مُرّ حق - حجت الاسلام پناهیان

دریافت ویدئو
دانلود فایلاندازه
فایل مُرّ حق - حجت الاسلام پناهیان28.57 مگابایت
موضوع: 
«مُرِّ حقّ» یعنی شورای نگهبان بتواند وسط انتخابات مثل یک داور کارت قرمز نشان دهد. بگوید آقا! شما دروغ گفتید که پیاده روها را می خواهند دیوار بکشند!

کارت قرمز / مُرِّ حقّ | حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان

در این کلیپ کوتاه با عنوان « کارت قرمز » ، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان به بیان و شرح کوتاه قسمتی از خطبه 166 نهج البلاغه امام علی علیه السلام پرداخته است. این سخنرانی در تاریخ 98/6/22 قبل از خطبه های نماز جمعه در دانشگاه تهران ایراد شده است.

قسمتی از خطبه 166 نهج البلاغه :

وَ لَوْ لَمْ تَتَخَاذَلُوا عَنْ مُرِّ اَلْحَقِّ وَ لَمْ تَهِنُوا عَنْ تَوْهِينِ اَلْبَاطِلِ لَمْ يَتَشَجَّعْ عَلَيْكُمْ مَنْ لَيْسَ مِثْلَكُمْ وَ لَمْ يَقْوَ مَنْ قَوِيَ عَلَيْكُمْ

امیرمؤمنان امام علی علیه السلام در خطبه 166 نهج البلاغه در باره ی علل شکست جوامع اسلامی می فرمایند:

«ای مردم! اگر دست از یاری حق بر نمی داشتید و در خوار ساختن باطل سُستی نمیکردند، هیچ گاه آنان که به پایه ی شما نیستند، در نابودیتان طمع نمیکردند و هیچ قدرتی بر شما پیروز نمی شد. امّا چونان امّت بنی اسرائیل در سرگردانی فرو رفتید. به جانم سوگند! سرگردانی شما پس از من بیشتر خواهد شد؛ چرا که به حق پشت کردید و از نزدیکان نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بریده، به بیگانه ها نزدیک شدید. آگاه باشید! اگر از امام خویش پیروی می کردید، شما را به راهی هدایت می نمود که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم رفته بود و از اندوه بی راهه رفتن در امان بودید و بار سنگین مشکلات را از دوش خویش برمی داشتید».

کارت قرمز

جهت دانلود و تماشای فیلم و سریال های بیشتر در موضوعات مختلف و متنوع (از قبیل فیلم سینمایی - سریال تلویزیونی - انیمیشن و کارتون - سخنرانی - تلاوت قرآن و...) می توانید با کلیک روی بنر فوق به سایت فیلم و انیمیشن ضیاءالصالحین مراجعه نمایید.

Share