ضرورت زیارت اربعین - حجت الاسلام پناهیان + متن

بیانات ارزشمند حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مورد «ضرورت زیارت اربعین» به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی به همراه متن

ضرورت زیارت اربعین - حجت الاسلام پناهیان + متن

بیانات ارزشمند حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مورد «ضرورت زیارت اربعین» به مناسبت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام به همراه متن / مدت : 45 دقیقه

ضرورت زیارت اربعین - حجت الاسلام پناهیان + متن

متن سخنرانی

در قرآن کریم دو مرتبه از تقوای قلب یاد شده است. یکبار در سوره حج آمده است و بار دیگر در سوره حجرات که می فرماید: « کسانی که نسبت به پیامبر ادب را رعایت می کنند، کسانی هستند که خدا قلبشان را آزموده و پرورش داده است.» امتحان یعنی ساخته و پرداخته شدن. در آیه مربوط به سوره حج شما وقتی دقت می کنید نشانه های خدا در حج است و اکثر این نشانه ها مربوط به اولیای خداست به غیر از خانه کعبه که خاص خداوند متعال است. بسیاری از این مواقف مانند سعی بین صفا و مروه از نشانه های اولیای خداست و این نشانه ها قابل احترام هستند. خداوند متعال نشانه های اولیائش را هم نشانه های خودش دانسته و فرموده است: «اگر کسی نشانه ها را تعظیم کند، تقوای قلبش بیشتر می شود.» در قرآن کریم، عالی ترین نوع تقوا مربوط می شود به احترام به اولیای خدا و در این باره معارف هم بسیار است.

آیت الله بهجت در کلامی می فرمایند: «زیارت اربعین، یکی از نشانه های مومن است که در کلام امام حسن عسگری علیه السلام آمده است. و زیارت اربعین یکی از موارد تعظیم شعائر الهی است.» در حال حاضر و شرایط کنونی اربعین سرمایه عزت و مایه قدرت جامعه اسلامی است و حتی اگر سفارش و تاییدی هم درباره اربعین نداشتیم باز هم اربعین برای ما تکلیف آور بود. راهپیمایی اربعین تبدیل به مظهر قدرت جامعه اسلامی شده است و جامعه اسلامی، باید شرایط تسهیل این اجتماع اربعین را برای همه مؤمنین فراهم کند چون این راهپیمایی یکی از شعائر اسلامی است که نشانگر قدرت و اتحاد و عظمت مومنین است و باید تعظیم داشته شود.

ضرورت زیارت اربعین - حجت الاسلام پناهیان + متن

ویژه نامه مرتبط : اربعین حسینی - ویژه نامه چله اندوه

Share