خوشنویسی دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان

خوشنویسی دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

خوشنویسی دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان به خط مهدی پورعسکری

دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان، متضمن معارفی همچون طلب حظ و بهره برای انجام دادن مستحبات و نزدیک و تقرب به خداوند می باشد. در این بخش از سایت ضیاءالصالحین یکی از زیباترین دعاهای ماه مبارک رمضان را با هم بخوانیم:

متن و ترجمه دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان :

 أللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظّی فیهِ مِنَ النَّوافِلِ وَ أکْرِمْنی فیهِ بِإحْضارِ الْمَسَائِلِ وَ قَرِّبْ فیهِ وَسیلَتی إلَیْکَ مِنْ بَیْنِ الْوَسائِلِ یا مَنْ لایَشْغَلُهُ إِلْحَاحُ الْمُلِحّین؛

 ای خدا! در این روز مرا از اعمال نافله و مستحبات بهرۀ وافر عطا فرما، به آماده ساختن مسائل در حقم کرم فرما و وسیلۀ مرا بین وسایل و اسباب به سوی حضرتت نزدیک ساز. ای خدایی که سماجت بندگان، تو را باز نخواهد داشت!

برای دسترسی به ادامه «خوشنویسی دعاهای روزانه ماه رمضان» اینجا کلیک کنید

توجه : برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی و بزرگ تر روی آن ها کلیک کنید.

برای دانلود و دریافت تصاویر از فایلهای با کیفیت بالای پیوستی استفاده نمایید.

برای دریافت تصویر، یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بفرستید.

خوشنویسی دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان + متن، ترجمه و تفسیر

مطالب مرتبط و پیشنهادی :

ویژه نامه شب و روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان

تفسیر دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان

«وسيله» به معنای تقرّب جستن يا چيزی است كه باعث تقرّب می شود و يا نتيجه ای كه از تقرّب حاصل می گردد؛ بدين ترتيب، وسيله مفهوم بسيار وسيعی دارد كه هر كار شايسته ای را شامل می شود.

قرآن نيز خطاب به مؤمنين می فرمايد: «يَا أیُّهَا الّذينَ امَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَابْتَغُوا إلَيهِ الْوَسِيلَةَ وَ جَاهِدُوا فِی سَبيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛[مائده، آيه 35]؛ ای كسانی كه ايمان آورده ايد! پرهيزكاری پيشه كنيد، وسيله ای برای تقرب به خدا انتخاب نماييد و در راه او جهاد كنيد. باشد كه رستگار شويد.»

در این آیه از مؤمنان خواسته شده، برای رسیدن به رستگاری سه کار انجام دهند: تقوای الهی پیشه کنند، برای تقرّب به خدا وسیله ای انتخاب کنند و در راه او جهاد و تلاش نمایند.

 از اميرالمؤمنين، علی(علیه السلام) روايت شده است: «همانا بهترين چيزی كه انسان ها می توانند با آن به خدای سبحان نزديک شوند، ايمان به خدا، ايمان به پيامبر(صلی الله علیه وآله) و جهاد در راه خداست»[دشتی، محمد، ترجمۀ نهج البلاغه، خ 109]

پدیدآورنده: 
Share