ضرورت راهبردهای جدید مقابله با تبلیغات ضدایرانی باکو

موضوع: 
برهان حشمتی؛
ضرورت های راهبردهای جدید مقابله با تبلیغات ضدایرانی باکو 
مراکز ذیربط در جمهوری اسلامی ایران ناگزیرند بر روی راهبردهای رسانه ای و تبلیغاتی کاملا شفاف در خصوص جمهوری آذربایجان حساب باز کنند.

ضرورت راهبردهای جدید مقابله با تبلیغات ضدایرانی باکو

در ادامه سلسله یادداشتهای سردبیر، به ضرورت راهبردهای جدید مقابله با تبلیغات ضدایرانی باکو می پردازیم. در ادامه با ضیــاءالصــالحین همراه باشید.

ضرورت راهبردهای جدید مقابله با تبلیغات ضدایرانی باکو 
 

رسانه های باکو همزمان با یک ماهگی دسیسه طراحی شده "د.ت.خ." (سازمان امنیت جمهوری آذربایجان) برای حمله یاسین حسین زاده، بیمار روانی ایرانی که همسرش با همکاری غیرقانونی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به باکو منتقل و وی به حد جنون و حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران رسانده شد، همچنان از این موضوع به عنوان حربه ای برای تبلیغات ضدایرانی استفاده کردند. 

روزنامه ینی مساوات، در مطلبی تحت عنوان "ایران در خصوص زنگزور شروع به حرکت می کند!!  بخش های دینی آذربایجان....!!!" ، با آسمان و ریسمان بافتن و برغم ارایه تحلیل های میان تهی که ارزش بازگویی ندارد، در عین حال تلاش کرد فضای ضدایرانی را مطابق با ذوق و سلیقه شکل دهندگان افکار عمومی در جمهوری آذربایجان زنده نگه دارد.

د.ت.خ. و رسانه های باکو طی یک ماه گذشته با بهره برداری از فضای ناشی از تیراندازی یاسین حسین زاده در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران ،  اقشار دیندار مردم جمهوری آذربایجان را  با انگ "شبکه جاسوسی ایران" تحت بی سابقه ترین فشار قرار داده اند و شمار زیادی از دینداران جمهوری آذربایجان را نیز با همین انگ و "اتهام مواد مخدر" دستگیر و زندانی کرده اند. 

حکومت باکو در اقدامات بسیار افراطی ضدایرانی خود چنان پیش رفت که حتی افرادی همچون مطلب باقروف، رییس شبکه تلویزیونی "اینترآذ" و سایت "سلام نیوز" را که کاملا در چارچوب "تبلیغات هویتی آذربایجانگرایی و ترک گرایی" حرکت می کرد، به اتهام تبلیغ غیرمستقیم برای ایران دستگیر و زندانی کرد و حتی به این رسانه ها که با وفاداری کامل به حکومت طایفه ای علی اف – پاشایف در جمهوری آذربایجان فعالیت می کردند، رحم نکرد. 

در یکی از مطالبی که در همان زمان در مقایسه شبکه "اینترآذ" و سایت "سلام نیوز" با رسانه هایی که به زعم حاکمیت باکو در گذشته  بطور مستقیم ایران را تبلیغ می کردند (فاکت خبر و بیرلیک و اسلامین سسی) ،  در سایت "تلگراف" اینطور نوشته شد: « تفاوت اصلی که از توجه دور نمی ماند، این است که این سازمان های رسانه ای ( اینترآذ و سلام نیوز)  تبلیغات آشکاری (برای ایران) انجام نمی دهند، بلکه تنها از طریق برنامه ها، فیلم ها و اخبار، تزهای سیاسی «رژیم آخوندی» را به جامعه منتقل می کنند. این شبکه سعی دارد  به هر وجه ممکن این واقعیت را پنهان کند که از سوی ایران تامین مالی شده و به سخنگوی تبلیغاتی جمهوری اسلامی تبدیل شده است. اما همانطور که قبلا اشاره کردیم در وهله نخست هویت بانیان این رسانه ها  و همچنین ممنوعیت اخبار ضد ایرانی در این رسانه ها، معرفی افراد مخالف دولتمداری آذربایجان ( همچون قاسم سلیمانی و...) به عنوان قهرمان و سایر عوامل ، ماهیت واقعی شبکه «اینترآذ» و «سلام نیوز» را آشکار می کند.  بنابراین، محدود کردن پخش این منابع رسانه ای در جمهوری آذربایجان از طریق ماهواره «ترک ست»، بستن دفتر این شبکه در باکو و به طور کلی بررسی فعالیت های آن کاملاً ضروری و ناگزیر است.»

با توجه به وجود چنین رویکرد خصمانه و انعطاف ناپذیری  در د.ت.خ. و بطور کل در حکومت باکو در خصوص ایران و رسانه هایی که به نوعی متهم به جانبداری ایران یا خودداری از تبلیغات ضدایرانی می شوند، طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و حمایت هر گونه رسانه جدید در حوزه جمهوری آذربایجان باید متوجه این باشد که حاکمیت ضدایرانی در باکو به حداقل ها نیز رضایت نخواهد داد و از هر رسانه ای که در حد ناچیزی نیز رنگ و بوی اسلامی و شیعی بدهد و مثلا فقط به بیان احکام شرعی اکتفاء کند و حتی در میان احکام شرعی به نوعی به حکومت الهام علی اف نیز ابراز دوستی و  برای تحبیب قلوب حاکمان باکو  هم تلاش بکند، با تردید و بدبینی نگاه خواهد کرد و آن را نیز جزئی از به اصطلاح "شبکه جاسوسی ایران" در جمهوری آذربایجان تلقی خواهد کرد.

بنابراین مراکز ذیربط در جمهوری اسلامی ایران ناگزیرند بر روی راهبردهای رسانه ای و تبلیغاتی کاملا شفاف در خصوص جمهوری آذربایجان حساب باز کنند که بطور آشکار و شفاف میان حق و باطل مرزبندی را رعایت کند و از انعطاف ها یا پوشش های نابجا برای جذب و تحبیب قلب حکومت ضداسلام و ضدایران طایفه علی اف پاشایف پرهیز کند. زیرا، ذات باطل و ضداسلامی و ضدایرانی این طایفه که کاملا در خدمت صهیونیسم و پان ترکیسم و انگلیس قرار گرفته است، با نرمش و دلجویی و امتیازدهی و ... ایران تغییر نمی کند و بلکه بدفهمی و بداندیشی آن را در خصوص ایران تشدید نیز می کند و منجر به اقدامات وقیحانه تر ضد ایران و اسلام می شود.  

سردبیر سایت ضیاءالصالحین, برهان حشمتی

جهت دسترسی به سایر یادداشتهای «برهان حشمتی» کلیک کنید.

پدیدآورنده: 
Share