تنش زدایی مناسبات بین ایران و آذربایجان

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل تنش زدایی مناسبات بین ایران و آذربایجان11.3 مگابایت
کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه: سیاست ما در ارتباط با آذربایجان، تنش‌زدایی و حفظ چهارچوب های دوستانه مناسبات دو کشور است...

تنش زدایی مناسبات بین ایران و آذربایجان

کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه: سیاست ما در ارتباط با آذربایجان، تنش‌زدایی و حفظ چهارچوب های دوستانه مناسبات دو کشور است.

 چهار دور گفتگو در فواصل مختلف میان وزاری امور خارجه دو کشور انجام شد که نفس این گفتگوها نشان دهنده وجود اراده برای مدیریت روابط میان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان است. در آخرین دور گفتگوهایی که انجام شد، برخی گام‌های اجرایی توافق شده بود، از جمله تبادل هیئت های فنی و تخصصی میان دو کشور که بتوانند تنش پیش آمده را مدیریت کنند و در مورد زمینه‌های این تنش گفتگوهای تخصصی انجام دهند. در نتیجه اقدامات دیپلماتیکی که انجام دادیم به نتیجه مثبتی در خصوص کنترل تنش رسیده‌ایم و اکنون در مرحله گفتگو ها برای حرکت از مرحله تنش به مرحله جدید از سرگیری رسمی فعالیت های سفارت آذربایجان در تهران هستیم. به این منظور نیازمند گفتگو و تبادل نظر و برداشتن گام‌های اجرایی جدید هستیم. سیاست ما در ارتباط با آذربایجان، تنش‌زدایی و حفظ چهارچوب های دوستانه مناسبات دو کشور و بازگرداندن روند روابط به مسیر طبیعی دوستانه و سازنده مبتنی بر همکاری مشترک است. «22 خرداد  1402»
 

Share