ترتیل محمد عبدالکریم (به تفکیک سوره ها) بطور کامل

صوت: 
0:00
0:00
موضوع: 
دانلود ترتیل محمد عبدالکریم قاری سودانی، به روایت حفص از عاصم (به تفکیک سوره ها) بطور کامل که هر سوره در قالب یک فایل MP3 کم حجم ارائه شده است.

ترتیل محمد عبدالکریم (به تفکیک سوره ها) بصورت کامل :

دانلود ترتیل محمد عبدالکریم (به تفکیک سوره ها) بطور کامل که هر سوره در قالب یک فایل MP3 کم حجم ارائه شده است.

ترتیل محمد عبدالکریم

دانلود ترتیل کامل قرآن کریم با تلاوت شنیدنی شیخ محمد عبدالکریم قاری سودانی، به روایت حفص از عاصم 

قرائت حفص از عاصم

قرائت حفص از عاصم یکی از دو روایت از قرائت عاصم از قراء سبعه (قاریان هفتگانه) قرآن است. این قرائت، قرائت متداول قرآن در میان مسلمانان جهان است و حرکت های حروف در قرآن های چاپ حاضر بر اساس آن می باشد.

سند قرائت عاصم

مطابق با آنچه در منابع آمده است قرائت عاصم با یک واسطه به امیر المومنین علیه السلام می رسد. علامه حسن زاده آملی در کتاب "فصل الخطاب فی عدم تحریف کتاب رب الارباب" می نویسد:

طبرسى در مجمع البيان در تفسير فرموده خداوند:
... و اظهره اللّه عليه عرّف بعضه و اعرض عن بعض‏ (تحريم/3) گويد:
كسائى تنها «عرف» بدون تشديد خوانده و ديگران «عرّف» به تشديد خوانده‏اند، و ابو بكر بن عياش هم قول به تخفيف را برگزيده است و گفته است: آن از ده حرف و قرائتى است كه من آن را وارد در قرائت عاصم از قرائت على بن ابى طالب- عليه السّلام- نمودم تا اينكه قرائت على را خالص گردانم و آن قرائت حسن و ابى عبدالرحمن سلمى است.ابو عبدالرحمن هر وقت شخصى را مى‏ديد كه (عرّف) را به تشديد مى‏ خواند او را با سنگريزه مى ‏زد.
مى ‏گويم: ابوبكر بن عياش، و حفص بن سليمان بزّاز هر دو از عاصم بن ابى النجود بهدله روايت مى‏ كنند، و عاصم يكى از هفت تن قاريانى است كه قرائتشان به حدّ تواتر رسيده و لكن صداهاى (اعراب) قرآن كه هم اكنون رائج است، تنها بر طبق قرائت‏ حفص‏ از عاصم اعراب گذارى شده و از آنچه طبرسى از ابن عياش نقل كرده بر مى‏آيد كه قرائت عاصم همان قرائت اميرالمؤمنين على بن ابى طالب- روحى له الفداء- است مگر در ده كلمه كه ابوبكر بن عيّاش در قرائت عاصم وارد كرده تا قرائت على- عليه السّلام- خالص گردد، بنابراين قرائتى كه حالا متداول است همان قرائت على- عليه السّلام- مى ‏باشد.و همچنین طبرسى در فن دوم از مقدّمه تفسيرش در ذكر نامهاى قرّاء گويد: امّا عاصم بر ابى عبدالرحمن سلمى قرائت كرده است و او بر على بن ابى طالب عليه السّلام [قرآن هرگز تحريف نشده؛ ترجمه کتاب فصل الخطاب فی عدم تحریف کتاب رب الارباب، حسن حسن زاده آملی، ترجمه عبدالعلی محمدی شاهرودی، ص60]

سایر ترتیل ها :
صوت/ ترتیل کل قرآن کریم - منشاوی (به تفکیک سوره ها)
صوت/ ترتیل کل قرآن به صورت «جزء به جزء» با نوای استاد منشاوی
صوت/ ترتیل کل قرآن کریم - مصطفی اسماعیل(به تفکیک سوره ها)
ترتیل کل قرآن کریم با صدای استاد محمد ایوب (به تفکیک سوره ها)

Share

دیدگاه‌ها

سلام لطفا در قالب یک فایل زیپ جهت دانلود قرار دهید.متشکرم

علیکم السلام
إن شاءالله سعی میکنیم این کار انجام شود...
موفق باشید