سواد رسانه ای| بهره وری هوشمند و جذابیتهای خبری اینستاگرام

دریافت ویدئو
در این کلیپ با قابلیت بهره وری هوشمند و جذابیتهای خبری اینستاگرام آشنا می شوید.

سواد رسانه ای| بهره وری هوشمند و جذابیتهای خبری اینستاگرام

در این کلیپ 2 دقیقه ای با قابلیت بهره وری هوشمند و جذابیتهای خبری اینستاگرام آشنا می شوید. با ضیاءالصالحین  به روز باشید.

سواد رسانه ای| بهره وری هوشمند و جذابیتهای خبری اینستاگرام

سواد رسانه ای| بهره وری هوشمند و جذابیتهای خبری اینستاگرام

در عصر دیجیتال کاربران فضای مجازی خبرها و محتواهای مورد علاقه شان را در شبکه های اجتماعی مختلف که دسترسی به آن ها آسان است دنبال می کنند. یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام است که این روزها محبوبیت بیشتری در میان کاربران دارد. به برخی از ویژگی هایی که باعث جذابیت اینستاگرام در حوزه خبر شده است اشاره می کنیم. چندرسانه ای بودن و استفاده هم زمان از متن عکس صدا و گرافیک برای مخاطب جذابیت بیشتری ایجاد کرده است. سطح فراگیری آن بسیار گسترده و جهانی است. اینستاگرام یک فضای تعاملی است و در آن کاربر می تواند هم محتوا تولید کند و هم این امکان را دارد که خبرهای دیگران را منتشر کند و هم می تواند نسبت به محتوای دیگران با قبول رد یا حتی نوشتن پیام واکنش نشان دهد و یا در نظرسنجی ها شرکت کند. محدودیت های قانونی و اخلاقی اینستاگرام در پخش اخبار نسبت به سایر رسانه ها کمتر است. اخبار در آن سریع و راحت خوانده می شوند. ویژگی فرامتنی اش این امکان را به صاحب صفحه می دهد تا اخبار و محتوای تکمیلی را به صورت لینک در اختیار مخاطب قرار دهد. همچنین به کمک هشتگ ها می توان خبر دلخواه خود را جست وجو پذیر کرد. اخبار به صورت لحظه ای به روز می شود و از سرعت بالایی برخوردار است این ویژگی در خبررسانی حوادث غیرمترقبه و ناگهانی بسیار موثر است. امکان بازنشر و اشتراک خصوصی خبر هم به سرعت و سهولت امکان پذیر است. این ویژگی ها نشان می دهد طراحان اینستاگرام در حال پیاده سازی و مهندسی تئوری های اجتماعی روانشناسی و رسانه ای بر روی پلتفرم خود هستند. لازم است ما هم در تولید برنامه های خبری و رسانه ای خود از این ویژگی ها به شکل هوشمندی استفاده کنیم.

Share