الگوریتم موبایلگدون

الگوریتم موبایلگدون

 

موبایلگدون نام یکی از آپدیت های الگوریتم گوگل است که در تاریخ 21 آوریل 2015 معرفی شد. هدف اصلی Mobilegeddon اولویت دادن به وب سایت هایی است که روی گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های موبایل به خوبی نمایش داده می شوند و به اصطلاح موبایل فرندلی هستند. این تغییر در الگوریتم گوگل اثری بر جستجوهای انجام شده توسط کامپیوترهای رومیزی و لپ  تاپ ندارد و در حال حاضر صرفا روی جستجوهای انجام شده توسط دستگاه های همراه مانند تلفن های هوشمند و تبلت تاثیر می گذارد. کلمه موبایلگدون ترکیب دو کلمه موبایل و آرماگدون است و مفهوم آن این است که سایتی که موبایل فرندلی نباشد، نابود خواهد شد.

کاربر موبایل , الگوریتم موبایلگدون

الگوریتم موبایلگدون تک تک صفحات سایت را جداگانه بررسی می کند و به آنها رنکینگ می دهد و صفحات تاثیری بر روی یکدیگر ندارد. بدین معنی که صفحات غیر موبایل فرندلی در یک سایت، تاثیری بر رنکینگ دیگر صفحات موبایل فرندلی همان سایت ندارند و به عبارت دیگر، این الگوریتم به صورت site-wide محاسباتش را انجام نمیدهد.

یکی از اصولی که در بهینه سازی سایت با توجه به تعداد بیشتر کاربران موبایلی نسبت به کاربران دسکتاپ و روند افزایشی تعداد آنها باید رعایت شود، ریسپانسیو بودن سایت است. همچنین با توجه به پایین تر بودن نسبی سرعت اینترنت و همچنین مشخصات سخت افزاری در دستگاه های همراه نسبت به دسکتاپ، برای سئو حرفه‌ای و موفق باید علاوه بر بهینه کردن سایت برای دسکتاپ، بهینه سازی برای موبایل نیز انجام شود.

 

به نقل از وب یوز

Share