در سودای قدرت - اردوغان (قسمت اول)

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل در سودای قدرت (قسمت اول)6.35 مگابایت
او در کنار تحصیل، به ورزش مورد علاقه‌اش، فوتبال، هم سری زد و در تیم‌های کاملیاتی اسپور و حمل و نقل استانبول به صورت نیمه حرفه‌ای توپ زد.

در سودای قدرت - اردوغان (قسمت اول)

از سری مطالب سیاسی مربوط به منطقه اوراسیا ، به سفارش واحد سیاسی (نجوا)، ویدئو کامنت «در سودای قدرت» درباره رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه

برای دسترسی به قسمت دوم این ویدئو کامنت به این بخش مراجعه نمایید

در سودای قدرت , رجب طیب اردوغان , رئیس جمهور ترکیه

رجب طیب اردوغان اصالتاً خودش اهل ریزه، از پدر و مادری مهاجرت کرده از گرجستان، در فوریه ۱۹۵۴ در استانبول به دنیا آمد.

پس از گذراندن مقاطع تحصیلی در مدارس کاظم پاشا و امام خطیب، برای تحصیل در رشته اقتصاد و علوم بازرگانی به دانشگاه مرمره رفت.

او در کنار تحصیل، به ورزش مورد علاقه‌اش، فوتبال، هم سری زد و در تیم‌های کاملیاتی اسپور و حمل و نقل استانبول به صورت نیمه حرفه‌ای توپ زد.

در دوران دانشگاه نقش فعالی در تشکل‌های دانشجویی از جمله اتحادیه ملی دانشجویان ترکیه ایفا میکرد و در  سال ۱۹۷۶ رئیس شعبه اتحادیه در استانبول شد.

با تأسیس حزب رفاه در سال ۱۹۸۳ و آشنا شدن با نجم‌الدین اربکان، در سال ۱۹۸۴ رئیس حزب در استانبول شد و به عضویت حزب رفاه MKYK در آمد. (MKYK  شورای مرکزی و تصمیم‌گیر حزب رفاه است)

در مارس ۱۹۹۴ در انتخابات محلی، شهردار استانبول شد. رفع مشکلات زباله، آب، ترافیک، آلودگی هوا از اُمورات موفق وی بود. البته وی مشکلاتی با گروه‌های اسلامی داشت. برخی از این موارد مربوط به دست دادن اردوغان به زنان نامحرم و تسلیم شدن مقابل اعتراض افرادی که مانع ساخت مسجد در میدان مرکزی استانبول می‌شد، برمی‌گشت.

در دسامبر ۱۹۹۷ با خواندن شعری از ضیاء گوک آلپ عزل و به ۱۰ ماه حبس محکوم شد. همچنین وی ۵ سال از فعالیت در مناصبات دولتی ممنوع شد.(گوک آلپ حامی دولت اربکان بود که توسط ارتش برکنار شده بود)
 

Share