اگر زکات احیا شود بخش بزرگی از مشکلات کشور برطرف می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ؛
حجت الاسلام والمسلمین  قرائتی

به گزارش خبرنگار ضیاءالصالحین به نقل از حوزه، حجت الاسلام والمسلمین  قرائتی ظهر امروز در پنجمین همایش سرا سری زکات که در قم برگزار شد، گفت: از جمله مهم ترین و پرتکرارترین مطالب و پیام های قرآنی در مورد ادای فریضه زکات است.
وی بابیان موارد مصرف زکات در جامعه گفت: زکات مصداقی از وحدت اسلامی بوده که نتایج حاصل از آن نیز در 8 زمینه مهم مصرف می شود که فقرا و مساکین، عاملین حکومت اسلامی، تألیف بین القلوب، ابن السبیل، ورشکستگان آبرومند جامعه و همچنین  خدمات اجتماعی را در برمی گیرد که ادای  کامل و درست آن می تواند بخش بزرگی از مشکلات جامعه را برطرف کند.
عضو شورای عالی زکات کشور بابیان اهمیت زنده کردن واجب فراموش شده زکات در جامعه اسلامی عنوان کرد: اگر فریضه زکات در کشور احیاشده و رونق گیرد بخش قابل توجهی از مشکلات موجود از بین خواهد رفت و اجرای درست زکات در جامعه و مصرف نتایج حاصل از آن در 8 جایگاه موردنظر مصرف زکات، سیما و آینه ای از وجود حکومت اسلامی است.
استاد قرائتی با تأکید بر اهمیت مسئله زکات در سنجش ایمانی مؤمنان افزود: خداوند متعال زکات را از یک منظر برای سنجش ایمان مؤمنان وضع کرده و مؤمنان واقعی گریزی جز ادای این فریضه الهی برای اثبات ایمان واقعی خود ندارند. 
وی بابیان اهتمام و توجه ویژه خداوند متعال به مسئله زکات اضافه کرد: تنها واجبی که 32 بار در قرآن تکرار شده زکات و مشتقات آن است و پرداخت زکات نیز تنها امری بوده که خداوند به خاطر آن می خواهد که پیامبر از امت قدردانی نماید.
عضو شورای عالی زکات با انتقاد از عدم نهادینه شدن درست فرهنگ زکات در کشور عنوان کرد: در زمینهٔ مغفول و مهجور ماندن زکات در کشور همه باید عذر خواه بوده و درصدد توبه باشیم چرا که زکات واجبی است که متأسفانه فراموش شده است.

Share