5 ماده غذایی برای درمان یبوست کودکان (بخش اول)

بهداشت کودک؛
درمان یبوست کودکان
رژیم غذایی کودک خود را به وعده های غذایی ملین تغییر داده و در صورت عدم بهبودی، از دارو برای رفع مشکل استفاده کنید. با بررسی دقیق تر، هنگامی که شما علل یبوست کودک خود را کشف کردید، حل این مشکل نیز راحت تر خواهد شد.

5 ماده غذایی برای درمان یبوست کودکان (بخش اول)

آیا کودک شما در هنگام دفع مدفوع، از مشکل یبوست رنج می برند؟ معمولا، در چنین شرایطی، هیچ چیزی برای نگرانی وجود ندارد، زیرا یبوست کودک یک مشکل بسیار معمول است. فقط در چنین مواردی، شما نیاز دارید تا رژیم غذایی کودک خود را به وعده های غذایی ملین تغییر داده و در صورت عدم بهبودی، از دارو برای درمان یبوست کودکان استفاده کنید. با بررسی دقیق تر، هنگامی که شما علل یبوست کودک خود را کشف کردید، حل این مشکل نیز راحت تر خواهد شد.

چگونه مشکل یبوست کودکان را باید برطرف کنید؟

هر چند داروهای زیادی برای رفع یبوست کودکان وجود دارند که به راحتی دردسترس هستند، اما اگر کودک شما به طور منظم دچار مشکل یبوست نمی شود، از داروهای شیمیایی استفاه نکنید. در عوض، شما می توانید به او یک نرم کننده مدفوع یا مسهل بدهید، به طوری که حرکت روده های او را طبیعی کند. اگر چه استفاده از مواد غذایی و داروهای گیاهی مسهل، هیچ ضرری برای کودک شما نخواهد داشت، اما برای اطمینان بیشتر، با یک پزشک متخصص اطفال قبل از تکرار مرتب این مواد غذایی و داروهای گیاهی مشورت کنید.

معرفی 5 ماده غذایی غنی از فیبر مناسب برای درمان یبوست کودکان :

کودک خود را به یک رژیم غذایی که شامل مقدار مناسبی از وعده های غذایی با فیبر بالا و مقدار زیادی مایعات است، عادت دهید. بشقاب غذای کودکتان را باید پر از میوه و سبزیجات تازه، غلات با فیبر بالا و نان کامل کنید.

1. آلوی خشک و رفع یبوست کودکان :

آلوی خشک غنی از فیبر، ویتامین A و پتاسیم بوده و درمان مناسبی برای رفع مشکل یبوست کودکان است. آلوی خشک حاوی سوربیتول می باشد، که دارای خاصیت ملین طبیعی در بدن است. اگر شما امکان این کار را دارید، به جای خریدن آلوی خشک، خودتان آلو را تهیه کرده وخشک کنید. همچنین، آلو حاوی آنتیاکسیدان بالایی برای مبارزه با بیماری ها است. شما با قرار دادن آلوی خشک در رژیم غذایی کودک خود، هر دو نوع فیبر نا محلول و محلول مورد نیاز برای بدن او را تامین خواهید کرد.

درمان یبوست کودکان - رفع مشکل یبوست کودکان

2. گلابی بهترین درمان یبوست کودکان :

یکی از بهترین ملین های طبیعی که به سهولت حرکت مدفوع از طریق روده ها کمک می کند، گلابی است. یک گلابی خام کوچک با پوست دارای 4/4 گرم فیبر است، در حالی که یک سیب متوسط با پوست تنها 3/3 گرم فیبر برای بدن شما فراهم می کند.

گلابی بهترین درمان یبوست کودک

3. کلم بروکلی و رفع یبوست کودکان :

از آن جایی که کلم بروکلی مملو از فیبر است، به اجابت مزاج راحت تر در کودک شما کمک خواهد کرد. بهتر است برای جلوگیری از یبوست کودکان، آنها را به خوردن سبزیجات خام عادت دهید، زیرا احتمال دارد پختن آن ها، محتوای فیبر موجود در سبزیجات را کاهش دهد. اما اگر کودک شما سبزیجاتی مانند کلم بروکلی را به صورت پخته شده ترجیح می دهد، برای پختن کلم بروکلی، از روش های سالم مانند بخارپز کردن، جوشاندن و کبابی کردن را انتخاب کنید.

کلم بروکلی و رفع یبوست کودک

4. دانه های کتان جلوگیری کننده از یبوست کودکان :

این دانه ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و پر از فیبر هستند و می توان آن ها را به صورت خام و با معده خالی مصرف کرد. اگر شما برای دانه های کتان را به عنوان درمان یبوست کودک خود انتخاب کرده باشید، شما باید به این نکته توجه کنید که روغن تخم کتان متفاوت از دانه های کتان واقعی، که به صورت کامل و یا دانه های خرد شده در دسترس هستند، می باشد. روغن تخم کتان درمانی برای مشکل یبوست کودکان به شمار نمی رود.

دانه های کتان جلوگیری کننده از یبوست کودک

5. هویج و درمان یبوست کودکان :

هویج خام که بخشی از یک رژیم غذایی پر فیبر سالم برای فرزند شما است، می تواند حرکت مدفوع او را در روده هایش بهبود بخشد، زیرا هویج خام پر از قدرت فیبر است. شما به عنوان یک پدر یا مادر باید به یاد داشته باشید که هویج را به صورت خام در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید. آبمیوه یا هویج پخته شده، یبوست کودک شما را درمان نخواهد کرد، زیرا با این کارها، محتوای فیبر آن ها از بین خواهد رفت.

هویج و یبوست کودک

برای آگاهی از پنج ماده غذایی برای درمان یبوست کودک ، 5 ماده غذایی برای درمان یبوست کودکان (بخش دوم) را دنبال کنید.

Share