عبارتند از:

کارگردان: مهدی فارسی، پژوهشگر و نویسنده: محمدرضا ابوالحسنی، گوینده و نریتور: محمدرضا ابوالحسنی، مجری طرح: ابوالفضل دمیرچی لو، تصویربرداران: مصطفی سیفی، احمد عبدالرحیمی، احمد بخشی، محمد صدری و مصطفی اشراق، تهیه آرشیو و تصاویر قدیمی: امیر عسگری و رضا لطیفیان، اصلاح رنگ: یحیی محمدعلیی و صداگذار محمدرضا ابراهیمی

این مستند برای اولین بار ساعت 16 مورخ 14 اردیبهشت 1400 از شبکه یک سیما پخش شد.

دانلود مستند «قاسم» روایتی از تولد تا شهادت سردار قاسم سلیمانی
مطالب مرتبط و پیشنهادی :
Share