6 معیار مهم برای انتخاب نماینده اصلح در نگاه رهبری

دریافت ویدئو
6 معیار مهم برای انتخاب نماینده اصلح در نگاه رهبری مدظله العالی عبارتند از : 1.مومن 2.انقلایی 3. شجاع 4.جهادی 5. شجاع 6. طرفدار عدالت

6 معیار مهم برای انتخاب نماینده اصلح در نگاه رهبری

6 معیار مهم برای انتخاب نماینده اصلح در نگاه رهبری مدظله العالی

6 معیار مهم برای انتخاب نماینده اصلح در نگاه رهبری

بیشتر بخوانید:
ویژه نامه انتخابهای تمدن ساز / ویژه انتخابات
 تبیین وظایف مسئولان انتخابات در بيانات مقام معظم رهبری
نامزدهای انتخابات بخوانند + احادیث

نماینده مجلس باید اینگونه باشد:

1. مومن باشد : انتخاب صالح - در درجه اول یعنی - انتخاب نماینده متدین، رکن اصلی تدین است. نماینده ای که متدین باشد، شما خاطرتان جمع است که خیانت و کار خلاف نخواهد کرد.(۱۳۷۱/۰۲/۱۷)

2. انقلابی باشد : نماینده باید انقلابی باشد؛ روحیه و نشاط و امید و قوت و روحیه‌ی انقلابی در او وجود داشته باشد تا بتواند راههایی را كه به نظر بن‌بست می‌رسد، بشكافد و پیش برود.(۱۳۸۲/۰۹/۲۵)

3. شجاع باشد : آن نماینده‌ای که از حرف زدن علیه فلان قدرت خارجی هم میترسد، لایق این نیست که بیاید [برای] مردم ایران، با این عزّت،‌ با این شجاعت نمایندگی کند.(۱۳۹۸/۱۱/۱۶)

4. روحیه جهادی داشته باشد : مدیریّت جهادی را دنبال بکنند. مدیریّت جهادی به معنای بی‌انضباطی نیست؛ پُرکاری، با تدبیر حرکت کردن، شب‌وروز نشناختن و دنبال کار را گرفتن، این معنای مدیریّت جهادی است.(1396/11/29)

5. شجاع باشد : یک مجلس سالم و قوی و کارآمد و دارای اعضای مؤمن و منطبق با ضوابط، خواهد توانست پشتیبانیِ قانونی نظام را به شکل صحیحی انجام بدهد. (۱۳۷۰/۱۲/۰۴)

6. طرفدار عدالت باشد : نماینده صالح آن کسی که پایبند عدالت باشد.(86.12.22)

Share