سئو را کاربردی یاد بگیرید (قسمت پنجم)

سئو را کاربردی یاد بگیرید (قسمت پنجم)

در قسمت پنجم “آموزش سئو را کاربردی یاد بگیرید” می‌خواهیم یاد بگیریم که فایل های Index شده چگونه نمایش داده می‌شوند؟

جلسات قبلی: قسمت اولقسمت دومقسمت سومقسمت چهارم

تا اینجا دانستیم که گوگل چگونه وبسایت ما را Index می کند اما هنوز نمی دانیم که این فایل های Index شده چگونه نمایش داده می شوند؟ زمانی که یک جستجو در گوگل اتفاق می افتد ، در قسمت دوم این داستان به الگوریتم ها بر می خوریم همان فرمول هایی که بر اساس آن ها گوگل یک سری وبسایت را sort می کند و در کنار هم نمایش می دهد.

برای اینکه جستجویی در گوگل اتفاق بیافتد ، وارد پروسه ای می شود تا نتایجی که مدنظر است را به کاربر نمایش داده شود. اولین نکته ای که وجود دارد این است که گوگل فقط بر اساس اینکه ما یک عبارتی را تایپ کنیم ، کار جستجو را انجام نمی دهد.

چند مورد وجود دارد :

۱- متدها : فقط از طریق جستجوی متن ، جستجو  انجام نمی‌گیرد ،به عنوان مثال عکس‌ها، ما می‌توانیم یک عکس را در گوگل آپلود کنیم و گوگل عکس‌های مشابه آن را به ما نمایش بدهد یا اینکه در دستگاه هایی مثل موبایل یا دستگاه هایی که میکروفون دارند ، می توانیم به صورت voice این جستجو را انجام بدهیم. این متد ها مواردی هستند که گوگل قرار داده تا فرآیند جستجو را برای ما بهتر و ساده تر کند.

متد - سئو را کاربردی یاد بگیرید

۲- گوگل سعی می کند قبل اتمام عبارت مورد جستجو نتایج را به ما نشان بدهد.

instant search - جستجو - گوگل - نتایج

۳- گوگل از نظر دیکته ای – از نظر املا کلماتی که ما می نویسیم را ، تصحیح کند ( پیشنهاد کلمه ی درست به جای کلمه ی اشتباه ما )

گوگل از نظر دیکته

۴- قبل از اینکه مطلبی را بنویسیم عبارت نوشته شده را بر اساس مواردی که قبلا جستجو کردیم  تکمیل کند.

جستجو

۵- گوگل به مترادف ها هم در جستجو توجه می کند.

مترادف

۶- گوگل سعی در درک بهتری نسبت به جستجوهای ما دارد .

درک در جستجو

به عنوان مثال در گذشته اگر عبارتی را در گوگل جستجو کنیم، بر اساس همان عبارت نتایجی را به ما نشان می‌داد،  اما امروزه سعی می‌کند که درک کند آن عبارت چه کاربردی برای ما دارد و ما چه هدفی از جستجوی آن عبارت داریم برای مثال اگر اول جستجوی خودمان How To استفاده کنیم مشخص است دنبال فرآیندی هستیم، به همین دلیل نتایج جستجو وبسایت‌ها و جواب در چند مرحله ما را به نتیجه می‌رساند ، اما اگر از What Is استفاده کنیم، گوگل سعی می کند نتایجی را نمایش دهد که در مورد یک موضوع خاص توضیح  دهد. بر اساس این راهنمایی ها جستجوی را انجام دادیم حالا این Query ها که ساخته شد ( این عبارتی که به گوگل رسیده ) وارد Database گوگل می شود و یک سری صفحات استخراج می شوند به عنوان مثال فرض می کنیم هزار صفحه استخراج می‌شود که با عبارتی که ما جستجو کرده ایم، ارتباط دارند و به نظر پاسخ آن هستند اما گوگل نمی‌تواند همه ی آن ها را یکجا به ما نشان بدهد. آن ها را در چند صفحه و به صورت رتبه بندی نمایش می دهد . حتی یک سری از آن‌ها را فیلتر می کند و نمایش نمی دهد.

 

بازنشر از زنگ دانش - آموزش سئو

Share